Jak zaprojektować idealne pudełko na perfumy?
>Jak zaprojektować opakowanie, które będzie się wyróżniało na tle konkurencji? To pytanie, które pojawia się w głowach wielu przedsiębiorców, którzy w dzisiejszych czasach chcą zainteresować klienta swoimi produktami. I choć mówi się, że nie pudełko świadczy o wartości i jakości produktu, to nie ukrywajmy, ale ma ono kluczową rolę w budowaniu pozytywnego wizerunku marki. W tym wpisie pod lupę weźmiemy opakowania produktowe, a dokładniej pudełko na perfumy — co powinno je wyróżniać?
Najważniejsze zasady projektowania opakowań produktowych
>Opakowania produktowe mają za zadanie zwrócić uwagę potencjalnego odbiorcy. Takie pudełko musi zatem wyróżniać się z tłumu innych opakowań, ale niekoniecznie swoją krzykliwością i przepychem. Coraz częściej, szczególnie jeśli chodzi o pudełka na perfumy, możemy zauważyć trend skłaniający się ku minimalistyczne. Współcześnie to właśnie minimalizm opakowania połączony z lekką nutą elegancji sprawia, że klienci chętniej interesują się danym produktem.
Jakość opakowania kartonowego
>Projektując zatem opakowanie na perfumy, pamiętać powinniśmy o kilku podstawowych zasadach. Po pierwsze takie opakowanie nie pełni wyłącznie funkcji dekoracyjnej. Jego podstawową rolą jest ochrona zawartości przed uszkodzeniem, czy to w transporcie, czy w trakcie oglądania produktu przez klienta. Należy zatem zadbać o odpowiedni dobór materiałów.
>W przypadku produktów płynnych powinna być to tektura o dość wysokiej gramaturze, którą dodatkowo powinniśmy wzmocnić specjalnym laminatem zwiększającym ochronę przed uszkodzeniami. W przypadku perfum możemy postawić na opakowania kartonowe dwuczęściowe, które są nie tylko wygodne w użyciu, ale co równie ważne prezentują się bardzo elegancko.
Design opakowania na perfumy
>Przechodząc do designu projektowanego przez nas opakowania na perfumy, to w pierwszej kolejności powinniśmy wiedzieć, że pudełka te powinny być odpowiednio spersonalizowane do produktu, który znajduje się w jego wnętrzu, a jednocześnie powinno być spójne z pozostałą naszą ofertą. Mamy tu na myśli dopasowanie kolorystyki i grafik, które jednocześnie znajdują się na flakonie z perfumami. Dobrze też, gdy klient mógłby z opakowania dowiedzieć się kilku istotnych informacji, np. o kompozycji zapachowej danego produkty, czy miejsca produkcji. W tym celu należy rozważyć wybór ciekawych pod względem estetycznym opakowań kartonowych z nadrukiem.
>Projektując opakowanie na perfumy z nadrukiem, nie powinniśmy również pominąć grupy docelowej odbiorców naszych produktów. Inaczej bowiem powinniśmy komponować pudełko z perfumami dla młodzieży i młodych dorosłych, inaczej zaś dla osób starszych.
PortaArt – producent opakowań kartonowych
>Wszystkie opakowania produktowe mają za zadanie przyciągnąć wzrok potencjalnego klienta i skłonić go do zakupu danego produktu. Dlatego tak ważne jest stworzenie projektu nie tylko zgodnego z samą zawartością pudełka, ale także identyfikującego się z naszą marką. Szukając najlepszego sposobu na zaistnieniu na rynku perfumeryjnym warto, abyśmy pierwszy nasz projekt powierzyli do wykonania profesjonalistom. Firma PortaArt z Poznania to studio graficzne, które od wielu lat zajmuje się projektowaniem i produkcją opakowań kartonowych dla wielu znanych marek. Powierzając im swoje zlecenie, możemy mieć pewność, że będzie ono wykonane z dbałością o każdy najdrobniejszy szczegół.