Lead time w branży opakowań. Co musisz wiedzieć?

portaart.pl > Drukarnia  > Lead time w branży opakowań. Co musisz wiedzieć?
Lead Time W Branży Opakowań. Co Musisz Wiedzieć? zdjęcie nr 1

Lead time w branży opakowań. Co musisz wiedzieć?

Opakowania kartonowe stanowią nieodłączny element praktycznie każdego łańcucha dostaw – od branży spożywczej i kosmetycznej, po działalności przemysłowe. Dlatego warto poświęcić im nieco więcej uwagi i dowiedzieć się, czym jest i co składa się na lead time w przemyśle opakowań. Zapraszamy do przeczytania naszego wpisu.

Co to jest lead time?

Wydawać by się mogło, że każda firma zarówno ta funkcjonująca na polskim, jak i zagranicznym rynku stanowi odrębną jednostkę. W rzeczywistości jednak większość biznesów działa w mniejszych lub większych łańcuchach dostaw, co wymusza ścisłą współpracę pomiędzy wszystkimi ogniwami. Pozwala to zoptymalizować i przyspieszyć proces realizacji zleceń.

Aby jak najlepiej realizować dostawy oraz zyskiwać zadowolonych klientów, warto poznać kilka narzędzi, które daje analiza biznesowa. Jednym z nich jest lead time, czyli czas upływający od momentu złożenia zamówienia do momentu etapu jego zakończenia. W przypadku producenta opakowań kartonowych może to być okres od momentu wpłynięcia zamówienia złożonego przez klienta do momentu wysyłki przygotowanego towaru lub jego dostarczenia.

Co wpływa na lead time?

Lead time to niezwykle istoty aspekt w przypadku firm, których działalność opiera się na realizacji zamówień sprzedaży, zaopatrzenia, produkcji, logistyki oraz transportu. Choć definicja lead time’u może różnić się w zależności od branży, to warto wiedzieć, że im krótszy lead time, tym lepiej.

Jego cały proces uzależniony jest od wielu czynników. Część z nich z pewnością dotyczy samej organizacji pracy, doświadczenia, liczby pracowników, a także lokalizacji i wyposażenia magazynów. W wielu przypadkach występują również czynniki, które nie do końca można kontrolować. Mowa oczywiście o czasie dostaw towaru do magazynu lub bezpośrednio do klienta. Jak widać, jest wiele czynników, które wpływają zarówno na Twój lead time, jak i lead time dostawców.

Lead time w branży zaopatrzeniowej

Lead time w branży zaopatrzeniowej, mierzony jest od momentu podjęcia pierwszej próby uzyskania konkretnego dobra lub usługi, aż po jej finalną realizację. Ogromne znaczenie odgrywa tutaj wspomniana znajomość czasu oczekiwania, czyli nasz lead time, który bezpośrednio przekłada się na ciągłość, płynność i wydajność procesów biznesowych.

Doskonałym tego przykładem może być realizacja zamówień na opakowania produktowe. Przyjmując, że jest to pierwsze zamówienie, Twój lead time rozpoczyna się w momencie poszukiwań odpowiedniego producenta, a kończy w momencie otrzymania gotowego zamówienia.

Lead time w sprzedaży

Lead time mierzony w sprzedaży, to czas mierzony od momentu złożenia zamówienia do jego pomyślnego dostarczenia do klienta. Sytuacja sprzedażowego lead time’u upłynnia się w przypadku, gdy planujesz zamawiać produkt regularnie.

Tutaj jako przykład posłuży nam zamówienie opakowań kartonowych personalizowanych. W takiej sytuacji Twój lead time rozpocznie się w momencie drugiego zamówienia wcześniej zaprojektowanego produktu. Kolejno przechodzi on przez etap pozyskiwania materiałów, produkcji, przygotowania i wysyłki. Dostarczenie gotowego produktu do klienta zamyka lead time sprzedażowy.

Lead time zaopatrzeniowy w branży opakowań. Dlaczego jest tak ważny?

PortaArt z Poznania to producent opakowań kartonowych, który na co dzień współpracuje z managerami dostaw oraz specjalistami ds. zamówień. Ich profesjonalizm i ogromne doświadczenie sprawia, że możemy zawsze na czas dostarczać naszym klientom ich zamówienia.

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że braki, a często również nadwyżki magazynowe stają się ogromnym problemem nie tylko dla nas, ale również naszych odbiorców. Dlatego lead time, pozwala nam w miarę skrupulatnie oszacować przewidywany czas realizacji zamówienia i możliwość przedstawienia klientom adekwatnego czasu oczekiwania. To bardzo ważne nie tylko ze względu na płynność wychodzących spod naszej ręki zamówień, ale również ze względu na zaufanie, jakim obdarzają nas klienci.