Plakaty reklamowe – czy to dobra forma reklamy?

portaart.pl > Drukarnia  > Plakaty reklamowe – czy to dobra forma reklamy?
Czy Plakaty Reklamowe Podnoszą Sprzedaż? - Portaart.pl zdjęcie nr 1

Plakaty reklamowe – czy to dobra forma reklamy?

Prowadzenie firmy wiąże się z koniecznością zainwestowania środków w reklamę. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy konkurencja jest tak duża. Oczywiście każdy przedsiębiorca stara się racjonalnie gospodarować środkami przeznaczonymi na działania reklamowe. Dlatego często zadajemy sobie pytanie – czy istnieją sposoby na reklamę tanią i skuteczną? Na szczęście istnieją. Jedną z tańszych, a wyjątkowo skutecznych form promocji są plakaty reklamowe. Dlaczego? Jak powinien wyglądać dobry projekt plakatu reklamowego? Gdzie zrealizować wydruk plakatów? Zapraszamy do przeczytania naszego artykułu – odpowiadamy w nim na najważniejsze pytania.

Plakaty reklamowe – dobra alternatywa dla Twojego biznesu

Niskie koszty produkcji i szeroki zakres dotarcia do potencjalnych odbiorców – to główne zalety plakatów reklamowych. Dlatego warto wykorzystywać je nie tylko do promocji wydarzeń czy eventów firmowych, a również w celu wypromowania produktów i usług firmy.

Reklama w telewizji, radio i internecie oczywiście jest skuteczna. Jednak jest również droga i bardzo powszechna. Dlatego plakaty reklamowe, które można rozwiesić w wielu miejscach, a tym samym dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, są doskonałą formą reklamy outdoorowej. Zwłaszcza, jeśli zależy nam na pozyskaniu nowych klientów i zwiększeniu świadomości marki.

Oczywiście, jeśli chcemy, żeby wydruk plakatów reklamowych spełniał swoja rolę, plakat powinien odpowiednio się prezentować. Odpowiednio, czyli?

Skuteczny plakat reklamowy – jak powinien wyglądać?

Na atrakcyjność plakatu reklamowego ma wpływ kilka czynników, zwłaszcza:

  • rozmiar,
  • kreacja graficzna,
  • treść i przekaz reklamowy,
  • miejsce umieszczenia.

Trzeba zdać sobie sprawę, że rozmiar plakatu ma znaczenie. Jednak nie oznacza to, że plakat ma mieć formę billboardu! Plakat powinien przede wszystkim przykuwać uwagę, a na to największy wpływ ma kreacja graficzna i chwytliwe copy. Warto pamiętać, że plakat reklamowy to nie afisz. Dlatego lepiej postawić na krótki, ale skuteczny tekst. Jedno, ciekawe i interesujące zdanie z odpowiednim Call To Action w zupełności wystarczy. Pod żadnym pozorem nie należy zapełniać całej powierzchni plakatu tekstem. Ostrożność należy zachować również przy wyborze fontu – im prościej tym lepiej. Nieczytelne czcionki wcale nie pomogą w przykuciu uwagi, a wręcz przeciwnie – mogą zniechęcić potencjalnych odbiorców. Oczywiście, tekst powinien być dostosowany do określonej grupy odbiorców.

Strona graficzna –to ona ma ogromne znaczenie! W idealnym środowisku, kolory na plakacie powinny zgadzać się z Key Visual marki. Jeśli jednak nasze kolory firmowe to głównej mierze delikatne i subtelne pastele, to na samym plakacie można sobie pozwolić na delikatne odejście od tej konwencji. Na plakatach opłaca się postawić na zdecydowanie kolory, które od razu przyciągają uwagę odbiorców. Bardzo dobrze sprawdzają się kontrastowe zestawienia, np. czerwonego z żółtym, zielonego z pomarańczowym, białego z czarnym itp. Z kolei jeśli nasz plakat służy promocji konkretnego produktu, to powinien prezentować również jego opakowanie. Dzięki temu klient od razu je zapamięta i np. gdy zobaczy produkt na sklepowej półce, automatycznie przypomni sobie reklamę, co może bezpośrednio przełożyć się na sprzedaż.

Lokalizacja rozmieszczenia plakatów również pełni ważną rolę. Warto zastanowić się w jakich miejscach spędzają czas nasi klienci. Nie zawsze centrum miasta będzie najlepszym rozwiązaniem. Dla przykładu – jeśli sprzedajemy suplementy treningowe lub odzież sportową, najlepszym miejscem na rozmieszczenie plakatów, będą tereny wokół siłowni, a jeśli programy księgowe – biznesowe centrum miasta.

Druk plakatów na zamówienie – wyróżnij się na rynku!

Personalizowane plakaty firmowe to tania i skuteczna forma reklamy. Warto pamiętać, że nawet jeśli plakat nie spowoduje natychmiastowego i znacznego wzrostu sprzedaży konkretnego produktu lub usługi, to z pewnością przełoży się na poprawę świadomości marki u potencjalnych odbiorców. Jeśli zależy Ci na skutecznym przekazie i wysokiej jakości, sprawdź ofertę PortaArt. Drukarnia w Poznaniu z własnym studio graficznym pomoże Ci w zaprojektowaniu i wydrukowaniu najlepszych plakatów firmowych. Zapraszamy do kontaktu – jesteśmy w stanie zrealizować każde, nawet najbardziej wymagające zlecenie!