Jak stworzyć autorską grę planszową

portaart.pl > Drukarnia  > Jak stworzyć autorską grę planszową
Jak Stworzyć Autorską Grę Planszową? zdjęcie nr 1

Jak stworzyć autorską grę planszową

Planszówki to Twoja pasja, ale samo granie w popularne gry, nie spełnia do końca Twoich oczekiwań? Chciałbyś realizować własne pomysły, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z naszego artykułu dowiesz się jakie etapy musisz przejść, by móc zrealizować marzenie o stworzeniu własnej gry planszowej i gdzie szukać pomocy w jej realizacji. Sprawdź, co musisz wiedzieć, aby zostać autorem dobrej gry planszowej.

Etap pierwszy – projekt!

Aby móc zabrać się za realizację własnej gry planszowej, na wstępie należy ustalić jej koncepcję, strategię oraz zasady przebiegu gry. Dobrze jest również wiedzieć jak dana plansza ma się prezentować, oraz które komponenty wykorzystasz do jej rozgrywki: karty, pionki, kostki? Wstępny projekt, odpowiadający temu jak ma wstępnie wyglądać i przebiegać gra to podstawa do dalszego działania. Oczywiście nie jest koniecznym doprecyzowanie tego, jaki ostateczny efekt chcesz uzyskać, ponieważ w wielu przypadkach i z różnych przyczyn elementy gry mogą zostać zmodyfikowane, a niekiedy nawet usunięte.

W przypadku, kiedy zabierasz się za grę karcianą, ważne jest określenie podstawowych zasad, np. czy gracze będą korzystali z jednej talii kart, czy każdy powinien mieć osobną talię. Ważna jest również ilość kart. Dobrze, aby nie było ich ani za dużo, ani za mało. Zbyt mała liczba kart sprawi, że gra będzie za mało urozmaicona, z kolei za duża ilość może przeciągać grę w nieskończoność i po dłuższym czasie zniechęcić graczy.

W przypadku gier planszowych z wykorzystaniem pionków i kostek ważnym jest ich odpowiednie zaprojektowanie. W zależności od rodzaju gry, którą planujesz stworzyć, mogą one mieć różne kształty, kolory i być wykonane z różnych materiałów. Im większa kreatywność i pomysłowość, tym ciekawsza gra.

Etap drugi – testowanie!

Jeśli masz już gotowy projekt i obraną strategię gry, warto przystąpić do jej testów. W tym przypadku nie potrzebujesz gotowej gry, a stworzony np. na kartce papieru prototyp, który pozwoli Ci określić, czy gra planszowa będzie na tyle oryginalna, aby zainteresować potencjalnych odbiorców. Jeśli uzyskałeś pozytywne rezultaty, warto przejść do kolejnego etapu, czy produkcji.

Etap trzeci – produkcja!

Ostatnim etapem realizacji gry planszowej jest ich produkcja. W takich przypadkach warto zlecić to doświadczonemu producentowi gier planszowych. PortaArt to firma z Poznania, która z najwyższą starannością i precyzją, a także przy wykorzystaniu solidnych i trwałych materiałów wyprodukuje Twoją grę. Zaawansowany park maszynowy pozwala na wykonanie druku gier planszowych charakteryzujących się solidną i wytrzymałą konstrukcją, a także ciekawą stylistyką. Dowolność kształtów, rozmiarów oraz kolorystyki pozwala na realizację najbardziej oryginalnych projektów. Również skomplikowane i złożone projekty nie są tutaj żadną przeszkodą.

Etap produkcji to także czas ostatnich szlifów i dopracowywania wszystkich ważnych szczegółów. Korzystając z usług drukarni gier planszowych PortaArt możesz zrealizować swój własny projekt, lub skorzystać z pomocy grafików, którzy od A do Z zaprojektują i wyprodukują gry planszowe na zamówienie według indywidualnych sugestii. Warto zainwestować w takie rozwiązanie, aby wyprodukowany produkt był ciekawy, oryginalny i przyciągał uwagę potencjalnych klientów i odbiorców.

PortaArt – producent gier planszowych na zamówienie

PortaArt to firma w wieloletnim doświadczeniem w produkcji gier planszowych. W swoim portfolio może pochwalić się realizacją gier planszowych dla fundacji, firm, placówek rządowych, agencji marketingowych i reklamowych, a także indywidualnych klientów. Z wyprodukowanych przez PortaArt planszówek korzystają dzieci w przedszkolach oraz szkołach, pojawiają się one również na różnego rodzaju piknikach i festynach, a także festiwalach i wydarzeniach firmowych. Stanowią one nie tylko świetną alternatywę dla spędzania wolnego czasu, ale również skuteczną strategię marketingową, zachęcającą potencjalnych klientów do skorzystania z usług danej firmy i zakupu oferowanych produktów.