Storytelling – jak pokazać historię na opakowaniu?
Jeśli przyjrzeć się bliżej temu, co współczesne opakowania produktowe mają nam do przekazania, to nie będzie to wyłącznie komunikat dotyczący jego zawartości, czy składu produktu. Wiele firm coraz częściej wykorzystuje jego powierzchnię a do głębszej relacji z klientem, opowiadając ciekawą historię. Storytelling, bo o nim mowa jest jedną z najlepszych form przekazu, wzbudzającą pozytywne emocje, skupienie i uwagę wśród odbiorców Jak go wykorzystać w branży opakowań, by podbić serca klientów? Czytaj dalej…
Co to jest storytelling?
Storytelling to sztuka opowiadania historii, której zadaniem jest przyciągnąć uwagę i skupić na sobie odbiorców. Nic więc dziwnego, że stała się ona główną strategią marketingową wielu firm. Opowiadanie w ciekawy sposób o produkcie, usłudze czy marce sprawia, że jest on atrakcyjniejszy i chętniej kupowany.
Dlaczego storytelling działa?
Co takiego ma w sobie storytelling, że w tak wysokim stopniu oddziałuje na zachowanie klientów? Przede wszystkim nie jest nachalny i nie narzuca klientom konkretnych działań. Jego zadaniem jest wyłącznie zachęcenie do poznania marki, usługi lub produktu poprzez opowiedzenie związanej z nim/nią historii. Główną siłą storytellingu jest to, że oddziałuje on na emocje, jednak w bardzo subtelny sposób – a jak wiadomo, większość osób dokonuje zakupu pod ich wpływem. Ogromną bronią storytellingu jest także możliwość jego przekazu w różnych formach – mówionej, pisemnej i graficznej.
Storytelling a opakowania kartonowe
Jedną z branż, w której storytelling święci prawdziwe triumfy są opakowania produktowe. Za ich pośrednictwem można we wspaniały sposób opowiedzieć historię związaną z produktem znajdującym się wewnątrz opakowania, ale także historią producenta. Dowolność stosowania metod – od opisowej, po graficzną daje nieograniczone możliwości w tworzeniu własnej, indywidualnej koncepcji storytellingu. Co więcej, wykorzystana może być zarówno powierzchnia zewnętrzna, jak i wewnętrzna pudełka. Dobrze przemyślane grafiki i przemyślany tekst na opakowaniu z pewnością zaciekawi wielu odbiorców.
Jakie historie opowiadają opakowania?
Najczęściej opowiadane historie snute na opakowaniach produktowych to:
- Opowieść o dziedzictwie – marki, które posiadają bogatą i wieloletnią historię, mogą pochwalić się nią z innymi. Ogromne doświadczenie i zbudowana pozycja na rynku w wielu przypadkach sprawia, że firma postrzegana jest jako wiarygodna i sprawdzona. Nic więc dziwnego, że takie rozwiązania wykorzystują nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale także małe lokalne firmy, oferujące produkty z regionalną tradycją.
- Opowieść o ludziach – opakowania produktowe pozbawione tożsamości nie budzą emocji wśród odbiorców i co ważne, nie są zapamiętywane. Z pewnością dlatego większość marek obecnych na rynku stawia na mocno spersonalizowane opakowania. Dzięki temu staje się ono nieodłącznym towarzyszem konsumenta w życiu codziennym.
- Opowieść o luksusie – luksus to pojęcie względne i każdy postrzega go w inny sposób. Jednak taka chwila należy się każdemu, szczególnie w trudnych czasach, w których przyszło nam funkcjonować. Dlatego część marek za pomocą historii opowiadanej na opakowaniach pragnie zwiększyć poczucie luksusu wśród potencjalnych odbiorców. Dobranie odpowiednich materiałów, dobrze opracowanego tekstu oraz efektów graficznych potrafi w wysokim stopniu podkreślić wyjątkowość i danego produktu.
Storytelling na opakowaniach – podsumowanie!
Jak widać, opakowania mogą w sposób wyjątkowy opowiadać różne historie. Dobrze zaplanowana narracja, odpowiednio dobrane efekty graficzne i solidne wykonanie opakowania z pewnością wpłynie nie tylko na rozpoznawalność marki, ale także zwiększy sprzedaż oferowanych dóbr.
Jeśli szukasz sprawdzonego producenta opakowań, który z najwyższą precyzją i zaangażowaniem przeniesie Twoją historię na powierzchnię opakowania, to zapraszamy do skorzystania z usług drukarni PortaArt w Poznaniu. Realizujemy również zamówienia online – szybko, sprawnie i wygodnie!