Jak prowadzić firmę w duchu ekologii?

portaart.pl > Drukarnia  > Jak prowadzić firmę w duchu ekologii?
Jak Prowadzić Firmę W Duchu Ekologii? - Portaart.pl zdjęcie nr 1

Jak prowadzić firmę w duchu ekologii?

Rosnąca popularność e-commerce i świadomość społeczeństwa nieustannie przekładają się na wzrost wymagań wobec internetowych sprzedawców. Dziś już nie tylko sam produkt i cena mają znaczenie. Klienci zwracają uwagę również na ekologiczne podejście marek do prowadzenia biznesu. Budowanie dobrej relacji z odbiorcami i zwracanie uwagi na ich potrzeby to klucz do sukcesu.  Co więc zrobić, by Twój sklep cieszył się uznaniem wśród klientów i wpisywał się w ekotrend?

Zero waste i less waste w biznesie – czyli?

Ludzie coraz częściej starają się żyć bardziej ekologicznie – ograniczają ilość odpadów do minimum, korzystają z papierowych kubków, dają przedmiotom drugie życie. Choć trend less waste jeszcze niedawno dotyczył jedynie indywidualnego podejścia, bardzo szybko ewoluował, rozrósł się i wkroczył do świata biznesu. Wiele firm wykorzystuje ideę less waste i opierają swoją działalność na ekologicznych ideach. Nie powinieneś zostawać w tyle.

Ograniczanie śmieci, kreatywne wykorzystywanie odpadów, ekologiczne zabezpieczenia przesyłek – czy warto zacząć zwracać na to uwagę? Oczywiście! Takie podejście spotka się z dużym entuzjazmem Twoich klientów. Tak, jak wspomnieliśmy – coraz większą część społeczeństwa zwraca dużą uwagę na to, jak przedsiębiorcy podchodzą do tematu ekologii. Marki, które liczą się z naszą planetą cieszą się zdecydowanie większym zainteresowaniem i dobrymi opiniami wśród swoich klientów. Odbiorcy często polecają ekomarki swoim bliskim i sami chętnie wracają do takich firm, wraz z każdą kolejną potrzebą zakupową. Co więcej, przeprowadzone badania jasno wskazują, że klienci są w stanie zapłacić więcej za produkt tylko dlatego, że marka przykłada uwagę do ekologii.

Dobre ekopraktyki w biznesie – pakowanie przesyłek.

W branży e-commerce pierwszą sprawą, na którą należy zwrócić uwagę jest pakowanie i zabezpieczanie przesyłek. Zrezygnuj z folii bąbelkowej i styropianu. To absolutnie niedopuszczalne w świecie ekologii materiały. Postaw na wypełniacze papierowe, pochodzące ze zużytych kartonów, resztki z niszczarki, wełnę drzewną albo biodegradowalne chrupki ze skrobi.

W miarę możliwości postaraj się także zrezygnować z ogromnej ilości drukowanych ulotek dorzucanych do zamówienia. Dołącz jedynie niezbędne dokumenty i ewentualne kupony promocyjne. Pozostałą „papierologię” przenieś na pocztę e-mail.

Obojętnie nie możesz przejść również wobec samego pudełka! Opakowanie, w którym wysyłasz swój produkt również powinno podążać za ideą less waste. Coraz więcej firm decyduje się na minimalistyczne, ekologiczne pudełka kartonowe. Druk na opakowaniach produktowych gwarantuje, że one również mogą być piękne i w pełni spersonalizowane.

Ekologiczne opakowania i nie tylko! 

Jeśli chodzi o opakowanie produktu tutaj również postaw na wersję eko! Idealnie sprawdzą się opakowania, które klienci, zgodnie z duchem zero waste, będą mogli wykorzystywać w innych celach. Wykorzystaj opakowania z zamknięciem magnetycznym. Odbiorcy je uwielbiają, a do tego są wytrzymałe i niezwykle estetyczne.

Równie dobrze sprawdzają się ekskluzywne opakowania kartonowe, opakowania z tektury litej, opakowania z tektury falistej lub drewniane opakowania produktowe. Druk na opakowaniach produktowych pozwoli Ci je w pełni spersonalizować. Dzięki temu zyskasz pewność, że ilekroć klient sięgnie do Twojego pudełka, przypomni sobie o Twojej marce. A to być może… rozbudzi nową potrzebę zakupową!

Bądź eko również na targach!

Wybierając się na targi i inne eventy branżowe, również nie zapominaj o poszanowaniu środowiska naturalnego. Jak o to zadbać? Zdecyduj się na ekspozytory tekturowe! Standy z tektury pozwolą Ci zachować na stanowisku targowym ład i porządek, jednocześnie bez szkody dla matki natury. Tektura to bardzo wytrzymały materiał więc displaye z tektury na pewno posłużą Ci przez długi, długi czas. A gdy w końcu się zniszczą, wystarczy, że oddasz je do recyklingu. Pamiętaj, że zaletą ekspozytorów tekturowych jest także ich niska waga, dzięki z czemu podczas wyjazdów z łatwością przeniesiesz je z miejsca na miejsce.

Ekologiczne opakowania produktowe, wypełniacze, tekturowe ekspozytory – warto pamiętać o wszystkich tych rzeczach, jeśli chcesz by Twoja marka uchodziła za odpowiedzialną społecznie. Jako doświadczony producent ekologicznych opakowań z chęcią doradzimy Ci w wyborze najlepszego rozwiązania dla Twojego biznesu. Skontaktuj się z nami – pomożemy!