Opakowania produktowe jako współczesny nośnik reklamy

portaart.pl > Drukarnia  > Opakowania produktowe jako współczesny nośnik reklamy
Opakowania Produktowe Jako Współczesny Nośnik Reklamy - Portaart.pl zdjęcie nr 1

Opakowania produktowe jako współczesny nośnik reklamy

Trendy rynkowe nieustannie się zmieniają, a wraz z nimi zmieniają się działania marketingowe firm. Wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak poprawić wizerunek firmy, zwrócić uwagę nowych potencjalnych klientów, czy po prostu nie popaść w reklamową monotonię. Znanym od lat, a jednocześnie bardzo skutecznym nośnikiem reklamowym dla wielu firm są opakowania produktowe. Jak prawidłowo wykorzystać je do działań marketingowych? Podpowiadamy!

Opakowanie produktowe w działaniach marketingowych firm/

XXI wiek przyniósł nam dużo rewolucyjnych zmian. Jedną z nich była sprzedaż internetowa, która obecnie jest jedną z najbardziej rozwiniętych gałęzi e-biznesu. Wraz z jej rozwojem wzrosło również zapotrzebowanie na opakowania produktowe. Jeszcze do niedawna stanowiły one wyłącznie formę użytkową, gdzie ich podstawowym zadaniem było zabezpieczenie produktu w trakcie transportu. Dziś bardzo popularny stał się marketing pudełkowy, czyli wykorzystanie pudełek kartonowych do działań marketingowych firmy. Za ich pośrednictwem można nie tylko reklamować sam produkt, ale także wypromować markę, poprawić jej wizerunek i zainteresować szerokie grono odbiorców. 

Opakowania produktowe, jako doskonały nośnik reklamy

Głównym założeniem wielu firm jest maksymalne wykorzystanie opakowania produktowego zarówno do celów użytkowych, jak i reklamowych. Pudełko powinno być solidnie wykonane, ale także odpowiednio zaprojektowane pod względem graficznym. Na jego powierzchni można umieścić nie tylko najważniejsze informacje dotyczące oferowanego produktu, ale także logo firmy, lub ciekawą grafikę, które przyciągną uwagę klientów i zachęcą do zakupu. 

Tego typu działania pozwolą nie tylko na stworzenie odpowiedniego pod względem jakościowym opakowania, ale także estetycznym. W ten sposób można odświeżyć wizerunek firmy, która istnieje na rynku od kilku lat, lub wypromować nową markę, produkty i dotrzeć do szerokiego grona nowych odbiorców. W zależności od tego, w jaki sposób zaprojektujesz swoje pudełko, zależeć będzie czy klient:

  • skorzysta z Twojej oferty czy zakupi produkt z konkurencyjnej firmy
  • będzie utożsamiał się z Twoją marką, chętnie rekomendował ją wśród znajomych i rodziny
  • będzie na bieżąco śledził poczynania Twojej firmy, pojawiające się w ofercie nowości 
  • będzie zdecydowanie częściej korzystał z zaproponowanych przez Twoją firmę produktów lub usług. 

Pomysły na to, jak odpowiednio zaprojektować opakowanie produktowe, które będzie skutecznym nośnikiem reklamowym dla Twojej firmy znajdziesz w naszym wpisie: 

5 RAD JAK ZAPROJEKTOWAĆ IDEALNE PUDEŁKO PRODUKTOWE 

Pudełka produktowe ─ reklama dla każdej branży

Wydawać by się mogło, że tylko nieliczne biznesy mogą skorzystać z opakowań kartonowych, jako nośnika danych, czy reklamy swojej marki. Tymczasem możliwość wyboru niestandardowych rozwiązań daje nieograniczone wizje kreowania wizji własnej marki. Poza klasyczną branżą spożywczą, kosmetyczną, odzieżową i przemysłową z opakowań kartonowych mogą korzystać także firmy transportowe, logistyczne, reklamowe i inne korporacje. 

Ważne jest, aby opakowanie przykuwało wzrok nieszablonowym pomysłem, ale z drugiej strony nie było przesadzone. Tylko przejrzyście i czytelnie zaprojektowane opakowania produktowe trafią w gusta klientów. Bo jak się mawia “czasami mniej, znaczy więcej”. 

Rynek opakowań produktowych jest bardzo szeroki i skierowany dla różnego rodzaju branż. W zależności od potrzeb danej firmy i produktów można dobrać odpowiedni rodzaj opakowania. Do najpopularniejszych modeli należą:

  • uniwersalne opakowania kartonowe
  • opakowania ekskluzywne
  • opakowania z magnetycznym mocowaniem
  • opakowania z okienkiem

Odrębną grupę opakowań stanowią opakowania na alkohol oraz opakowania z drewna. Wybór każdego z nich daje możliwość zadrukowania wolnej przestrzeni dowolną grafiką, czy ważnymi informacjami. W ten sposób będą one pełniły nie tylko funkcję estetyczną i reklamową, ale także informacyjną. 

Opakowania produktowe, które sprzedają ─ Portaart!

Niezależnie od tego czy prowadzisz duże przedsiębiorstwo, czy małą jednoosobową firmę, a potrzebujesz oryginalnych opakowań kartonowych, to z powodzeniem możesz skorzystać z oferty naszej firmy. Portaart to doświadczony producent opakowań kartonowych i nie tylko z Poznania, który od wielu lat dostarcza kompleksowych rozwiązań dla różnych branż. Zaopatrujemy klientów w opakowania produktowe Premium, klasyczne i niestandardowe. Dysponujemy szerokim parkiem maszynowym i wykwalifikowaną kadrą pracowniczą, dzięki czemu jesteśmy w stanie zrealizować nawet najbardziej  złożone projekty. Gwarantujemy, że wspólnie zaprojektowane i wykonane przez nas pudełko produktowe zwiększy Twoją sprzedaż i  renomę marki.