Kartony e-commerce – czym zaskakują nas topowe marki?

portaart.pl > Drukarnia  > Kartony e-commerce – czym zaskakują nas topowe marki?

Kartony e-commerce – czym zaskakują nas topowe marki?

W ciągu ostatniej dekady rynek sprzedaży internetowej urósł w zaskakująco szybkim tempie. Analogicznie do wzrostu samego rynku wzrosło także zapotrzebowanie na opakowania e-commerce, usługi kurierskie oraz logistyczne. Tak duży wzrost oznacza ogromną konkurencję na rynku. Co można zrobić, aby się wyróżnić tworząc własny karton e-commerce? Jak sprawić, by proces odpakowywania produktów był sam w sobie czymś wyjątkowym? Co robią największe firmy na rynku e-commerce i jakie taktyki stosują, aby pozyskać stałych klientów? Na te i inne pytania odpowiemy w tym wpisie blogowym.

Czym jest karton e-commerce?

Z początku kartony do wysyłki (kartony e-commerce) służyły tylko i wyłącznie do ochrony przedmiotów wysyłanych ze sklepu internetowego do klienta. Jednak już od kilku lat obserwowany jest trend, w którym to nie ta podstawowa – ochronna funkcja jest najważniejsza. Obecnie skupienie się tylko na tym, aby opakowanie chroniło wysyłany przedmiot oznacza utratę ogromnego potencjału marketingowego, który wynika z możliwości personalizacji zarówno samego opakowania, jak i całego procesu odpakowywania produktu. W obecnych czasach wręcz konieczne jest posiadanie kartonów e-commerce, które wyróżnią się zarówno designem, jak i kształtem czy fakturą i pozwolą na lepsze zapamiętanie marki.

Jak ważne jest dobrze zaprojektowane opakowanie?

Opakowanie produktu to nie tylko samo pudełko czy karton do wysyłki. Do pojęcia jakim jest opakowanie e-commerce możemy zaliczyć szereg elementów takich jak starannie wyselekcjonowane materiały, wypełnienie, sposób prezentacji produktu podczas procesu odpakowywania, a nawet dodatkowa kartka z dopiskiem, czyli element zaskoczenia, który sprawia, że klient się uśmiechnie. To wszystko ma na celu sprawić, żeby klient miał pozytywne odczucia, które z powodzeniem powinny zastąpić uśmiech i miłą obsługę znaną ze sklepów stacjonarnych. Właśnie na takim efekcie nam powinno zależeć – powinniśmy sprawić, że klient będzie czuł się mile “widziany” w naszym sklepie internetowym, a każda styczność z naszą marką będzie wywoływała pozytywne skojarzenia.

O tym, jak kluczowe jest opakowanie świadczy fakt, że w zagranicznym badaniu przeprowadzonym przez organizację Dotcom Distribution blisko połowa klientów potwierdziła chęć ponownego zakupu w sklepach internetowych, w których opakowanie było wykonane ze starannością i dbałością o detale. Z tego samego badania wynika, że dzięki opakowaniu wysokiej klasy cała marka kojarzy się lepiej i zyskuje renomę marki premium. Warto zadbać o to, by nie stracić tak cennej możliwości marketingowej na zaprezentowanie swojej firmy klientom i zapisaniu się w ich świadomości jako marka z wyższej półki.

Co zyskujemy dzięki opakowaniu premium?

Unikalny karton e-commerce zaprojektowany specjalnie na potrzeby danej marki to z pewnością wyższy koszt od tradycyjnego szarego lub białego kartonu. Co możemy zyskać dzięki większemu nakładowi zarówno czasu, jak i pieniędzy na stworzenie wyjątkowego opakowania do wysyłki? Czy taki wydatek nie pójdzie na marne? Z całą pewnością można stwierdzić, że jest to wydatek, który warto ponieść, gdyż w przypadku przemyślanego opakowania koszty nie muszą być dużo wyższe od standardowego opakowania, a efekty w postaci odbioru przez klientów będą zdecydowanie korzystniejsze w tym drugim przypadku.

W przypadku, gdy doświadczamy zaskakujących i pozytywnych doświadczeń lubimy się nimi dzielić z innymi. W dobie szeroko rozpowszechnionych social media czasami jeden pozytywny post zamieszczony przez osobę, którą obserwują dziesiątki tysięcy osób może skutkować tym, żę przybędzie nam zamówień, które nie tylko pokryją koszty spersonalizowanych opakowań, lecz przyniosą spory zysk dla firmy. W związku z powyższym zdecydowanie warto zainwestować w opakowania e-commerce, które wyróżnią nas spośród konkurencji!

Personalizowane opakowania produktowe

Opakowania personalizowane to doskonały sposób na stworzenie wyjątkowego doświadczenia związanego z odpakowaniem produktu przez klientów. Obecnie dostępne są wręcz tysiące możliwości na stworzenie opakowania innego niż wszystkie. Zaczynając od rodzaju nadruku, kolorystyki, faktury kartonu, sposobu wypełnienia, dodatków w postaci ręcznie napisanych kartek z podziękowaniami za zakupy czy nawet zapachu paczki, który generuje pozytywne skojarzenia tuż po jej odpakowaniu.

Pozytywne doświadczenia podczas otwierania paczki – co robią najlepsi?

Największe marki sprzedające swoje produkty online dbają o całość doświadczeń związanych z dostarczeniem i odpakowaniem produktu. Wzorując się na najlepszych i tworząc spersonalizowane opakowanie do wysyłki warto zwrócić uwagę na następujące elementy wchodzące w jej skład:

  • karton do wysyłki (należy zadbać o spójność kolorystyki z brandem oraz elegancką prezentację logo oraz motto firmowego)
  • papier pakowy (warto zadbać o to, by nie był to zwyczajny – szary papier)
  • wypełnienie (folia bąbelkowa, wełna drzewna, wypełniacz papierowy)
  • naklejki (w przypadku, gdy nie możemy sobie pozwolić na pełną personalizację warto zastanowić się nad naklejeniem firmowych naklejek, które ożywią opakowanie)
  • dodatki zachęcające do ponownych zakupów (kartki z kodami rabatowymi, karty stałego klienta, próbki innych produktów)
  • rachunek (warto zadbać o jego ładną prezentację – np. w prostym markowym kartoniku. Należy pamiętać, by umieścić go na spodzie paczki – tak, aby nie był pierwszą rzeczą, którą klient wyjmie z opakowania)
  • ręcznie napisane notatki (personalne podziękowania są odbierane bardzo pozytywnie przez klientów, gdyż czują oni wtedy się wyjątkowo traktowani ze względu na czas oraz uwagę, jaką im poświęcono)

Z całą pewnością, proces tworzenia wyjątkowego opakowania do wysyłki produktów wymaga dużo przemyśleń jednak efekty, które może przynieść są tego warte.