Papier firmowy – obowiązek czy przeżytek

portaart.pl > Drukarnia  > Papier firmowy – obowiązek czy przeżytek
Czy Warto Inwestować W Papier Firmowy? - Portaart.pl zdjęcie nr 1

Papier firmowy – obowiązek czy przeżytek

W dobie internetu, mediów społecznościowych i e-maili często usłyszeć można pytania i wątpliwości, czy warto inwestować w papier firmowy. Nie da się ukryć, że korespondencja handlowa występuje w każdym biznesie – od jednoosobowych działalności gospodarczych, przez start-up’y, po ogromne korporacje. Czy wszystkie biznesowe sprawy uda można rozwiązać przez e-mail? Niekoniecznie. Dlatego większość profesjonalnych firm w korespondencji biznesowej używa form papieru – papieru firmowego. Czy papier firmowy jest niezbędny? Jakie korzyści zapewnia papier firmowy? Gdzie go zamówić? Odpowiadamy na najważniejsze pytania – zapraszamy do artykułu.

Co powinno się znaleźć na papierze firmowym?

Na początku warto wspomnieć, że druk papieru firmowego może odbywać się różnymi technikami – np. drukiem cyfrowym bądź drukiem offsetowym. Druk papieru firmowego na zamówienie pozwala także na wybór rodzaju papieru, a przede wszystkim tego, co na papierze ma się znaleźć. Co warto umieścić na papierze firmowym? Najważniejsze elementy, jakie powinien zawierać to:

  • nazwa firmy,
  • logo firmy,
  • adres siedziby,
  • numer telefonu i numer faksu,
  • adres strony internetowej,  
  • adres e-mail.

Warto również pamiętać o tym, że papier firmowy nie może być nazbyt dekoracyjny. Powinien raczej charakteryzować się skromnością i minimalizmem. Należy mieć na uwadze, że zbyt duża ilość kolorów i zbyt wiele informacji, może odwrócić uwagę odbiorcy, a wręcz go zniechęcić. Desing powinien wpisywać się w Key Visual Twojej marki, jednak nie może być za bardzo krzykliwy. Pamiętaj także, że nie wszystkie elementy muszą znajdować się na dole strony. Nowoczesna drukarnia z własnym studiem graficznym na pewno zaprojektuje taki papier firmowy, który będzie dumnie reprezentował Twoje przedsiębiorstwo.

Papier firmowy – jakie daje korzyści?

Jakie korzyści w dobie internetu przynosi papier firmowy? Otóż jest ich całkiem, całkiem sporo, więc wymienimy tylko te najważniejsze:

Profesjonalizm – niezaprzeczalnie, papier firmowy dodaje firmie poczucie wiarygodności. Odpowiednio zaprojektowana firmowa papeteria na pewno wzbudza w odbiorcy podziw, który przełoży się na bardzo pozytywny odbiór Twojej marki. Elegancki papier firmowy to idealny sposób na wzbudzenie zaufania i wiarygodności wśród potencjalnych klientów lub nowych wspólników firmy – zwłaszcza, jeśli to dopiero początki Waszej współpracy.

Rozpoznawalność marki – drukowane materiały, a więc m.in. papier firmowy, doskonale wpływają na branding marki. Spójna identyfikacja wizualna marki, połączona z katalogami firmowymi, ulotkami i kreacją graficzną, dają Ci wyjątkową szansę na przemycenie Twoim odbiorcom:

  • nazwy firmy,
  • logo marki,
  • kolorów firmowych,
  • a także informacji kontaktowych.

Dzięki temu skutecznie zbudujesz rozpoznawalność swojego brandu i utrwalisz wizerunek marki w pamięci odbiorców.

Oficjalność – to naprawdę istotny element, którego nie da się osiągnąć poprzez wysłanie firmowego e-maila. Umowy z pracownikami, listy intencyjne, ważne dokumenty handlowe, czy pisma procesowe powinny być wydrukowane w oficjalny sposób. Poza budowaniem wizerunku profesjonalisty, pomaga to w również w późniejszym korzystaniu z dokumentu w razie potrzeby, m.in w celach prawnych.

Narzędzie reklamowe – tak, papier firmowy to niezwykle proste, a zarazem niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe. Firmowy papier firmowy, który zawiera nazwę firmy, logo, dane kontaktowe, pozwala Twoim odbiorcom na lepsze poznanie Twojej działalności, a także na zakorzenienie nazwy Twojej firmy  w ich pamięci.

Wyróżnik na rynku – skoro coraz więcej firm zastanawia się nad słusznością inwestowania w papier firmowy, szybko możesz przekuć to na korzyść dla siebie -posiadanie eleganckiego papieru firmowego może być bowiem ostateczną różnicą między Tobą, a Twoją konkurencją. W końcu otrzymując dwie bardzo podobne oferty – jedną na zwykłym papierze, a drugą na personalizowanej papeterii biznesowej, na którą zwracasz większą uwagę? No właśnie! Twoi klienci i kontrahenci postąpią dokładnie tak samo! Papier firmowy oferuje masę korzyści – od budowania profesjonalnego wizerunku marki, po wiarygodność i rzetelność. Nowoczesna drukarnia Portaart oferuje możliwość stworzenia spersonalizowanego papieru firmowego – specjalnie dla Twojej firmy! Druk materiałów reklamowych to nasza specjalność. Dysponujemy nie tylko nowoczesnym parkiem maszynowym, ale także rozbudowanym studiem graficznym, dlatego powierzając nam realizację zlecenia otrzymujesz pewność, że Twój papier firmowy będzie idealny do celów oficjalnych oraz pozostanie spójny z pozostałymi materiałami firmy.