Druk na folii – na co trzeba zwrócić uwagę przy druku reklam samochodowych?
Druk na folii to dziś nieodłączny element brandingu wielu firm, nie tylko małych – lokalnych, ale także dużych korporacji. Jednym z jej najpopularniejszych zastosowań jest oklejanie firmowych pojazdów, które stanowią ruchomą formę reklamy i potrafią dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jakie jeszcze zalety posiada tego typu reklama? Do jakich pojazdów można ją zastosować? I jak stworzyć projekt naklejki na samochód, który będzie przykuwał uwagę? Czytaj dalej…
Druk na folii – dlaczego warto?
Druk na folii – na czym właściwie polega jego fenomen? To pytanie z pewnością zadają sobie właściciele firm, którzy rozważają lub planują inwestycję w tego typu reklamę. Zatem odpowiadamy: naklejki foliowe cieszą się ogromną popularnością przede wszystkim ze względu na wszechstronne zastosowanie. Możliwość oklejania nimi niemal każdej powierzchni, w tym karoserii i szyb w samochodzie, daje nieograniczone możliwości w kreowaniu własnej marki oraz promowaniu jej na zewnątrz. Pojazd z kolei stanowi doskonałą formę reklamy ruchomej docierającej do szerokiego grona odbiorców – oklejony kolorowymi naklejkami samochód poruszający się po ulicach miast z pewnością przykuje uwagę i sprawi, że osoby widzące go zapamiętają nazwę firmy, czy oferowane usługi i produkty na dłużej. W wielu przypadkach również zechcą z nich skorzystać, lub w przypadku produktów – nabyć je.
Jakie pojazdy można oklejać wydrukami na folii?
Jak już wspomnieliśmy, wydruki na folii można wykorzystać na wielu różnych płaszczyznach. Karoseria i szyby w samochodach stanowią tutaj doskonałe podłoże do umieszczenia ciekawej grafik, napisów, czy loga firmy. Na jakich zatem pojazdach można stosować druk na folii? Podpowiadamy:
- Pojazdy służbowe, czyli auta dla pracowników – w dobie XXI wieku niemal każde przedsiębiorstwo czy korporacja zapewnia swoim pracownikom auta służbowe. Mają one na celu zapewnienie maksymalnego komfortu pracy w sytuacjach, kiedy należy przemieścić się z jednego punktu do drugiego. Dzięki takim działaniom pracownikowi zapewniony jest środek transportu, a firmie doskonały nośnik reklamy na zewnątrz.
- Auta do dostawy produktów – nie da się nie zauważyć, że branża logistyczna na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat mocno się rozbudowała. Nic więc dziwnego, że samochody ciężarowe, busy oraz mniejsze dostawczaki stały się nieodzownym elementem reklamowym takich firm. Ich powierzchnia jest ogromna, a zatem reklama będzie dobrze widoczna.
- Samochody dostarczające jedzenie – ostatni rok i sytuacja związana z Covid-19 zdecydowanie zmusiły nas do zamawiania jedzenia na wynos. W związku z tym wiele restauracji, ale także barów zainwestowało w reklamy na samochodach. Dzięki temu można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a tym samym zwiększyć ilość zamówień.
- Autobusy i busy przewożące pracowników – pojazdy do transportu publicznego, czy też pracowników z pewnością można wykorzystać jako skuteczny nośnik reklamy. Oklejenie ich nadrukami na folii doskonale wpłynie nie tylko na ich wygląd, ale przede wszystkim zapewni firmie reklamę.
Folia samochodowa – jak dobrze zaprojektować?
Wydawać by się mogło, że projektowanie folii samochodowej to proste i przyjemne zadanie. Oczywiście może tak być, ale pod uwagę należy wziąć kilka ważnych aspektów, jakich? Zobacz sam:
- Wybór odpowiedniej folii – od tego będzie w głównej mierze zależało, czy Twoja reklama samochodowa będzie długookresowa, czy krótkookresowa. Pamiętać należy, że folię należy dostosować do rodzaju auta i jego powierzchni, sposobu krycia oraz kształtu projektu.
- Uwzględnienie elementów utrudniających montaż – podczas projektowania naklejki na folii należy wziąć pod uwagę budowę auta oraz elementy utrudniające montaż, takie jak lusterka, klamki w drzwiach, wlewy, anteny, czy wycieraczki.
- Dobór odpowiedniego rozmiaru reklamy – w zależności od rodzaju pojazdu powierzchnia do oklejenia może być mała, średnia lub duża. Warto zatem dostosować wielkość foliowej naklejki do możliwości przestrzennych pojazdu.
- Przygotowane treści – niekiedy chwytliwe hasło reklamowe lub skromna grafika potrafią znacznie mocniej przykuć większą uwagę, niż kolorowe maziaje. Dobrą praktyką jest umieszczanie na reklamie danych kontaktowych.