Dlaczego warto drukować ulotki?
W dobie cyfryzacji i przenoszenie kampanii reklamowych do sieci, bardzo często nasuwa się pytanie, czy druk ulotek jest dobrym sposobem na reklamę. Odpowiedź na to pytanie brzmi: tak. Ulotki są nośnikiem informacji prawie od początku istnienia druku. W przeszłości służyły bardzo często do celów propagandowych, a w dzisiejszych czasach służą głównie jako materiały promocyjne.
Ulotki jako idealne narzędzie do promocji
Ulotki są bardzo dobrym narzędziem promocyjnym, jeśli tylko wie się jak je wykorzystać. Wręczanie ich przypadkowym osobom na ulicy lub podrzucanie do skrzynek pocztowych jest dość powszechne, jednak nie jest to najlepsze rozwiązanie. Sposób reklamy, jakim jest ulotka, powinien być przemyślany, a grupa docelowa dobrze określona. Bardzo dobrze sprawdza się on podczas targów biznesowych, konwentów, czy spotkań branżowych, gdzie na jednej małej kartce papieru możesz przekazać dużo ciekawych informacji dotyczące oferty Twojej firmy. Również dołączanie ich do zamówień internetowych jest dobrym pomysłem, ponieważ masz już zainteresowanego produktem odbiorcę, który będzie bardziej skłonny do skorzystania z innych oferowanych przez Ciebie usług, niż przypadkowa osoba.
Zalety ulotek
Druk ulotek to dość tani sposób na reklamę zapewniający spore pole do popisu. Oczywiście koszt jest jest uzależniony od Twoich wyborów. W zależności od formatu, jakości i gramatury papieru oraz ilości sztuk może się bardzo różnić. Im większe zamówienie, tym taniej.
W przypadku dużych zamówień cena za 1 sztuka może się różnić nawet o kilkadziesiąt groszy, co w przeliczeniu wychodzi bardzo opłacalnie. Inną zaletą ulotek jest wspomniane wcześniej szerokie grono odbiorców. W zależności od profilu firmy możesz je dołączać do zamówień internetowych, rozdawać w ramach spotkań i konferencji biznesowych, czy rozprowadzać w sklepie stacjonarnym.
Pamiętaj, że nie chodzi o to, żeby jak najszybciej rozdać wszystkie ulotki, ale o to, żeby trafiły one w ręce potencjalnych klientów, którzy zainteresują się przedstawioną ofertą. Żeby to osiągnąć, musisz określić grupę docelową, w którą celuje Twoja firma i postarać się, żeby w ich ręce trafiły odpowiednio przygotowane ulotki. Jedną z największych zalet ulotek jest ich wysoka użyteczność, ponieważ mogą służyć nie tylko jako materiały reklamowe, ale także jak nieformalne wizytówki Twojej firmy.
Dobrą praktyką jest umieszczanie na nich danych kontaktowych oraz adresu. Wiele firm decyduje się nawet na dodanie małej mapki mającej ułatwiać znalezienie firmy, restauracji, czy miejsca organizowanego spotkania. Jej niezobowiązujący format natomiast pozwala bez obaw schować ją do kieszeni, czy torebki. Jeśli chcesz, możesz też pójść o krok dalej i eksperymentować z designem na przykład posługując się ulotką jako zaproszeniem, czy potraktować ją jako pocztówkę wysłaną bezpośrednio do klienta. Pomysłów jest wiele, a jedyne ograniczenie to wyobraźnia.
Jak zaprojektować ulotkę?
Po pierwsze jak każdy statyczny materiał reklamowy odbierany wzrokiem ulotka musi być przejrzysta, estetyczna i przede wszystkim czytelna. Bardzo ważne jest zapadające w pamięć hasło reklamowe, które jako pierwsze rzuca się w oczy. Następnie należy skupić się na opisie oferty prezentowanej w ulotce. Główna zasada, którą powinieneś się kierować to “mało słów, dużo treści”. Komunikat ma być krótki i dostarczać konkretne informacje. Jeśli chodzi o przedstawienie oferty w ciekawy sposób, nie należy eksperymentować z treścią, ale z jej formatem. Wybierz odpowiednią czcionkę oraz kolory tła i grafik, a treść pozostaw, zwięzłą i konkretną.
Druk ulotek – o czym pamiętać?
Jest tylko jedna rzecz, którą powinieneś mieć na uwadze. Nigdy nie drukuj pierwszego projektu w dużym nakładzie. Najpierw wypróbuj różne formaty i gramatury papieru. Zobacz, jak ulotka prezentuje się na różnych materiałach i dopiero wtedy zdecyduj. Jeśli kolory są zbyt krzykliwe lub wręcz przeciwnie prezentują się blado, to powinieneś wybrać inny papier, lub dopracować projekt z grafikami. Duży nakład wydrukuj dopiero, kiedy w twoje ręce trafi zadowalająca próbna ulotka.