Ekologiczne reklamy z tektury – dlaczego warto?

portaart.pl > Drukarnia  > Ekologiczne reklamy z tektury – dlaczego warto?
Zalet Ekologicznych Reklam Z Faktury. Dlaczego Warto Je Wybrać? zdjęcie nr 1

Ekologiczne reklamy z tektury – dlaczego warto?

Nadmiar produkcji śmieci w erze konsumpcjonizmu XXI wieku to jeden z największych problemów, któremu powinniśmy stawić czoła My i kolejne pokolenia. Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że ludzkość wykorzystuje zbyt dużo plastiku, a ten rozkładając się latami negatywnie wpływ na środowisko w którym funkcjonujemy. Ekologia to trend przyszłości, który przy wsparciu technologicznych rozwiązań jakie daje recykling może dać doskonałe efekty. Problematyka śmieci i odpadów dotyczy także branży marketingowej. W tym artykule postanowiliśmy więc przedstawić najważniejsze zalety ekologicznej reklamy z tektury.

Tektura a ekologia – czy to jest możliwe?

Tektura i karton to produkty, które coraz częściej wpisują się w nurt ekologiczny. Po pierwsze przemawia za tym proces ich powstawania – z tzw. masy papierowej, po drugie dlatego, że ów masa jest materiałem, podatnym na recykling. Oba surowce są wykorzystywane na szeroką skalę w życiu codziennym, jak i gospodarce. Transport i zabezpieczenia przesyłek, materiały reklamowe to tylko przykłady pierwsze z brzegu.

Papier może i powinien być ekologiczny, ale co właściwie oznacza pojęcia ekologicznego papieru? W potocznym języku za papier ekologiczny uznaje się , taki, który jest pozyskiwany w procesie recyklingu. Przypomnijmy, że recyklizacja obejmuje swoim działaniem odzyskiwanie surowców odpadowych, w celu produkcji nowych towarów. Warto tutaj zaznaczyć, że ów towar z odzysku wcale nie jest gorszy. Niewiele osób jednak wie, że posiada szereg innych zalet. Jakich?

Przykłady ekologicznych reklam z tektury i ich zalety

Ekologiczne reklamy to takie, które powstały z materiałów biodegradowalnych, idealnie nadających się pod dalszy recykling. Zaliczyć możemy do nich kartony, tekturę, szkło, biopolimer itp. Jakie są ich zalety? Dlaczego ludzkość powinna stosować ekologiczne reklamy wykonane właśnie z tektury, a nie plastiku? Decyduje o tym cała gama charakterystycznych cech, które wymienić możemy praktycznie jednym tchem.
Zanim jednak to zrobimy warto zwrócić uwagę na przykłady ekologicznych reklam z tektury. Być może nie zawsze zwracamy na nie uwagi w naszym codziennym wyścigu szczurów, ale są obecne obok nas. Papier także w wersji ekologicznej jest bowiem wykorzystywany na szeroką skalę, choć nie zawsze o tym wiemy. Przykłady? Proszę bardzo, reklama ekologiczna to m.in:

  • Standy tekturowe i kartonowe
  • Ekspozytory z kartonu
  • Ulotki tekturowe
  • Okładki do książki z tektury lub papieru
    • Wizytówki tekturowe i papierowe

Ekologiczne znaczy bezpieczne dla zdrowia

Materiały ekologiczne jak np. tektura są zdecydowanie bardziej bezpieczne dla zdrowia niż plastik czy inne tworzywa sztuczne. Przeprowadzane regularnie badania i testy pokazują dobitnie, że wszelkie tworzywa sztuczne wchodzą w reakcje z jedzeniem pod wpływem szkodliwych warunków atmosferycznych np wysokiej temperatury. Zerknijmy na popularne napoje – są takie, które zdecydowanie lepiej smakują w szklanej butelce niż plastikowej. Kolejnym problemem opakowań plastikowych jest to, że stosuje się w nich substancje konserwujące – co oczywiście w dłuższej perspektywie jest niebezpieczne dla naszego zdrowia.

Ekologiczne znaczy estetyczne

Ta cecha może nie jest najważniejsza, ale coraz więcej producentów ekologicznych reklam z tektury np. kartonów wykorzystuje ten element. Możliwości dekoracji powierzchni kartonowych są naprawdę duże, podobnie jak stosowanie kolorystyki. Współcześnie możemy wpływać w dowolny sposób na kształt i format kartonu, jego użyteczność i inne ważne rzeczy. Takie kartony mogą być designerskie!

Ekologiczne znaczy  tańsze w dłuższej perspektywie czasu

Cena czyni cuda – ten slogan reklamowy jednej z polskich marek ma prawdziwe podłoże, a wciąż nie zawsze go stosujemy. Tektura jest materiałem ogólnie dostępnym, produkowanym na skalę masową, przez co była, jest i będzie dość atrakcyjna od strony cenowej. Stosując ją zamiast plastiku, który jest również dość tani być może nie zyskujemy na etapie produkcji, ale… zyskamy na etapie finalnym. Koszty czyszczenia planety z plastiku, tworzenia śmieciowisk i składowisk odpadu, spalania ich są zdecydowanie wyższe w dłuższej perspektywie czasowej. Nie dziwi więc fakt, że coraz częściej dostrzegają to także samorządy.

Ekologiczne znaczy uniwersalne

Uniwersalność, wszechstronność w zastosowaniu to kolejne ważne cechy tektury, papieru czy kartonu. Szerokie spektrum zastosowania tych materiałów to jedna z największych zalet. Dzięki temu możemy w dowolny sposób definiować ich wygląd, rozmiar, a nawet trwałość i solidność. Ekologia nie ogranicza w żadnym wypadku zastosowania produktu finalnego, wręcz przeciwnie daje nam nowe możliwości.