Unboxing w branży e-commerce – czy jest skuteczny?
W dobie XXI wieku, gdzie infrastruktura sieciowa jest bardzo dobrze rozwinięta sposobów na darmową reklamę z możliwością dotarcia do szerokiego grona odbiorców, jest bardzo wiele. Jednak współczesny klient jest dość wymagający, dlatego chcąc zachęcić potencjalnych odbiorców do zakupu danego produktu, należy wykazać się nie lada kreatywnością. Za pomocą mediów społecznościowych, czy platform streamingowych można skutecznie zareklamować produkt, bez konieczności zatrudniania profesjonalistów ds.reklamy. Popularnym sposobem na promowanie produktów w sieci jest unboxing. Czym jest i jak weryfikować jego skuteczność? Podpowiadamy!
Co to jest unboxing?
Osoby korzystające na co dzień z mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, czy YouTube mogą coraz częściej napotkać filmy przedstawiające znane osoby rozpakowujące paczki z towarem. W ten sposób promowane są różnego rodzaju produkty – od kosmetyków, zabawek i ubrań, po sprzęty elektroniczne. Wbrew pozorom ta dziwna, z drugiej zaś strony bardzo ekscytująca forma reklamy każdego dnia przyciąga przed ekrany smartfonów i tabletów kolejne rzesze zainteresowanych odbiorców. Ale czym właściwie jest unboxing?
Unboxing, to w skrócie nagranie wideo prezentowane na dowolnej platformie społecznościowej, przedstawiające rozpakowywanie nowego produktu wraz z jego krótkim omówieniem. Osoby prezentujące unboxing nie są przypadkowe, a przedstawiane filmy odpowiednio wcześniej przemyślane i przygotowane. Prezentacja takich produktów odbywa się z zachowaniem możliwie najwyższych standardów estetycznych tak, aby pokazać reklamowany produkt od jak najlepszej strony. Nie bez znaczenia jest tutaj rola opakowania kartonowego w prezentowanym unboxingu, które już od początku pojawia się na ekranie monitora i robi tzw. dobre pierwsze wrażenie.
Unboxing jako skuteczna forma reklamy
Według statystyk unboxing każdego dnia generuje ogromną liczbę wyświetleń, co w praktyce oznacza, że jest to skuteczna forma reklamy. Największą popularnością cieszą się filmiki przedstawiające rozpakowywanie zabawek, zaś na kolejnych miejscach uplasowały się kosmetyki i ubrania popularnych marek. Co ważne, unboxing nie musi być wyłącznie prezentowaniem samego etapu rozpakowywania i omawiania produktu, ale także jego testowania. W przypadku kosmetyków np. do makijażu osoby zainteresowane mogą zobaczyć, jak prezentują się one po nałożeniu.
Jak przygotować produkt do unboxingu?
Cały sekret w dobrze przeprowadzonym unboxingu tkwi w odpowiednio przygotowanym do prezentacji produkcie. Nie bez znaczenia są tutaj opakowania kartonowe, które już na początku filmiku mogą wzbudzić w potencjalnych odbiorcach pozytywne emocje i większe zainteresowanie firmą. Dzięki temu zostanie ona znacznie lepiej zapamiętana.
Przygotowanie produktu do unboxingu w kilku krokach
- Odpowiednio dobrane opakowanieOpakowanie to pierwsze, co widzi klient, zanim reklamodawca przejdzie do meritum sprawy, czyli prezentacji produktu. Dlatego tak ważne jest, aby zrobić dobre wrażenie już od samego początku. Odpowiednio przygotowane opakowanie z ciekawie wyeksponowaną grafiką, logo firmy, lub ważnym przekazem z pewnością wzbudzi zainteresowanie u odbiorcy i zapadnie w pamięci na dłużej. Wśród popularnych opakowań do unboxingu w czołówce plasują się spersonalizowane opakowania kartonowe, opakowania ekskluzywne, czy opakowania z magnetycznym mocowaniem.
- Prawidłowe zapakowanie produktuPoza doborem odpowiedniego opakowania należy również zadbać o jego prawidłowe zabezpieczenie. Zanim produkt trafi do osoby, która będzie go reklamowała, z pewnością przejedzie niemałą trasę. Ważne jest zatem, aby zwrócić uwagę nie tylko na sam wygląd, ale także jego jakość. Dobrze jest, aby opakowanie łatwo otwierało się na wizji.
- Podarowanie drobnego upominkuW świadomym budowaniu marki ważne jest spełnienie nie tylko podstawowych potrzeb potencjalnego klienta, ale także zaskoczenie jego osoby czymś, czego się nie spodziewa. Dobrą praktyką wielu marek jest dołączenie do paczki drobnego upominku, który z pewnością wywoła pozytywne emocje i zwiększy zainteresowanie marką.
Czy unboxing jest skuteczny?
Wielu przedsiębiorców zadaje sobie to pytanie, zanim zdecyduje się na konkretną formę reklamy. Czy zatem unboxing jest na tyle skuteczny, by mógł przyciągnąć nowych odbiorców i zatrzymać już zdobytych klientów? Oczywiście, że tak! Media społecznościowe stanowią obecnie najpopularniejszą formę komunikacji pomiędzy firmą a odbiorcą, a same filmiki z otwierania przesyłek prezentowane przez popularnych influencerów mogą poszczycić się nawet milionowymi wyświetleniami.
Opakowania produktowe, które robią wrażenie!
Jeśli jesteś przedsiębiorcą chcącym skorzystać z tzw. unboxingu, to koniecznie zadbaj o odpowiednie zapakowanie prezentowanego produktu. Portaart w Poznaniu to jeden z czołowych producentów opakowań kartonowych, drewnianych i innych, które zaskakują wysokiej jakości wykonaniem oraz piękną, dobraną do indywidualnych potrzeb stylistyką. Jesteśmy w stanie stworzyć nawet najbardziej nieszablonowe pomysły, które przyciągną uwagę odbiorców i pozostaną w ich pamięci na bardzo długo.