Czym cechuje się dobrze wykonana wizytówka?

portaart.pl > Drukarnia  > Czym cechuje się dobrze wykonana wizytówka?
Czym Cechuje Się Dobrze Wykonana Wizytówka? - Portaart.pl zdjęcie nr 1

Czym cechuje się dobrze wykonana wizytówka?

W kontaktach biznesowych najważniejsze jest to, jak zaprezentujesz się potencjalnemu klientowi. Zwykle człowiekowi wystarcza dziesięć sekund na wyrobienie sobie wstępnej opinii o drugim człowieku. Dlatego pierwsze wrażenie jest zwykle kluczowe w kontaktach biznesowych. Liczy się ubiór, uścisk dłoni, mowa ciała i to jak się wysławiasz. Zwykle na koniec rozmów następuje wymiana wizytówek. Warto na tym polu popisać się stylem i kreatywnością swojej wizytówki. Może być ona swego rodzaju wyrażeniem Twojej osobowości i być bardzo dobrą reklamą samego siebie. Warto zadbać o to, żeby wyglądała dobrze, była kreatywna i reprezentowała Cię dokładnie, tak jak tego oczekujesz.

Jakie informacje powinna zawierać wizytówka?

Na wizytówce nie powinno być żadnych zbędnych informacji. Powinna zawierać tylko niezbędne do kontaktów biznesowych informacje. Podstawą oczywiście jest imię i nazwisko właściciela oraz zajmowane przez niego stanowisko. Zaraz po tych informacjach powinna znaleźć się nazwa firmy i koniecznie jej logo. Ważny jest też adres firmy, zwłaszcza jeśli zapraszasz klienta na spotkanie. Ostatnie i najważniejsze informacje to dane kontaktowe, czyli numer telefonu, adres mailowy i ewentualnie adres strony internetowej firmy. Wizytówka przepełniona informacjami staje się nieczytelna i chaotyczna, dlatego zawsze unikaj wszystkiego co zbędne.

Jaka powinna być oryginalna wizytówka?

Pierwszym wyborem, jaki powinieneś dokonać to wybór materiału na Twoją wizytówkę. Klasycznie druk wizytówek odbywa się na papierze o różnej gramaturze i właściwościach, chociaż niektórzy decydują się na wizytówki wytłaczane na cienkim kawałku metalu, bądź plastiku. W tym zakresie wybór należy do ciebie, jednak najbezpieczniejszą wersją i zapewniającą najwięcej kreatywnych możliwości graficznych jest papier. Kolejnym wyborem jest format. Klasyczne formaty to 80x55mm oraz 90x50mm, ale oczywiście ostateczny wybór należy całkowicie do ciebie.

Jeśli chodzi o informacje zawarte na wizytówce, to przede wszystkim musisz wybrać ich rozmieszczenie oraz czcionkę. Pamiętaj, że całość powinna być spójna i czytelna, a dane mogą być nie tylko drukowane, ale także tłoczone. Bardzo często też wizytówki się uszlachetnia poprzez różne złocenia, czy srebrzenia. Najważniejszym elementem nadającym wizytówce charakteru jest oprawa graficzna. Jeśli Twoja firma charakteryzuje się określonymi barwami, może warto postawić na te same kolory na wizytówce. Na elementy graficzne należy zwrócić szczególną uwagę, ponieważ ich umieszczenie na tak małym formacie, jak wizytówka może mieć duży wpływ na jej ostateczny wygląd i odbiór.

Zlecać, czy robić samemu?

Wbrew pozorom jest to bardzo często zadawanie pytanie. Wiele osób mając podstawową znajomość programów graficznych takich jak Photoshop, czy Illustrator, podejmuje się samodzielnego projektowania wizytówki. Jednak nie zawsze to wychodzi na ich korzyść. W przypadku tak ważnych projektów graficznych najlepiej jest zdać się na profesjonalistów. Zawodowi graficy codziennie pracujący na zaawansowanym oprogramowaniu mają o wiele większe wyczucie stylu i estetyki oraz pojęcie, jak ich projekt będzie prezentował się na papierze. Inwestycja w profesjonalny projekt wizytówki  będzie z pewnością jedną z bardziej opłacalnych i wartych swojej ceny.

O czym pamiętać?

Najważniejszą rzeczą, o której nie wolno Ci zapomnieć po otrzymaniu gotowego projektu to próbny druk wizytówek. To, co dobrze wygląda na komputerze, nie zawsze będzie miało swoje odzwierciedlenie na wybranym przez Ciebie materiale. Dlatego zawsze powinieneś najpierw zlecić wydrukowanie tylko kilku wizytówek i zobaczyć, jak prezentują się na żywo. Dopiero kiedy efekt jest zadowalający, powinieneś zdecydować się na wydrukowanie większej ilości. Ostatnią rzeczą, którą warto wiedzieć, jest to, że wizytówka jest całością, w którą nie wolno ingerować. Obecnie wręcz niedopuszczalne jest dopisywanie jakichś informacji na wizytówce długopisem. Jeśli w danych cokolwiek się zmieniło, należy wydrukować nowe wizytówki. Poprawianie danych długopisem świadczy o braku profesjonalizmu.