Reklama internetowa vs druk

portaart.pl > Drukarnia  > Reklama internetowa vs druk
Reklama Internetowa Kontra Druk? zdjęcie nr 1

Reklama internetowa vs druk

Na przestrzeni wielu lat zauważalny staje się wzrostowy trend reklam internetowych. Jak na ich tle wypadają materiały drukowane, które jeszcze do niedawna stanowiły podstawową formę przekazu? Czy istnieje jeszcze skuteczna recepta na ich kreatywne zastosowanie? Czy takie rozwiązanie sprawdzi się w praktyce?

Kreatywna reklama w internecie i druku

Dobry pomysł na reklamę jest na wagę złota. Nie możemy nie zgodzić się z tym stwierdzeniem, ponieważ tylko dobrze przemyślane i dostosowane do potrzeb odbiorców reklamy mają szansę zaistnieć i przełożyć się na wysoką rozpoznawalność, sławę i wieczną chwałę w marketingowym światku. Co więcej, jeśli kampania nie sprzedaje, oznacza to, że nie jest kreatywna. Mamy na myśli nie tylko o pięknych historiach, wzruszających do łez opowieściach przekazywanych nam przez odbiorniki telewizyjne i ekrany monitorów, ale także druk materiałów reklamowych, który bądź co bądź nadal potrafi stanowić skuteczną, a co za tym idzie kreatywną formę reklamy. Co zatem wpływa na jakość reklamy?

Szeroki zasięg

Niezależnie od tego, czy decydujesz się na reklamę marketingową w internecie, telewizji, czy prasową, już na pierwszym etapie jej tworzenia, należy określić potrzeby swojego odbiorcy – do kogo mają trafić oferowane produkty, czy usługi. Kolejnym kluczowym elementem jest również wskazanie, jakie korzyści zdobędzie klient, zamawiając lub kupując właśnie u Was. Ważnym zatem jest dostosować kampanię reklamową zarówno internetową, jak i drukowanymi materiałami reklamowymi do wybranej lokalizacji, a także płci, wieku odbiorców, czy ich zainteresowań.

Interakcja z klientami

Choć reklama drukowana nie stwarza szerokich możliwości w zakresie interakcji z klientami, to z pewnością jest skutecznym sposobem na budowanie świadomości marki wśród klientów, a wręczane drukowane gadżety reklamowe, czy inne drobne upominki sprawiają, że zostaje ona zapamiętana na dłużej.

Nieco inaczej sytuacja wygląda w kontekście internetu, gdzie możliwości interakcji z klientami jest bardzo dużo. Za pośrednictwem mediów społecznościowych można komunikować się z potencjalnymi odbiorcami, np. wysyłać zaproszenia do udziału w konkursach, czytania bloga, czy na bieżąco komentować. Warto jednak pamiętać, że nie każdy posiada konto na portalach społecznościowych, a mowa tu szczególnie o osobach starszych, które wbrew pozorom stanowią liczną grupę konsumentów.

Obniżone koszty, nie znaczy gorzej

Materiały drukowane, takie jak ulotki, foldery, wizytówki, plakaty, czy billboardy to tradycyjne narzędzia promocyjne, które bazują na przywiązaniu do tradycji. Dlatego tego typu rozwiązania doskonale sprawdzają się w przypadku firm działających lokalnie. Za ich pośrednictwem można skutecznie reklamować lokalne produkty, czy usługi. To forma reklamy, za którą przemawia ponadczasowość i przede wszystkim niskie koszty. Druk banerów, czy firmowych opakowań jest z pewnością tańszy niż pozycjonowanie lokalnej firmy w internecie, szczególnie że wysoka pozycja w wyszukiwarkach może szybko ulec zmianie, a Twoja firma utonąć pośród wielu innych ofert. A niezniszczalny baner będzie wisiał przez długi czas w tym samym miejscu.

Kiedy reklama internetowa, a kiedy druk?

Jak powszechnie wiadomo, internet ma ogromne zasięgi, których nie sposób przebić żadną inną formą reklamy. Ale czy oby na pewno reklama internetowa jest aż tak skuteczna? Aby nie utknęła wśród tysięcy innych mało interesujących spotów, wymagany jest świadomy i wywołujący emocje wśród odbiorców przekaz.

W przeciwieństwie do marketingu internetowego druk materiałów reklamowych pozwala skuteczniej zwiększać świadomość wśród potencjalnych konsumentów, czyli buduje tzw. branding marki. Dlatego zarówno duże, średnie, jak i małe przedsiębiorstwa, a co ważne również te korzystające z promocji firmy za pośrednictwem internetu powinny skrupulatnie rozważyć zakup materiałów drukowanych. Wizytówki, ulotki, papier firmowy, czy koperty można z powodzeniem rozprowadzić, a tym samym budować rozpoznawalność marki wśród szerokiego grona odbiorców.

W przypadku drukowanych materiałów reklamowych najważniejsza jest ich jakość, dlatego warto zaufać sprawdzonym i renomowanym producentom, jak drukarnia PortaArt z Poznania.