Montaż reklam wielkoformatowych – na czym polega?

portaart.pl > Drukarnia  > Montaż reklam wielkoformatowych – na czym polega?
Jak Wygląda Montaż Reklam Wielkoformatowych? zdjęcie nr 1

Montaż reklam wielkoformatowych – na czym polega?

Stare porzekadło mówi, że “reklama jest dźwignią handlu”. I rzeczywiście, nie możemy nie zgodzić się z tym stwierdzeniem. Odpowiednio przygotowana i dobrze wykonana potrafi nie tylko przyciągnąć uwagę wielu osób, ale przede wszystkim zachęcić ich do skorzystania z reklamowanych usług, czy nabycia danych dóbr. Aby jednak reklama wyróżniała się na tle innych, powinna być nie tylko ciekawa wizualnie, ale przede wszystkim umieszczona na odpowiedniej wysokości. A ten aspekt przez wielu przedsiębiorców z pewnością jest pomijany. Zobacz, jak powinien wyglądać montaż reklam wielkoformatowych.

Reklamy wielkoformatowe – co to takiego? 

Reklamy wielkoformatowe zaliczane są do najbardziej imponujących reklam z kategorii outdoorowej. Ich cechą charakterystyczną jest duża ekspozycja oraz lokalizacja najczęściej znajdująca się w najbardziej ruchliwych częściach miast i co ważne, umieszczane są zazwyczaj na wysokich budynkach, w tym blokach, wieżowcach, ale także specjalnych stelażach. Dzięki dużym rozmiarom reklama wielkoformatowa przyciąga wzrok znacznie lepiej niż inne formy reklamy. Do tego zamontowane na odpowiedniej wysokości z pewnością nie pozwolą przejść obojętnie. Druk reklam wielkogabarytowych odbywa się na różnego rodzaju podłożu – od materiałów z tworzywa sztucznego, jak PVC, po bardziej elastyczne tkaniny.

Rodzaje reklam wielkoformatowych

Nie ma wątpliwości co do tego, że druk wielkoformatowy zdominował obecny rynek reklam zewnętrznych. Są one widoczne niemal na każdej ulicy dużych miast, ale co ciekawe, docierają także do mniejszych miejscowości. Zastosowanie baneru, czy billboardu z pewnością pozwala na świadome budowanie marki i oferowanych dóbr.

Do najpopularniejszych reklam wielkoformatowych należą:

  • banery
  • billboardy
  • kasetony.

Banery i billboardy są wybierane zarówno przez przedsiębiorstwa małe, jak i duże korporacje. Różnicą, która z pewnością dzieli obie te formy reklamy, jest sposób ich montażu. Baner montuje się zazwyczaj na dużych wysokością – ścianach budynków, w tym na blokach, wieżowcach, ale także mostach, czy płotach, ale również specjalnie do tego przeznaczonych stelażach. Billboard z kolei montowany jest na specjalnych tablicach billboardowych, na których można naklejać gotowe arkusze z wydrukiem. Zarówno jeden, jak i drugi produkt można nadrukowywać obustronnie, co zdecydowanie zwiększa nie tylko jego walory estetyczne, ale także efektywność. Kasetony z kolei zastępują obecnie klasyczne szyldy, górując nad nimi nie tylko ciekawą estetyką, ale także funkcjonalnością.

Niezależnie od tego, który rodzaj reklamy zewnętrznej wybierzesz, niezbędny będzie jej montaż na wysokości. Jak on się odbywa?

Montaż reklam wielkoformatowych – zajęcie dla profesjonalistów

Montaż reklam wielkogabarytowych z pewnością nie należy do najłatwiejszych zajęć. Mowa tutaj nie tylko o dużych rozmiarach reklamy, ale także umieszczenie jej na odpowiedniej wysokości. Dlatego tak ważne jest, aby zajęły się tym profesjonalne firmy specjalizujące się w pracach na wysokościach. Do jego wykonania potrzebny jest również specjalistyczny sprzęt. Nic więc dziwnego, że montaż reklam z podnośnika lub przez wykwalifikowanych pracowników zawieszonych na specjalistycznych uprzężach stał się tak popularny. Pozwala to przedrzeć się przez gąszcz innych banerów i sprawić, że ten konkretny będzie lepiej widoczny.

Profesja ta dotyczy nie tylko montaży, ale również demontażu reklam wielkoformatowych, w tym banerów, billboardów i innych tego typu konstrukcji.

Jak przebiega praca na wysokościach?

Praca na wysokościach to przede wszystkim niebezpieczne zajęcie, dlatego wymaga specjalistycznego przeszkolenia. W zależności od rodzaju reklamy wielkoformatowej montaż jej może przebiegać w różny sposób. Wybór odpowiedniej metody uwarunkowany jest od następujących czynników:

  • wysokość montażu
  • dostępność miejsca przygotowanego pod reklamę – łatwa lub trudna
  • powierzchnia zajmowana przez reklamę.