5 powodów, by używać lightboxa w sklepie stacjonarnym!
W ciągu ostatniej dekady rynek sprzedaży internetowej urósł w zaskakująco szybkim tempie. Analogicznie do wzrostu samego rynku wzrosło także zapotrzebowanie na opakowania e-commerce, usługi kurierskie oraz logistyczne. Tak duży wzrost oznacza ogromną konkurencję na rynku. Co można zrobić, aby się wyróżnić tworząc własny karton e-commerce? Jak sprawić, by proces odpakowywania produktów był sam w sobie czymś wyjątkowym? Co robią największe firmy na rynku e-commerce i jakie taktyki stosują, aby pozyskać stałych klientów? Na te i inne pytania odpowiemy w tym wpisie blogowym.
Czym jest lightbox reklamowy?
Lightbox, czyli inaczej kaseton reklamowy to panel równomiernie podświetlony matrycą LED, na który nałożone jest zdjęcie lub grafika w taki sposób, żeby prezentowane elementy wyróżniały się dzięki dodatkowemu źródłu światła. Elementy graficzne drukowane są na specjalnym materiale, który gwarantuje zachowanie jakości nadruku oraz prawidłowego odwzorowania kolorów pomimo zastosowania dodatkowego światła wydobywającego się spod danego elementu graficznego. Co istotne istnieje możliwość stworzenia dwustronnego kasetonu reklamowego, który można zawiesić na stalowych linkach lub postawić na dodatkowym stojaku tworząc wyjątkową ekspozycję widoczną z wielu miejsc w sklepie.
Po co używa się lightboxa?
Jeśli szukasz wyjątkowej, mocno przyciągającej uwagę formy reklamy to lightbox idealnie sprawdzi się w tej roli. Kasetony reklamowe zapewniają unikalną formę wizualną, która dzięki zastosowaniu światła LED lepiej odcina się na tle zwyczajnych – drukowanych plakatów, czy banerów. Jest to szczególnie istotne w bardzo zatłoczonych przestrzeniach, gdzie o uwagę klienta “bije” się wielu producentów lub produktów.
Kiedy nie stosować lightboxa?
Należy z rozwagą używać lightboxów tak, aby nie przesadzić z ich ilością. Zbyt duże nasycenie podświetlonych ekspozycji może wygenerować efekt odwrotny od zamierzonego. To tak, jakby w artykule zamiast konkretnego – kluczowego słowa całą treść pogrubić, podkreślić i napisać wielkimi literami. Taki tekst nie tylko nie przyciągałby uwagi odbiorcy, lecz wręcz stał by się odpychający, a jego czytanie byłoby udręką.
Dlatego, aby osiągnąć korzyści ze stosowania lightboxów w swoim sklepie należy używać ich z umiarem i zaplanować jaki przekaz chcemy wyróżnić na tle innych. Lepszy będzie jeden kaseton, który wywołuje zachwyt i pozytywne emocje u klientów od kilku zwyczajnych, które nie mają żadnego przesłania i będą tylko stanowić niepotrzebne koszty w firmie.
Zalety stosowania lightboxów
Poza oczywistymi zaletami kasetonów reklamowych podświetlanych lampami LED warto wyróżnić też następujące zalety, o których nie mówi się tak często, a mają bardzo duży wpływ na pozyskanie klientów i w konsekwencji zyski przedsiębiorstwa:
- odpowiednio umieszczone (np. w witrynie sklepowej) są reklamą, która może docierać do klientów bez przerwy – przez 24 godziny 365 dni w roku,
- przykuwają uwagę i budują nastrój poprzez odpowiednio dobrane światło,
- umożliwiają wyróżnienie pośród innych marek lub produktów,
- są dodatkowym źródłem oświetlenia,
- pomagają w wyjątkowy sposób podkreślić konkretny produkt, gdy są jego tłem.
Zareklamuj swoje usługi lub produkty przez 24 godziny na dobę 365 dni w roku
Oczywiste jest to, że odpowiedni marketing oznacza wzrost zysków przedsiębiorstwa. Co jeśli niskim kosztem można prowadzić “kampanię” marketingową nieustannie? Taką możliwość daje odpowiednie umieszczenie lightboxów w witrynie sklepu. Dzięki temu, nawet, gdy sklep będzie zamknięty, Twoja reklama dotrze do wielu odbiorców. Szczególnie dobrze sprawdzi się to nocą, gdy lightbox pokaże swą moc wyróżniając się na tle ciemnych pomieszczeń.
Przykuj uwagę odpowiednim światłem!
Podczas projektowania kasetonu reklamowego należy szczególną uwagę przywiązać do tego, co chcemy na nim umieścić i gdzie będzie się on znajdował. Dzięki temu łatwiej będzie nam dobrać odpowiednie natężenie światła, które może zdecydowanie poprawić lub pogorszyć odbiór całej reklamy. Przecież nie chcemy osiągnąć efektu rażenia po oczach w przypadku, gdy użyjemy zbyt mocnych lamp LED – nieadekwatnie jasnych w przypadku jasnej grafiki lub zdjęcia. Niekorzystne byłoby także zastosowanie zbyt słabych lamp do ciemnych reklam, przez co treść stałaby się rozmyta i nieczytelna dla odbiorców.
Wyróżnij się wśród konkurencji
Lightboxy, pomimo, że dostępne są na rynku od wielu lat nie są używane przez wielu przedsiębiorców. A Ci, którzy je stosują rzadko robią to w odpowiedni sposób. Warto dokładnie przemyśleć treści, które chcemy pokazać używając kasetonu reklamowego. Ich wybór ma kluczowe znaczenie dla powodzenia kampanii reklamowej.
Zyskaj dodatkowe źródło światła w salonie lub sklepie
Warto podkreślić, że dzięki zastosowaniu lamp LED cechujących się niskim poborem prądu i bakiem nagrzewania nie ma problemu, aby lightbox był włączony przez wiele godzin z rzędu. Dzięki temu nasz salon lub sklep będzie lepiej oświetlony w nocy, co pozwoli na zwiększenie jego bezpieczeństwa.
Podkreśl konkretny produkt w wyjątkowy sposób
Poza typowym wykorzystaniem lightboxa – jako reklamy pewnej treści i powiązanych z nią grafik lub zdjęć warto zastanowić się nad użyciem lightboxa jako tła dla produktów, które chcemy wyróżnić w naszej ofercie. Dzięki temu możemy uzyskać bardzo ciekawy efekt, gdy światło pochodzące z lightboxa oświetli w ciekawy sposób wyjątkową fakturę, kolory lub kształty naszych produktów. Szczególnie dobrze takie połączenie wychodzi w przypadku ekspozycji napojów lub perfum, gdyż światło tworzy bardzo wyjątkowe wrażenia w momencie kontaktu z półprzezroczystym szkłem.
Zleć wykonanie lightboxa reklamowego profesjonalistom
Z całą pewnością, wyprodukowanie własnego lightboxa może wydawać się karkołomnym zadaniem, lecz nie musisz podejmować się tak trudnego zadania, aby korzystać z zalet, jakie ono oferuje. Zapraszamy do kontaktu z naszą firmą w celu omówienia szczegółów dotyczących możliwości stworzenia spersonalizowanego lightboxa dla Twojej marki.