Gadżety reklamowe przestają być skuteczne – co robić?

portaart.pl > Drukarnia  > Gadżety reklamowe przestają być skuteczne – co robić?
Gadżety Reklamowe Przestają Być Skuteczne - Co Robić? - Portaart.pl zdjęcie nr 1

Gadżety reklamowe przestają być skuteczne – co robić?

Każda działalność gospodarcza –  zarówno mała lokalna firma, jak i duża korporacja opiera się na konkretnej strategii marketingowej. Jedne korzystają z możliwości, jakie niosą innowacyjne technologie i nowoczesne formy przekazu, inne zaś decydują się nieco bardziej tradycyjne rozwiązania, jak chociażby gadżety reklamowe. I o tych drugich będziemy dziś pisać. Czym są gadżety reklamowe? Jaką dokładnie funkcję pełnią w biznesie? I w końcu, co zrobić, kiedy ich skuteczność zaczyna zawodzić? Wszystkie odpowiedzi znajdziesz w poniższym wpisie.

Gadżety reklamowe – wszystko co powinieneś o nich wiedzieć

Gadżety reklamowe to nic innego jak różnego rodzaju przedmioty, na których powierzchni nadrukowywane jest logo firmy, hasło reklamowe, lub grafika związana z działalnością marki. Najchętniej stosowane gadżety to długopisy, smycze, pendrive i ekologiczne torebki. Wśród bardziej wyszukanych  materiałów promocyjnych znajdują się spersonalizowane puzzle reklamowe oraz gry planszowe stworzone na potrzeby promocji firmy. Z tego typu materiałów coraz częściej korzystają nie tylko renomowane marki, ale także instytucje, czy organizacje o nieformalnym charakterze.

Jaką funkcję pełnią gadżety reklamowe?

Gadżety reklamowe pełnią jedną zasadniczą funkcję – mają przynieść firmie konkretne korzyści poprzez odpowiednie działania. Oto one:

  • budowanie i kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy 
  • uświadomienie i utrwalanie marki wśród odbiorców
  • wzmocnienie pozytywnego odbioru
  • promowanie nowych usług, lub produktów oraz zwiększenie ich sprzedaży.

Jak widać, gadżety reklamowe służą przede wszystkim do promowania i budowania pozytywnego wizerunku marki. Poprzez wręczanie praktycznych upominków marki są lepiej zapamiętywane, a co za tym idzie, klienci chętniej korzystają z ich ofert. Jednak czy są one tak skuteczne, jak mogłoby się wydawać? Sprawdźmy!

Czy gadżety reklamowe są skuteczną formą promocji firmy?

Czy wybrane przez nas gadżety reklamowe będą skutecznie promowały naszą markę? Tego typu pytanie z pewnością zadaje sobie niejeden pracownik działu marketingu, którego zadaniem jest wybór odpowiednich materiałów promocyjnych. Niestety, w tym przypadku odpowiedź może być niejednoznaczna, ponieważ wpływ na to, czy konkretny gadżet sprawdzi się danej grupie odbiorców, składa się wiele czynników. 

Upominki reklamowe jako nośnik reklamy – badania

Badania na temat “Postrzegania upominków reklamowych jako nośnika reklamy” przeprowadziła Polska Izba Artykułów Promocyjnych. Udział w nich wzięli przedstawiciele zarówno małych, dużych, jak i średnich przedsiębiorstw. Dominującą grupę badanych, bo niemal 44% stanowiły przedsiębiorstwa średniej wielkości. Według badanych najlepszym nośnikiem reklam jest obecnie internet, na drugim miejscu znalazły się omawiane tutaj gadżety reklamowe. Co więcej, spośród wszystkich badanych firm, aż 70,73% stwierdziło, że upominki reklamowe są skutecznym nośnikiem reklamy. 

Dlaczego gadżety przestają być skuteczne?

Zdarza się również tak, że po pewnym czasie nasze materiały promocyjne, w tym przypadku gadżety przestają być skuteczne. Wówczas należy się poważnie zastanowić, co jest tego przyczyną. Oto kilka najważniejszych powodów, które wpływają na brak zainteresowania wobec odbiorców:

  • Niedopasowanie gadżetu do grupy odbiorców – nie zawsze gadżet, który chcemy podarować odbiorcom, jest dopasowany do ich gustu, czy potrzeb. Warto jest dostosowywać upominek nie tylko wieku, ale także płci odbiorcy. 
  • Podążanie za trendami – niegdyś popularnym materiałem promocyjnym były długopisy z logo marki, dziś metodę tę stosuje wiele firm, dlatego nie jest to tak pożądany gadżet jak jeszcze kilka lat temu. Obecnie można postawić na nieco bardziej unowocześnione rozwiązania, jak chociażby puzzle reklamowe, czy gry planszowe. Taki podarunek z pewnością zwróci uwagę i sprawi, że firma zostanie zapamiętana na dłużej.
  • Zmiana wizerunku firmy – wewnętrzne zmiany wizerunku firmy wymagają również zamówienia nowych materiałów promocyjnych. Zmiana grafiki, loga czy kolorystyki wiąże się z tym, że należy zaopatrzyć się w nowe gadżety, które będą kompatybilne z aktualnym wizerunkiem marki.