Billboardy reklamowe – czy nadal działają?
Billboardy reklamowe – kojarzy je każdy z nas. To tablice lub plakaty o naprawdę imponujących rozmiarach. Niegdyś zalewały ulice wszystkich miast. A jak jest dzisiaj? Czy w dobie reklamy internetowej billboardy nadal działają? Dowiedzmy się nieco więcej o reklamie zewnętrznej i tym, co ją wyróżnia. Zapraszamy do artykułu!
Billboardy reklamowe i reklama zewnętrzna – co to jest?
Billboardy reklamowe to nośniki reklamy zewnętrznej, które każdy z nas codziennie mija na ulicy. Możemy dostrzec je na budynkach lub przystosowanych do tego słupach. Warto jednak wyjaśnić sobie również czym konkretnie jest reklama zewnętrzna.
Otóż według definicji, reklama zewnętrzna to forma przekazu marketingowego, którą umieszcza się w przestrzeni publicznej. Zazwyczaj nośniki reklamy zewnętrznej lokowane są przy ruchliwych ulicach, przy ciągach komunikacyjnych, w pobliżu siedzib firm, przy punktach usługowych, w galeriach handlowych, w środkach komunikacji miejskiej – jednymi słowy w miejscach, w których ma szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.
Warto bowiem wiedzieć, że reklama outdoorowa nie ogranicza wyłącznie do jednej konkretnej formy, czyli omawianego billboardu. Na reklamę zewnętrzną składają zarówno reklamy wielkoformatowe, więc billboardy, szyldy, plakaty, jak i stoiska promocyjne czy lady targowe.
Billboard reklamowy to skuteczna forma reklamy.
Pierwszy billboard reklamowy mierzył 4,65 m2 i został umieszczony na budynku w Nowym Jorku w 1835 roku. W latach 60 XIX wieku w USA reklamy zewnętrze robiły prawdziwą furorę. I nie ma się co oszukiwać – ten fenomen trwa do dziś!
Wraz z rozwojem marketingu i świadomości przedsiębiorców, znaczenie billboardów reklamowych również ewoluowało. Firmy umieszczają je w miejscach, gdzie mogą dotrzeć do najbardziej pożądanej grupy docelowej. Nie bez powodu mijasz je codziennie w centrum stolicy czy widzisz w telewizji na 8th Avenue. Oczywiście sama forma billboardów również nieco się zmieniła – na rynku pojawiły się cyfrowe citylighty, telebimy czy interaktywne bilboardy LED’owe. Co również nie oznacza, że druk billboardów reklamowych w tradycyjnej wersji się zmniejszył.
Zalety billboardów reklamowych
Popyt na reklamę zewnętrzną nadal wzrasta. Powodów jest co najmniej kilka. Największym atutem billboardów jest przede wszystkim to, że z łatwością przyciągają uwagę – i to na wiele sposobów. Jeśli zadbamy o odpowiednią kreację wizualną i dobrze dobraną lokalizację to sukces mamy jak w banku.
Co więcej, w przeciwieństwie do wszelkich form reklam online, billboardów nie da rady pominąć, przescrollować czy zablokować. Reklama outdoroowa nie wymaga również ciągłego inwestowania w kolejne kampanie o ograniczonym czasie trwania czy zasięgu – tak, jak reklamy w internecie. Dobrze zaprojektowany billboard reklamowy posłuży firmie przez długi, długi czas, a w końcu płaci się za niego tylko raz. Co więcej, odpowiedni projekt graficzny billboardu będzie pozytywnie wpływał na rosnącą świadomość marki – i to przy relatywnie niskich kosztach.
Druk solwentowy na papierze, czyli jak powstają billboardy reklamowe?
Do druku billboardów reklamowych wykorzystuje się technologię druk solwentowego. Druk solwentowy można stosować na wszystkich powierzchniach zawierających PVC. Największą zaletą atramentów solwentowych jest fakt, że są odporne na większość czynników atmosferycznych, w tym także na promieniowanie ultrafioletowe. Dlatego metoda druku solwentowego wykorzystywana do druku wszelkiego rodzaju materiałów reklamowych narażonych na deszcz, śnieg, słońce i inne czynniki zewnętrzne, w tym właśnie billboardów reklamowych.
Druk solwentowy poza odpornością na czynniki zewnętrzne gwarantuje także idealne odwzorowanie kolorów i wysoką trwałość. Reklama outdoorowa to potężne narzędzie marketingowe, które ma niezliczoną ilość zastosowań. Z billboardów reklamowych z powodzeniem korzystają małe, lokalne firmy, jak i duże korporacje. Jeśli i Ty chcesz zwiększyć świadomość swojej marki i szukasz reklamy o dużym zasięgu i wysokiej skuteczności – sprawdź ofertę PortaArt.