Czy standy reklamowe nadal spełniają swoją funkcję?
Stand reklamowy to nośnik informacji, który ma na celu przekazać potencjalnym klientom określone informacje. Standy powinny ucieleśniać naszą ofertę a także przedstawić ją w atrakcyjny sposób, dzięki czemu przyciągną uwagę klientów. Dobrze wykonany stand będzie wizytówką firmy, a jak dobrze wiadomo, pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Na pierwsze wrażenie składa się nie tylko treść ale także wykonanie standu. Całość musi być spójna, dzięki czemu stand będzie świadczyć o profesjonalizmie i jakości naszych usług.
Czy warto inwestować w standy?
Podstawowym zadaniem standów jest zwrócenie uwagi klientów tak, by podjęli działania przekładające się na zysk sprzedawcy. Standy są także wizytówką firmy, dlatego warto zainwestować w standy wysokiej jakości, zwłaszcza jeżeli mamy zamiar uczestniczyć w targach. Standy służą do budowania wizerunku, przez co muszą się one kojarzyć z profesjonalizmem i wysoką jakością. Standy powinny także wpasowywać się w daną strategię marketingową danego przedsiębiorstwa, dzięki czemu z maksymalizują one swój wpływ na klientów. Wykonanie standu musi nawiązywać do danej firmy, przez co klienci łatwiej powiążą towar z producentem, co także ma wymierny wpływ na sprzedaż.
Rodzaje standów reklamowych
Standy reklamowe występują w bardzo szerokiej gamie wariantów. Standy można wyróżnić ze względu na kształt i budowę, a także ze względu na materiał z którego został stworzony. Wyróżniając standy, ze względu na rodzaj materiału wykorzystanego do produkcji, otrzymamy:
- standy dmuchane – nowatorskie standy nadmuchiwane, które cechuje wodoodporność, stabilność i wysoka mobilność. Świetnie sprawdzą się w zastosowaniach wewnętrznych i zewnętrznych.
- standy miękkie – wykonane z kartonu lub papieru, są tanie a przez to mniej wytrzymałe. Sprawdzają się do przedstawiania oferty wewnątrz budynków. Są dosyć mobilne ze względu na małą masę własną. Dobre rozwiązanie dla treści, które stosunkowo szybko się zmieniają.
- Standy twarde – wykonane z metali lub tworzyw sztucznych – jest to długotrwała inwestycja o bardzo wysokiej wytrzymałości. Treści prezentowane przez takie standy powinny długo zostawać aktualne, ponieważ koszt uaktualniania takiego ośrodka przekazu jest wysoki.
Standy można podzielić ze względu na kształt oraz funkcjonalność:
- totemy i kolumny reklamowe
- ekspozytory reklamowe
- stojaki reklamowe
- wieże reklamowe
- standy standardowe i z podświetleniem
- standy płaskie i eliptyczne
W związku z tym, że standy reklamowe powinny powstawać w oparciu o wytyczne klientów, każdy z nich powinien być przystosowany do branży w której działa. Takie podejście pozwala na wpływanie na odbiorców z większą siłą. Dzięki zastosowaniu różnych form i zastosowaniach, standy zwracają na siebie uwagę, wzmacniając obecność marki w umyśle klienta.
Zalety standów reklamowych
Stojaki reklamowe to przede wszystkim środek do zwiększenia widoczności danego przedsiębiorstwa. Pozwalają na wyróżnienie materiałów promocyjnych lub informacyjnych. Standy są środkami trwałymi, które można stosować wewnątrz lub na zewnątrz budynków. Dzięki takiemu rozwiązaniu jesteśmy w stanie niskim kosztem przyciągnąć klientów lub wzbudzić ich zainteresowanie.
Wybór idealnego standu
Stojak reklamowy musi spełniać kilka wymogów, aby był skuteczny. Podstawową zaletą standów jest ich mobilność. Stojaki powinny być lekkie i proste w rozłożeniu, dzięki temu pracownicy nie stracą dużo czasu na ich złożenie lub rozłożenie. Klienci często oceniają jakość wykonania standu, dlatego warto zainwestować w standy wysokiej jakości. Jednak jeżeli zależy nam na wizerunku firmy dbającej o środowisko, powinniśmy zakupić standy biodegradowalne. Dzięki temu nie będzie z nimi problemu gdy się zniszczą, oraz nadadzą naszemu przedsiębiorstwu łatkę ekologiczności. Ostatnim elementem perfekcyjnego standu jest odpowiedni design. Wygląd musi być skorelowany ze strategią marketingową firmy, a także łatwo zapadać w pamięć potencjalnym klientom. Stand nie może się wyróżniać na tle całego stanowiska reklamowego, a odpowiednio dopasowane do siebie elementy mogą przyciągnąć do siebie wielu klientów.