Czynniki decydujące o sukcesie sprzedaży produktów

portaart.pl > Drukarnia  > Czynniki decydujące o sukcesie sprzedaży produktów
Czynniki Decydujące O Sukcesie Sprzedaży Produktów zdjęcie nr 1

Czynniki decydujące o sukcesie sprzedaży produktów

Reguły marketingu handlowego jasno mówią, że klienci często kupują towar który im się podoba, a nie ten, który potrzebują. W nowoczesnych sklepach samoobsługowych, rola sprzedawcy w zasadzie nie istnieje. Produkt jest sprzedawany za pomocą swojego opakowania, dlatego firmy inwestują w coraz lepsze i ładniejsze opakowania, które oprócz swoich podstawowych funkcji, takich jak ochronna, użytkowa czy logistyczna, spełniają także funkcję promocyjną.

Funkcja promocyjna opakowania

Większość produktów musi być zapakowana w jakiś rodzaj opakowania. Posiadają one wiele praktycznych funkcji, które w handlu są niezbędne. Podstawową funkcją opakowań jest funkcja ochronna, której celem jest odpowiednie zabezpieczenie towaru przed warunkami zewnętrznymi. Funkcja ochronna często powiązana jest z funkcją logistyczną, co sprawia że opakowanie pozwala na bezpieczny transport. Funkcje informacyjne opakowania to nic innego jak możliwość identyfikacji zawartości opakowania przez system logistyczny. Między innymi dlatego, na opakowaniach są nadrukowywane kody kreskowe w standardzie GS1. Podstawowy kod EAN-13, który występuje na większości produktów pozwala na dokładne określenie zawartości opakowania. Czym natomiast jest funkcja promocyjna? Funkcja ta, to nic innego jak autopromocja, służąca do zwracania uwagi konsumentów. Dzięki krzykliwym opakowaniom, na których są nęcące informacje, producenci zyskują klientów. Funkcja promocyjna jest często łączona z funkcją sprzedażową. Wszystko jest uzależnione od łatwości identyfikacji produktu przez potencjalnych klientów. Odróżnialność, ekspozycja i optymalizacja graficzna, to podstawa funkcji sprzedażowych i promocyjnych.

Zrozumieć klienta

Aby opakowanie mogło sprzedawać produkt, musi trafiać w gusta klientów. W związku z tym, producent towaru powinien znać potrzeby swoich klientów, wiedzieć czego oni oczekują. Ponadto powinien szukać okazji do zaskoczenia swoich klientów, a także zawsze poszukiwać nowych. Zawarcie takiej ilości informacji na opakowaniu, która przekona klientów do zakupu, a nie odstraszy ich, jest bardzo trudne. Nasza firma jako producent opakowań ma wyspecjalizowaną kadrę grafików, którzy przy współpracy ze specjalistami od marketingu i reklamy są w stanie zaproponować grafikę, idealnie pasującą do sprzedawanego przez Państwo produktu. Warto pamiętać, że kluczowym elementem napędzającym sprzedaż, jest wygląd opakowania. Kolorystyka, kształt, materiał z którego opakowanie jest wykonane, a także wykończenie opakowania. To są najważniejsze elementy napędzające sprzedaż.

Żywotność opakowań

Mówiąc o żywotności, nie mamy na myśli wytrzymałości opakowania na upływający czas. Myślimy o opakowaniach, jako o medium marketingowym. Każda kampania marketingowa kiedyś traci swoją moc przekazu. Tak samo dzieje się z opakowaniami produktowymi. Mimo upływu lat, nasz produkt może być niezmieniony, jednak korzystanie z tego samego projektu opakowań, może spowodować że klienci się znudzą naszym produktem. Wtedy trzeba zrobić nowy projekt opakowania. Zaskoczyć klientów, być może za pomocą nowego opakowania dotrzeć do nowej grupy odbiorców. Część producentów nie inwestuje w nowe opakowania, a zamiast tego, wprowadza do obrotu opakowanie zbiorcze dla swoich produktów. Dzięki takiemu rozwiązaniu każdy klient pamięta dany produkt, przy czym może kupić go w opakowaniu zbiorczym po mniejszej cenie. Takie rozwiązanie napędza sprzedaż, ponieważ klient może kupić to co lubi po mniejszej cenie, podczas gdy producent nie ponosi dodatkowych kosztów, które by musiał ponieść tworząc nowy projekt opakowań. Bardzo dobrym wyborem jest także dokonywanie okresowych badań na klientach. Dzięki temu można się dowiedzieć z pierwszej ręki, co sądzą o naszym produkcie osoby które go kupują.

Jak sprzedać produkt klientowi budżetowemu?

Część klientów wybiera towar patrząc tylko na cenę. Dla takiej grupy klientów opakowanie musi być także biedne pod względem wizualnym. Bogate opakowania, z napisami “Premium”, ze złoconymi elementami wprawia konsumenta w przeświadczenie, że dany produkt jest wysokiej klasy, co za tym idzie, że jest drogi. Dlatego chęć dotarcia do klientów budżetowych, poprzez odpowiedni projekt opakowania, jest dobrym pomysłem. Takie opakowanie musi być ubogie graficznie, dzięki czemu nabywcy nie będą się spodziewali produktu wysokiej klasy, jednocześnie grafika nie może bezpośrednio sugerować, że produkt w opakowaniu jest słabej jakości. Opakowanie powinno sugerować tylko cenę.