Najnowsze trendy w opakowaniach kartonowych dla branży e-commerce

portaart.pl > Drukarnia  > Najnowsze trendy w opakowaniach kartonowych dla branży e-commerce
Najnowsze Trendy W Opakowaniach Kartonowych Dla Branży E-Commerce zdjęcie nr 1

Najnowsze trendy w opakowaniach kartonowych dla branży e-commerce

Obecne czasy poniekąd zmusiły nas do kupowania przez internet. Nie powinien zatem dziwić fakt, że opakowania kartonowe wraz ze wzrostem sprzedaży w e-sklepach zyskały na popularności. Obecnie służą one nie tylko do odpowiedniego zabezpieczenia transportowanego towaru, ale pełnią również funkcję marketingową, budując pozytywny wizerunek firmy w oczach klientów. Zatem, jakie opakowania wybrać, aby przykuwały uwagę? Poznaj wiodące trendy w opakowaniach wysyłkowych i produktowych dla branży e-commerce.

Funkcja opakowania w branży e-commerce

Rosnąca konkurencja w branży e-commerce wymusza na przedsiębiorcach internetowych coraz to nowszych rozwiązań. Nowoczesne produkty, czy liczne akcje promocyjne, to tylko niektóre z metod na utrzymanie wysokiej pozycji na rynku. Co więcej, doskonałym nośnikiem marketingowym, za pomocą którego można skutecznie przykuć uwagę i na dłużej zapaść w pamięci klientów są opakowania kartonowe dla e-commerce. Nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców śledzi bieżące trendy w opakowaniach wysyłkowych i bazując na ich podstawie, projektuje własne kartony.

Opakowania z logo firmy

Opakowania kartonowe w branży e-commerce stanowią świetną bazę reklamową firmy. Elegancko wyeksponowane logo firmy, grafika lub hasło reklamowe pozwalają nawiązać bliższą relację z klientami i zwiększyć świadomość marki. Tak jak w przypadku zakupów stacjonarnych, tak również tych w e-sklepach klient oczekuje estetycznych efektów wizualnych nie tylko kupowanego produktu, ale również opakowania. Świetnym rozwiązaniem są zatem opakowania z wyeksponowanym logo firmy, ale także kartony personalizowane, do których zaprojektowania, można zaangażować klienta. Takie działania z pewnością zapadną w pamięć i zachęcą do ponownej decyzji o zakupie.

Minimalistyczne opakowania – zawsze w modzie!

Opakowanie kartonowe w branży e-commerce odgrywa szczególne znaczenie. Nie oznacza to jednak, że na jego powierzchni powinno znaleźć się tak dużo informacji, ile się tylko zmieści. Wręcz przeciwnie! Klienci w szczególny sposób cenią minimalizm. Za pomocą stonowanego, ale gustownego designu opakowania kartonowego zdecydowanie szybciej przyciągniesz uwagę klienta, niż zbędnymi informacjami i licznymi grafikami.

Opakowania Vintage – ukłon w stronę przeszłości

Nie ma wątpliwości co do tego, że wszystko, co kiedyś było modne, dziś powraca ze zdwojoną siłą. Nie inaczej jest w przypadku opakowań, gdzie odpowiedni design odgrywa szczególne znaczenie. Jednym z trendów na ten rok są kartony retro, czyli vintage, które cieszą się ogromną popularnością i zainteresowaniem, nie tylko wśród przedsiębiorców z branży e-commerce. Stanowią one świetny sposób na promocję limitowanych serii produktów, czy też produktów premium.

NIE dla plastiku – TAK dla opakowań tekturowych

Nie ulega również wątpliwości fakt, że współcześni konsumenci przywiązują coraz większą uwagę do tego, w jaki sposób zostało zapakowane ich zamówienie. Pisząc to mamy na myśli nie tylko estetyczny aspekt opakowania, ale również jego znaczenie w ekosystemie. Dlatego, tak wielu przedsiębiorców decyduje się zrezygnować z opakowań plastikowych i foliowych, na rzecz proekologicznych opakowań tekturowych.

Takie rozwiązanie w odniesieniu do ekosystemu naszej planety, ma niewątpliwie pozytywne skutki. Tektura w przeciwieństwie do plastiku pozyskiwana jest w sposób naturalny lub z recyklingu, a co ważniejsze czas jej rozkładu się w glebie wynosi jedynie do pół roku. Porównując: czas rozkładu opakowania z tworzywa sztucznego zajmuje od 100, nawet do 1000 lat.

Mniejsze, lżejsze i bardziej funkcjonalne opakowania- to lubimy najbardziej!

Do największych zalet opakowań kartonowych dla e-commerce zaliczyć można ich niską wagę i funkcjonalność. Warto pamiętać, że dla klientów im mniejsze i lżejsze opakowanie, tym bardziej funkcjonalne. Ale co ważne, na funkcjonalność opakowania wpływają również inne czynniki, jak chociażby sposób otwierania. Dlatego podczas zamawiania opakowań do e-sklepu pamiętaj, by ich otwarcie nie stanowiło dla klienta problemu, gabaryty nie utrudniały przenoszenia, a ewentualny zwrot produktu do sklepu nie wymagał ponownego zakupu opakowania.

Jeśli szukasz sprawdzonego producenta opakowań kartonowych dla e-commerce, to drukarnia PortaArt z Poznania będzie idealnym wyborem. Przygotowujemy projekty, produkujemy i dostarczamy kartony dla wielu znanych firm. Ty możesz być naszym kolejnym zadowolonym klientem. Serdecznie zapraszamy do współpracy!