Branding opakowań, czyli budowanie świadomości marki

portaart.pl > Drukarnia  > Branding opakowań, czyli budowanie świadomości marki
Branding Opakowań, Czyli Budowanie Świadomości Marki zdjęcie nr 1

Branding opakowań, czyli budowanie świadomości marki

Opakowania kartonowe pełnią swoje określone funkcje zarówno w życiu codziennym, jak i biznesie. Ich podstawowym zadaniem jest zabezpieczenie transportowanych lub przechowywanych produktów oraz towarów. Jednak, czy mogą mieć one również wpływ na rozpoznawalność marki? Jaką rolę pełnią personalizowane kartony w strategii marketingowej i dlaczego warto z nich korzystać? Koniecznie przeczytaj nasz artykuł!

Opakowania kartonowe i ich rola w codziennym życiu

Opakowania kartonowe odgrywają szczególną rolę w codziennym życiu. Kupowane w nich produkty są odpowiednio zabezpieczone, wręczane upominki estetycznie zapakowane, a w przypadku przeprowadzki lub zalegających na półce gadżetów doskonale sprawdzają się do przechowywania. To, co zdecydowanie przemawia na korzyść opakowań kartonowych to ich niska cena w stosunku do otrzymywanej jakości, także ich aspekt ekologiczny. Kartony z tektury są grube, mocne i można z powodzeniem transportować w nich produkty o dużej wadze, a w przypadku wyrzucenia z powodzeniem mogą zostać poddane procesowi recyklingu.

Opakowania kartonowe w biznesie –  zabezpieczenie, czy przemyślana strategia marketingowa

Jeśli myślałeś, że kartonowe opakowania w branżach przemysłowych, kosmetycznych czy spożywczych służą jedynie odpowiedniemu zabezpieczeniu produktów, to jesteś w ogromnym błędzie. Stanowią one również obraną strategię marketingową, której zadaniem jest podniesienie walorów estetycznych produktu, przyciągając tym samym uwagę potencjalnych klientów, odbiorców i kontrahentów. Umieszczane na nich loga i grafiki nawiązujące bezpośrednio do marki, jej historii i atutów z pewnością zostaną zapamiętane na dłużej i sprawią, że klient powróci, by ponownie zakupić produkt. Takie rozwiązania wykorzystywane są zarówno w branżach spożywczych, jak np. w przypadku opakowań kartonowych do pizzy, ale także kosmetycznych, farmaceutycznych, jak i towarach luksusowych.

Personalizowane opakowania kartonowe – zwiększają rozpoznawalność marki

Budowanie świadomości marki rozpoczyna się od małych kroczków. Warto wiedzieć, że w większości przypadków to opakowanie, a nie sam produkt się sprzedaje. Dlatego już na etapie powstawania biznesu, warto zainwestować w odpowiednią oprawę opakowań, czyli aspekt graficzny, taki jak logo czy odpowiednie zestawienie kolorów. Wszystko to składa się na “brand awareness” i sprawia, że produkt jest rozpoznawalny już na pierwszy rzut oka.

W takich sytuacjach doskonałym rozwiązaniem są personalizowane opakowania kartonowe. Dowolność kształtów, kolorów oraz naniesionych grafik pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji i zostać zapamiętanym na dłużej. Warto również wziąć pod uwagę aspekt jakościowy i postawić na produkty od sprawdzonego producenta. Solidne wykonanie, trwałość i wytrzymałość opakowania często wpływa na ostateczną decyzję zakupową klienta. W takich kwestiach z pewnością nie można iść na kompromis.

PortaArt – producent opakowań kartonowych

PortaArt to producent opakowań kartonowych na zamówienie z Poznania. Szeroko rozwinięte zaplecze technologiczne pozwala nam na produkcję opakowań personalizowanych z najwyższą starannością. Wycinanie, frezowanie i drukowanie nie ma przed nami tajemnic, dlatego jesteśmy w stanie zrealizować nawet najbardziej skomplikowany i złożony projekt. Współpracujemy ze znanymi firmami lokalnymi, krajowymi i międzynarodowymi dostarczając im kompaktowych rozwiązań na miarę XXI wieku. Produkujemy opakowania według indywidualnego projektu klienta lub pomagamy w jego stworzeniu. W PortaArt sprawimy, że Twoja marka stanie się rozpoznawalna, dzięki naszym solidnym, trwałym i estetycznym produktom, jakimi są opakowania kartonowe.