Jak sprzedawać przez Internet w 2021 roku?

portaart.pl > Drukarnia  > Jak sprzedawać przez Internet w 2021 roku?
Jak Sprzedawać Przez Internet W 2021 Roku? zdjęcie nr 1

Jak sprzedawać przez Internet w 2021 roku?

Prowadzenie własnego biznesu w dobie pandemii jest bardzo wymagające. Wiele biznesów nie może funkcjonować tak, jak dotychczas sprzedając w sklepach stacjonarnych. Wobec tego konieczne może się okazać przeniesienie swojego biznesu do internetu. Jak zrobić to sprawnie i na co zwrócić uwagę, aby proces sprzedaży online i wysyłki był jak najbardziej efektywny pod kątem czasu i kosztów.

Wybierz platformę sprzedaży

Zaczynając swoją przygodę ze sprzedażą online należy zastanowić się nad wyborem odpowiedniej platformy do sprzedaży. Poszczególne propozycje różnią się trudnością i czasem wdrożenia, kosztami tworzenia sklepu oraz jego obsługi, a także prowizjami, jakie pobierają dostawcy usług za pośredniczenie w sprzedaży internetowej.

Najczęściej stosowane rozwiązania umożliwiające prowadzenie sprzedaży internetowej to:

  1. Sprzedaż przez social media, takie jak Facebook, Instagram, Pinterest.
    • zalety: niskie koszty wdrożenia, duża szybkość wdrożenia, dobra ekspozycja produktów, możliwość bezpośredniego reklamowania sklepu w obrębie platformy.
    • wady: ograniczone możliwości prowadzenia sklepu (brak modułów wysyłki, zaawansowanej konfiguracji magazynu oraz stref wysyłkowych), brak dedykowanej domeny, brak możliwości pozycjonowania.
  2. Platformy sprzedażowe, takie jak Allegro, Amazon, eBay, Etsy.
    • zalety: niskie koszty wdrożenia, duża szybkość wdrożenia, dobra ekspozycja produktów, zaufanie klientów do platformy,
    • wady: ograniczona funkcjonalność, nieodpowiednie w przypadku posiadania szerokiego asortymentu i wielu produktów.
  3. Stworzenie własnej strony internetowej w oparciu o platformę WordPress powiązaną z modułem zakupowym WooCommerce.
    • zalety: łatwość i szybkość wdrożenia, łatwość prowadzenia bloga, możliwość posiadania własnej unikalnej domeny, możliwość pozycjonowania, stosunkowo niskie koszty, brak prowizji od sprzedaży, duża możliwość personalizacji.
    • wady: konieczność częstych aktualizacji, część modułów/wtyczek nie jest aktualizowana na bieżąco, co może skutkować zaprzestaniem ich działania w przyszłości i utrudnić funkcjonowanie pewnych elementów strony, konieczność pilnowania technicznych spraw związanych z funkcjonowaniem strony (hosting, certyfikat SSL).
  4. Profesjonalny sklep internetowy zbudowany w oparciu o platformy e-commerce, takie jak PrestaShop, Magento, BigCommerce, czy Shopify.
    • zalety: dedykowana platforma, która bezproblemowo może obsłużyć duży ruch oraz rozbudowany magazyn (kilkadziesiąt tysięcy produktów), możliwość dużej personalizacji strony internetowej, wsparcie techniczne.
    • wady: miesięczna opłata – abonament, prowizja od każdej sprzedaży uzależniona od generowanych obrotów.

Zadbaj o dobry design i zdjęcia produktowe

Jednym z kluczowych elementów wpływającym na decyzje zakupowe klientów są profesjonalne zdjęcia lub filmy produktowe.

Pamiętaj o responsywności

Warto pamiętać o tym, że część osób odwiedzających stronę internetową używa do tego celu telefonu komórkowego. Tworząc własną stronę należy mieć to na względzie i dostosować jej układ oraz design tak, aby wyświetlał się poprawnie na ekranach o różnej rozdzielczości. Dzięki temu nie stracimy potencjalnych klientów.

Wysyłaj produkty szybko i sprawnie

W celu usprawnienia wysyłki należy zastanowić się nad połączeniem sklepu internetowego z modułem służącym do przygotowania i wysyłki zamówień. Większość firm kurierskich posiada własne oprogramowanie (moduły), które można zaimplementować na stronie internetowej w zaledwie kilka minut. Moduły te umożliwiają szybkie generowanie etykiet wysyłkowych dla przesyłek bez konieczności ręcznego wpisywania danych. Taka funkcjonalność znacząco skraca czas przygotowania paczki do wysyłki względem obsługi ręcznej, co pozwala na duże obniżenie kosztów.

Pamiętaj o dobrym opakowaniu

Warto pamiętać, że pudełka kartonowe to kluczowy element, który decyduje o tym, czy Twoje produkty trafią do odbiorców w dobrym, nienaruszonym stanie. Kartony dla e-commerce muszą charakteryzować się odpowiednią wytrzymałością, która uzależniona jest od grubości ścianki oraz ilości warstw, z których się składa. Warto również zwrócić uwagę na to, żeby karton miał jak najmniejsze wymiary w celu obniżenia kosztów wysyłki oraz magazynowania. W przypadku niestandardowych wymiarów produktów dobrym pomysłem jest wyprodukowanie pudełek kartonowych na wymiar. Zapraszamy do kontaktu z firmą PortaArt.