Jak przygotować stoisko na targi?
Targi są elementem promocji firmy, który pozwala na spotkanie się z potencjalnymi klientami oraz na rozmowę. Uczestnictwo w targach to długoterminowa inwestycja marketingowa, która zwraca się bardzo długo. Im lepiej przygotujemy się do samych targów, tym owocniejszy będzie w nich nasz udział. Należy jednak wiedzieć, że uczestnictwo w targach nie daje gwarancji wybicia się w regionie, a także że jest to koszt, który musi się nam zwrócić w perspektywie dłuższego czasu.
Czy warto inwestować w targi?
Targi są jedyną taką możliwością, do bezpośredniego spotkania się z potencjalnymi klientami, kontrahentami czy też konkurencją. Targi są także świetnym momentem na pokazanie i wypromowanie nowych produktów, a także zebrania opinii na temat marki. Obecność na targach buduje wizerunek firmy oraz zwiększa jej wiarygodność. Profesjonalne przedstawienie i prezentacja swoich towarów i usług także ma pozytywny wpływ na sprzedaż swoich produktów. Oprócz pozyskania partnerów biznesowych i poznania strategii oraz planów konkurencji, targi pozwalają na śledzenie trendów w branży, w której się specjalizujemy. Możliwość spotkania się z liderami branży i rozmowy pozwalają budować relacje z konkurencją. Przed zdecydowaniem się na uczestnictwo w targach, warto określić wcześniej cel ewentualnej obecności. Cel powinien być skorelowany z planami marketingowymi przedsiębiorstwa.
Wybór imprezy
Liczba targów dostępnych na rynku ciągle rośnie, przez co coraz trudniej jest wybrać odpowiednie dla nas imprezy. Przed wyborem targów, warto się skontaktować ze swoimi klientami, oraz wypytać ich odnośnie tego, jakie targi preferują. Jeżeli posiadamy zaufanych kontrahentów, można także ich zapytać o to jakie targi polecają. Warto także wypytać jednostkę organizującą targi o to, w jaki sposób dane targi są reklamowane, a także jak zachęcają do wizyty na samych targach. Wybór wydarzenia powinien być także podyktowany cyklicznością danego wydarzenia, a także opiniami o poprzednich wydarzeniach w danym miejscu. Kolejnym punktem do odhaczenia jest sprawdzenie programu imprezy. Imprezy towarzyszące targom mają duży wpływ na grupę docelową odbiorców.
Przygotowanie do udziału w targach
Rezerwacja miejsca wystawienniczego na targach jest pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić, gdy zdecydujemy się na udział w targach. Co należy zrobić dalej? Stworzyć plan przygotowań. Taki plan powinien obejmować zaplanowanie dokładnego budżetu, jaki możemy przeznaczyć na swoją obecność na targach. Jeżeli mamy pracowników, to powinniśmy wybrać osoby które będą odpowiedzialne za przygotowanie targów. Określenie zakresu obowiązków tych osób jest bardzo ważne, tak samo jak przeszkolenie osób, które będą nas reprezentowały na targach. Ustalenie programu obecności na targach a także zaplanowanie stoiska jest niezbędnym krokiem. Dalej powinniśmy przygotować plan promocji a także przygotować wszelkie materiały wykorzystywane w trakcie targów. Ostatnim punktem powinno być zapewnienie zakwaterowania dla osób mających przedstawiać naszą firmę na wydarzeniu.
Stanowisko na targach
Stanowisko na targach powinno być w interesującym nas miejscu, które zapewni nam odpowiednią liczbę potencjalnych klientów, potencjalnie najlepszym miejscem będzie korytarz, prowadzący do sceny głównej. Należy pamiętać o tym, że stoisko zbyt blisko sceny może utrudnić nam rozmowę z klientami ze względu na pogłos. Stoisko powinno mieć dobrze wyeksponowane logo firmy, możliwie wydrukowane na banerze i rozwieszone zamiast ściany. Na każdym banerze, reklamie typu roll-up czy na materiałach promocyjnych powinien być ten sam font oraz te same kolory firmowe. Projekty roll-upów powinny być zgodne z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa.
Należy także zwrócić uwagę na rozkład stanowiska. Warto podzielić je na strefę aktywną, pasywną oraz intensywną. Ostatnim elementem nad którym należy się pochylić jest wygląd naszych pracowników. Powinni być ubrani schludnie, najlepiej w ubrania pasujące do naszej firmy. Na naszym stanowisku nie może zabraknąć banerów, które jasno określają czym zajmuje się nasza firma.
Aby nie drukować banerów na każde targi, warto zainwestować w baner rolowany typu roll-up. Druk rollupów nie jest drogi, a wiele pracowni poligraficznych dodatkowo oferuje usługi związane z zaprojektowaniem takiego baneru. Dlaczego warto wybrać rollupy na targi? Te rozwijane banery są łatwe w obsłudze, oraz posiadają własny stojak, co jest niewątpliwie przydatne. Ponadto, gdy nie są używane, zajmują mało miejsca, gdyż zwijają się do swojej obudowy. Dzięki temu reklama nie niszczeje i jest zawsze gotowa do użycia.