Jak stworzyć ciekawą etykietę produktu?

portaart.pl > Drukarnia  > Jak stworzyć ciekawą etykietę produktu?
Jak Stworzyć Ciekawą Etykietę Produktu? - Portaart.pl zdjęcie nr 1

Jak stworzyć ciekawą etykietę produktu?

Wchodząc na rynek z jakimkolwiek produktem, należy się liczyć z ogromną konkurencją i szerokim wachlarzem podobnego asortymentu. Walka o konsumenta trwa cały czas, a zespoły marketingowe prześcigają się w pomysłach na wypromowanie swojego towaru, od najróżniejszych promocji do reklam telewizyjnych i internetowych. Bardzo ważnym elementem marketingowym jest wygląd oferowanego produktu i jego etykiety, bo to właśnie ona często ma wpływ na ostateczną decyzję podejmowaną przez konsumentów. Jeśli artykuł wygląda dobrze z zewnątrz, sprawia wrażenie dobrego i profesjonalnego, jest on wtedy chętniej wybierany. Efekt ten sprawia, że odbiorca jest często chętny zapłacić więcej, żeby mieć towar z “wyższej półki”. Etykieta jest pierwszym elementem rzucającym się w oczy podczas zakupów i już z daleka powinna komunikować, że ma się do czynienia z produktem godnym zaufania.

Podstawowe funkcje etykiety

Głównym zadaniem etykiet jest przekazywanie informacji dotyczących towaru. W tej kwestii powinieneś ograniczyć się tylko do niezbędnych treści, unikając wszelkiego zbędnego tekstu. Zbyt wiele komunikatów sprawia wrażenie chaotyczności i może zagłuszyć główny przekaz, który ma być skierowany do klienta. Drugą funkcją, jaką powinna spełniać dobra etykieta, jest funkcja reklamowa. Produkt powinien zapaść w pamięć i promować markę jak najlepiej się da. Jeśli konsument będzie z niego zadowolony, to chętniej sięgnie po inne towary tej samej marki. Powinien też swoim wyglądem sprawiać wrażenie wysokojakościowego i wartego wypróbowania.

Wygląd zewnętrzny towaru ma przekonać potencjalnego konsumenta, że kupuje on towar wart wydania na niego pieniędzy. Dodatkowo etykieta działająca na zmysł wzroku powinna swoim designem pasować do produktu. Kolory i grafiki muszą zapadać w pamięć i z daleka informować, z jakim produktem mamy do czynienia. Konsumenci są coraz bardziej wymagający i przy natłoku towarów i usług coraz trudniej jest przyciągnąć ich uwagę do swojej oferty.

Słowo jest najważniejsze

Zaraz po przyciągnięciu uwagi klienta etykieta nie jest już tylko i wyłącznie oglądana, ale zaczyna być czytana. Odpowiedni dobór słów i informacji na niej zawartych może być kluczowym elementem podnoszącym sprzedaż produktu. Ciekawa nazwa produktu, czy odpowiednia slogany i w kreatywny sposób przekazane informacje najlepiej się sprzedają.  Decyzja o kupnie prawie zawsze zapada po przeczytaniu etykiety, więc nieważne jak atrakcyjnie wygląda produkt. Jeśli treść etykiety nie jest przekonująca, to klient w większości przypadków odrzuci taki artykuł. W tym przypadku liczy się czcionka i jej rozmiar oraz umiejscowienie poszczególnych informacji.

Dopasowanie etykiety

Druk etykiet jest ostatnim krokiem na drodze do jej stworzenia. Pierwszym elementem, na którym musisz się skupić jest określenie grupy docelowej, do jakiej produkt jest skierowany. Dopiero po jej określeniu możesz zacząć projektować etykietę. Jeśli masz pomysł, to należy przelać go na papier i zacząć konsultować z grafikami. Kompozycja, kolory i grafiki oraz hierarchia informacji powinna być dopasowana do sprecyzowanej grupy docelowej. Grafik musi dopasować wszystko idealnie, bo to właśnie etykiety sprzedają produkty lepiej niż cokolwiek innego. Wystarczy jedna nietrafiona decyzja i towar nie będzie znikał z półek.

Po zakończeniu prac zostaje jeszcze próbny druk etykiet, żeby przekonać się, jak wyglądają poza komputerem. To co dobrze prezentuje się w programie graficznym, może zupełnie inaczej wyglądać na żywo.

Jak czytane są etykiety?

Klienci zabierając się za czytanie etykiety, zwykle wychwytują informacje w określonej kolejności. Pierwszą rzeczą jest bez wątpienia nazwa produktu. W drugiej kolejności sprawdzany jest skład, a następnie, jeśli do czynienia mamy z produktem spożywczym czytane są wartości odżywcze. Czwartą informacją szukaną przez konsumentów jest termin ważności oraz waga lub liczba sztuk w opakowaniu. Na końcu czytane są informacje dotyczące producenta. Warto mieć tę kolejność na uwadze i wykorzystać ją na swoją korzyść podczas projektowania etykiety.