Jak wybrać idealne opakowanie do produktu?
Opakowanie produktowe – nie da się ukryć, że w wielu sytuacjach to właśnie od niego zaczyna się kontakt klienta z produktem. Co więcej bardzo często przekłada się ono na decyzję zakupową odbiorcy. Dlaczego opakowanie produktowe ma tak duży wpływ na to, jak Twój produkt zostanie odebrany? Przede wszystkim dlatego, że potrafi skutecznie przyciągnąć uwagę odbiorcy i wywołać w nim pozytywne emocje. Jednak, żeby opakowanie produktowe faktycznie spełniało swoją funkcję, musi być dopasowane do oferowanych przez firmę produktów. Jak dobrać idealne pudełko do produktu? Podpowiadamy – zapraszamy do artykułu!
Dlaczego opakowanie produktowe ma takie znaczenie?
Ogromna konkurencja na rynku sprawia, że samym produktem ciężko już się wyróżnić, dlatego trzeba zrobić coś więcej i pójść o krok dalej! Eleganckie, pasujące do brandingu marki opakowania na pewno zostaną docenione przez klientów. Są odbierane bardzo pozytywnie i jednoznacznie kojarzą się z firmą, zakorzeniając świadomość marki w odbiorcach. Oczywiście poza względami estetycznymi, ważna jest również funkcjonalność. Jak znaleźć opakowanie, który będzie spełniało oba te warunki? Wystarczy odpowiedzieć sobie na kilka pytań, dzięki którym możliwe będzie znalezienie idealnego opakowania.
Po pierwsze, dopasuj opakowanie produktowe do kanału dystrybucji
Należy mieć na uwadze, że zupełnie inne rozwiązania sprawdzają się w sprzedaży bezpośredniej, kiedy nasze produkty można znaleźć na półkach w supermarkecie, a inne w sprzedaży internetowej.
W sprzedaży bezpośredniej ogromne znaczenie ma design opakowania produktowego. W końcu musi wyróżniać się na półce pośród setek innych produktów. W tej kwestii bardzo dobrze sprawdzają się opakowania produktowe z okienkiem, które z jednej strony pozwalają na zobaczenie i ocenienie samego produktu, a z drugiej dysponują przestrzenią na chwytliwą grafikę i ciekawe copy.
Z kolei w sprzedaży internetowej klient ma styczność z opakowaniem już po zakupie. To również można wykorzystać. Druk na opakowaniach produktowych pozwala bowiem na spersonalizowanie pudełka. Dzięki temu w środku opakowania można umieścić miłą dedykację czy podziękowania za zakup. To bardzo doceniany przez klientów gest, czują się wtedy zaopiekowani i traktowani w sposób indywidualny. Właściciela sklepów internetowych bardzo często decydują się na opakowania kartonowe lub opakowania z tektury.
Po drugie, dostosuj wielkość opakowania produktowego
Wielkość opakowania to ważna kwestia i musi być odpowiednio przemyślana. Aby opakowanie spełniało swoją funkcję ochronną nie może być zbyt duże. Poza tym dopasowane opakowania można estetycznie wypełnić np. ciekawą bibułą lub wełną drzewną – to ekologiczny wypełniacz, który na pewno doceni wielu klientów.
Jeśli sprzedajesz produkty większe gabarytowo, a więc wybierzesz duże opakowanie. Pamiętaj jednak, że większa powierzchnia wcale nie oznacza, że powinieneś zasypać odbiorcę ogromną ilością informacji i komunikatów sprzedażowych. Prostota, minimalizm i przejrzystość zawsze są w cenie. Rzecz jasna nie mamy na myśli danych wymaganych przez normy prawne, których nie należy pomijać. Chodzi nam o treści marketingowe, które powinny być dopasowane do produktu i grupy docelowej – ważne jednak, aby były zwięzłe.
Po trzecie, dopasuj opakowanie do oferowanych produktów.
Pamiętaj także, żeby dobrać rodzaj opakowania do oferowanego przez Ciebie asortymentu. Jeśli sprzedajesz produkty premium, jak np. skórzane paski lub skórzane portfele, możesz zdecydować się na opakowania z zamknięciem magnetycznym. To jeden z ulubionych rodzajów opakowań klientów. Zwłaszcza tych, którym zależy na wysokiej jakości.
Z kolei opakowania z okienkiem idealnie sprawdzają się m.in. w przypadku zabawek, biżuterii, dobrych alkoholi lub słodyczy – okienko pozwala na estetyczne wyeksponowanie towaru.
Opakowania z kartonu i opakowania z tektury bardzo często wybierają osoby związane z ekologią lub zajmujące się tworzeniem produktów hand made. Ręcznie wykonane świece sojowe czy dodatki do wyposażenia wnętrz pięknie prezentują się w takim pudełku, dodatkowo uzupełnionym ekologicznym wypełniaczem. Wysokiej jakości, spersonalizowane opakowania reklamowe zamawiane są przez wiele firm, którym zależy na podkreśleniu swojego profesjonalizmu oraz na zadowoleniu klientów. Jeśli i Ty jesteś zainteresowany idealnymi opakowaniami produktowymi – skontaktuj się z nami. PortaArt to producent opakowań produktowych, a druk na opakowaniach to nasza specjalność. Zapraszamy!