Dlaczego rollupy są skutecznym narzędziem marketingowym?
Współczesny marketing przeniósł się prawie w pełni do internetu, jednak nadal jest wiele sytuacji, w których potrzebna jest reklama fizyczna. Na spotkaniu branżowym, czy konferencji biznesowej na nic zda się reklama internetowa. W takich miejscach jedynym sposobem dotarcia do potencjalnych klientów jest przekaz bezpośredni. Ostatnio bardzo popularnym i wypierającym ulotki, czy plakaty sposobem na reklamę jest rollup.
Gdzie przyda się rollup?
Stojaki reklamowe bardzo dobrze sprawdzają się na wszelkiego rodzaju szkoleniach, konferencjach, czy prezentacjach. W przeciwieństwie do plakatów nie potrzebują powierzchni, na której będą zawieszone, dlatego też świetnie sprawdzają się na eventach plenerowych, gdzie zwykle znajdujemy się w otwartym terenie. Można je też skutecznie stosować jako narzędzie promocyjne w galeriach handlowych lub na wszelkich akcjach społecznych i promocyjnych, głównie ze względu na ich kompaktowość i mobilność.
Plusy stosowania roll-upów
Największą ich zaletą jest ich prostota. Do rozłożenia takiej reklamy wystarczy tylko jeden ruch ręką. Można jest bardzo szybko rozłożyć i w razie potrzeby złożyć. Inną bardzo ważną zaletą roll-upów jest i trwałość. Tło na którym znajdują się materiały reklamowe przez większość czasu ukryte jest w metalowej obudowie, a odsłaniane jest tylko podczas prezentacji. Dzięki temu jest świetnie chronione przed warunkami atmosferycznymi. Plakaty i banery często blakną, ponieważ są wystawione na ciągłe działanie słońca i deszczu. Roll-up rozkładany jest tylko, kiedy go potrzebujesz i składany, gdy event dobiegnie końca. Jego wytrzymałość pozwala na bardzo długie użytkowanie.
Bardzo wartościową cechą stojaków reklamowych jest ich funkcjonalność. Plansze z materiałami reklamowymi możesz dowolnie wymieniać w zależności od potrzeb spotkania. Dodatkowo roll-upy są bardzo łatwe w transporcie. Złożone można bez problemu przewozić w samochodzie osobowym, gdzie nie będą zajmowały dużo miejsca. Warto też dodać, że są bardzo lekkie, zwykle ważą nie więcej niż dziesięć kilogramów, co w porównaniu do ich wielkości (zwykle około 170-200 cm) jest bardzo dobrym wynikiem. To bardzo tani i skuteczny sposób na reklamę, wybierany coraz częściej przez przedsiębiorców.
Rodzaje roll-upów
Jak prawie wszystko w przemyśle reklamowym roll-upy występują w różnych rodzajach, oferując wszechstronność i dobre dopasowanie do celów marketingowych. Najbardziej popularny jest roll-up ekonomiczny, stosowany najczęściej do jednorazowych szkoleń czy eventów. Wykonane są zwykle z tańszych materiałów, dlatego też można je kupić w bardzo atrakcyjnej cenie. Z pewnością idealnie nadadzą się do pojedynczych prezentacji. Wyższa półka wśród stojaków reklamowych to roll-up Premium i Elegance. Są one o wiele solidniej zbudowane, kaseta jest wykonana z wysokiej jakości materiałów, a podstawa jest cięższa, mocniejsza i zapewnia większą stabilność. Tego typu roll-up jest najczęściej wykorzystywany przy wydarzeniach plenerowych ze względu na swoją stabilność oraz przy akcjach reklamowych mających miejsce przez dłuższy czas. Ze względu na swoją wytrzymałość polecane są dla każdego kto ma zamiar je często i długo eksploatować. Innym ciekawym typem roll-upu jest roll-up dwustronny, pozwalający zaprezentować dwie plansze jednocześnie. Jest to ciekawa i przydatna opcja tak jak poprzednie występująca w wersjach tańszych, jak i droższych, i bardziej wytrzymałych.
Roll-upy do bardzo przydatne narzędzie reklamowe, które w zależności od rodzaju może służyć do prezentacji jednorazowych lub długotrwałych. Swoją użytecznością zdecydowanie przewyższają plakaty reklamowe. Dzięki swojej kompaktowości i mobilności są wyjątkowo łatwe w transporcie, a ich konstrukcja pozwala każdemu bardzo szybko je rozłożyć, jak i złożyć. Dodatkowo występują w bardzo wielu formatach, co pozwala dopasować je do preferowanych celów. Roll-upy świetnie sprawdzają się na wydarzeniach plenerowych oraz najróżniejszych konferencjach i szkoleniach. Ich wszechstronność doceniło już wiele firm.