Logo firmy – kluczowy element Twojego biznesu
Jedyne w swoim rodzaju, niepowtarzalne i oddające atmosferę marki logo to jedno z najważniejszych narzędzi marketingowych. To właśnie logo marki w znacznej mierze decyduje o rozpoznawalności firmy, jednocześnie wskazując, czym zajmuje się dana firma, w jakiej branży działa i jakie wartości są dla niej ważne. Jeśli więc chcesz zbudować trwały, profesjonalny i pozytywny wizerunek swojego przedsiębiorstwa, musisz w odpowiedni sposób zadbać o tę kwestię. Jak wygląda proces projektowania logo? Z jakich elementów składa się logo firmy? Czy warto projektować je samemu? Zapraszamy do artykułu – odpowiadamy na najważniejsze pytania
Pomysł na logo – skąd go wziąć?
Logo musi być dobrze przemyślane. To w końcu jedyny w swoim rodzaju znak graficzny, który służy do reklamowania i wyróżniania marki na tle konkurencji. Z tych właśnie względów logo stanowi niezwykle ważne narzędzie marketingowe. Dobrze zaprojektowane przyczyni się do wzrostu rozpoznawalności przedsiębiorstwa, jak i oferowanych przez nie produktów/usług. To także istotny element identyfikacji wizualnej marki.
Dlatego przed rozpoczęciem prac nad własnym logo, trzeba dokładnie zwizualizować sobie idealnego klienta firmy. W końcu logo musi trafiać do Twoich odbiorców – musisz więc mówić ich „językiem”. Z drugiej strony powinno nawiązywać do charakterystyki Twojej branży i marki, a także tego, jakimi wartościami się kierujesz. Jednym słowem – logo musi zaskoczyć Twoich klientów i sprawić, że szybko zapadnie im w pamięć.
Pamiętaj, że logo jest kluczem dla budowania wizerunku marki, nie warto więc na nim oszczędzać. W końcu będzie widoczne dosłownie wszędzie – w siedzibie firmy, na stronie internetowej, w materiałach promocyjnych, na wizytówkach i papierze firmowym, aż po profile firmowe w social mediach.
Logo marki może mieć dowolną formę – najczęściej składa się z dwóch lub trzech części, wśród których wyróżniamy:
- sygnet – część graficzna, przedstawiająca charakterystyczny dla marki element,
- logotyp – część słowna, nazwa firmy lub produktu,
- slogan/tagline – część słowna, np. hasło firmowe lub podpis.
Projektowanie logo najlepiej zlecić profesjonalnej firmie. Warto jednak odpowiednio zbriefować agencję. Próbę zwizualizowania własnego logo najlepiej rozpocząć od kartki papieru i ołówka. Dzięki temu o wiele prościej jest puścić wodze fantazji i zmaterializować swój pomysł.
Jak stworzyć logo idealne?
Jak powinno wyglądać odpowiednio zaprojektowane logo? Oczywiście każdorazowo należy dopasować projekt logo do charakterystyki danej branży i marki. Można jednak wyróżnić kilka najważniejszych wyznaczników, którymi należy kierować się projektując logo:
- Czytelność i przejrzystość – nie warto decydować się na mało czytelne fonty – utrudnia to odczytanie przekazu. Całe logo nie może być nadto fantazyjne, trzeba bowiem pamiętać, że będzie drukowane na różnych powierzchniach, nie tylko na papierze.
- Estetyka – ta kwestia nie ulega żadnej wątpliwości – każdy z nas lubi rzeczy przyjemne dla oka, bo wywołują pozytywne skojarzenia.
- Spójność – logo musi być spójne z całą identyfikacją wizualną marki, tylko wtedy gwarantuje rozpoznawalność.
- Prostota – elegancki minimalizm zawsze jest w cenie.
- Oryginalność – oczywiście minimalizm nie może wiązać się z brakiem kreatywności, należy przecież pamiętać, że logo musi przykuwać uwagę Twoich odbiorców.
Logo każdej marki to kwestia mocno spersonalizowana. Dlatego projekt logo, jak i stworzenie spójnej identyfikacji wizualnej, warto pozostawić profesjonalistom. Studio graficzne Portaart to lata doświadczenia i niewyczerpane pokłady kreatywności. Co więcej, Portaart to również drukarnia opakowań. Dlatego zlecając nam stworzenie Key Visual Twojej marki, zyskujesz pewność, że druk materiałów reklamowych będziesz mógł wykonać w tym samym miejscu. To ogromna wygoda i znaczna oszczędność czasu. Sprawdź dokładnie ofertę Portaart, skontaktuj się z nami i daj sobie pomóc – dzięki nam na pewno wyróżnisz się wśród konkurencji!