Zaskakujące plakaty reklamowe – jak je stworzyć?

portaart.pl > Drukarnia  > Zaskakujące plakaty reklamowe – jak je stworzyć?
Jak Stworzyć Zaskakujący Plakat? - Portaart.pl zdjęcie nr 1

Zaskakujące plakaty reklamowe – jak je stworzyć?

We współczesnym świecie plakaty i inne tablice reklamowe stają się integralną częścią przestrzeni publicznej. Można je spotkać w centrach handlowych, metrze, przystankach autobusowych i tunelach. Inwestycja w tego typu produkty jest stosunkowo tania i co ważne, może przynieść niewymierne korzyści w postaci zwiększonej liczby odbiorców. Oto kilka ciekawych propozycji jak dobrze, skutecznie i tanio zaprojektować zaskakujący plakat.

Plakat i jego funkcja w biznesie

Można by pokusić się o stwierdzenie, że bez reklamy i odpowiedniej strategii marketingowej, żadna firma nie istnieje. Dlatego kampanie reklamowe pełnią bardzo istotną rolę w odpowiednim funkcjonowaniu każdej firmy – pozwalają zwrócić na uwagę potencjalnego klienta oraz utrzymać przy sobie tych już zdobytych. Wybierając odpowiednią formę reklamy, warto rozważyć wszelkie możliwości oraz przeanalizować to, do jakich odbiorców ma ona trafić.

Jednymi z najskuteczniejszych i trafiających do dużej grupy odbiorców materiałami promocyjnymi są plakaty, w tym plakaty reklamowe. Ich niewątpliwym atutem jest duża powierzchnia do zadrukowania, a co za tym idzie możliwość czytelnego przekazu. Dodatkowym plusem plakatów jest możliwość zawieszenia ich w wielu miejscach publicznych. Dzięki temu docierają do szerokiego grona odbiorców.

Jak zaprojektować skuteczny plakat?

Najważniejszą zasadą reklamy jest przekazanie jak największej treści, używając przy tym jak minimalnej ilości słów. O co dokładnie w tym chodzi?

Plakat to reklama zarówno wewnętrzna, jak i zewnętrzna, którą zazwyczaj podziwiamy, będąc w ruchu. W takiej sytuacji odbiorca nie jest w stanie w kilka sekund przeczytać długiego przekazu, a tym bardziej go zapamiętać. Dlatego podczas projektowania zaskakujących plakatów, warto kierować się kilkoma ważnymi zasadami. Oto one: 

Zasada pierwsza – czas, jaki odbiorca poświęca na oglądanie plakatu 

Plakaty reklamowe najczęściej pojawiają się w miejscach często uczęszczanych. Takie działanie jest celowe, ponieważ pozwala dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Jednak minusem takiego obrotu spraw jest to, że odbiorcy najczęściej odruchowo zerkają w stronę plakatu, poświęcają mu dosłownie kilka sekund. W ciągu tych kilku chwil odbiorca musi zauważyć wszystko to, co masz mu do przekazania. W tym celu stosuje się podchwytliwe hasła reklamowe, skupiające uwagę grafiki, czy nieszablonową kolorystykę.

Zasada druga – duża powierzchnia, większa odległość

Wszystkie reklamy wielkoformatowe dają nieograniczone możliwości w kreowaniu własnych pomysłów. Należy jednak pamiętać, że znajdują się one w dość dużej odległości od potencjalnego odbiorcy, przez co muszą być dobrze widoczne. Odpowiednio dobrany rozmiar czcionki to podstawa dobrego projektu.

Zasada trzecia – podawaj same konkrety

Nie ma co do tego wątpliwości, że pozycja ta, jest ściśle powiązana z zasadą nr dwa. Powierzchnia na plakacie służy bowiem do zwrócenia uwagi na dany produkt, usługę, czy ofertę promocyjną. Nie pomogą tutaj długie opisy – liczą się same konkrety.

Zasada czwarta – chwytliwe hasło reklamowe

Na plakatach warto umieszczać podchwytliwe hasła – krótkie, charakterystyczne i zapadające w pamięć. Mogą to być krótkie dwuwyrazowe zdania, lub nieco dłuższe powiedzenia. Ważne, aby zaciekawiły odbiorców i na długo pozostały w ich pamięci. 

Zasada piąta – kolory mają moc

Czy słyszałeś kiedykolwiek o psychologi kolorów? Jest to świadome wykorzystywanie barw, które w wysokim stopniu wpływają na nasze emocje. Kolor czerwony zachęca do działania i pobudza apetyt, niebieski uspokaja i daje poczucie bezpieczeństwa, żółty kojarzy się ze słońcem i pozytywną energią, zielony zaś to kolor związany z naturą. Odpowiednie dopasowanie kolorystyki na plakacie może w kreatywny sposób wpłynąć na decyzje podejmowane przez ich odbiorców – zachęcić do zakupu danego produktu, lub skorzystania z usługi.