Co można reklamować za pomocą plakatu?

portaart.pl > Drukarnia  > Co można reklamować za pomocą plakatu?
Co można reklamować za pomocą plakatu?

Co można reklamować za pomocą plakatu?

Koncerty, festiwale, jubileusze, konferencje, targi branżowe, kampanie promocyjne, wprowadzenie do oferty nowych produktów bądź usług – w małych firmach i dużych przedsiębiorstwach ciągle coś się dzieje! Jak przeprowadzić skuteczną kampanię marketingową tak, by dotrzeć do potencjalnych odbiorców, jednocześnie nie inwestując w reklamę niebotycznych środków finansowych? Sprawdzone plakaty reklamowe przychodzą nam z pomocą. Podpowiadamy, jak prawidłowo projektować plakaty i jakie wydarzenia warto reklamować za ich pomocą – zapraszamy do artykułu!

Skuteczna reklama, czyli jaka?

Aktualnie z każdej strony bombardują nas komunikaty: Reklama w internecie jest najbardziej skuteczna! albo Jeśli Twojej firmy nie ma w internecie, to nie istniejesz. Oczywiście, jest w tym dużo prawdy. Internet stał się ogólnodostępny, zdecydowana większość ludzi z niego korzysta. Jednak słowo zdecydowana to słowo klucz!

Po pierwsze, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie do kogo kierujesz swój przekaz reklamowy. Jeśli właśnie wypuszczasz na rynek nową grę komputerową, to faktycznie – reklama w internecie powinna przynieść oczekiwane rezultaty. Jeśli jednak Twoja firma organizuje w weekend charytatywny turniej gry w brydża – już niekoniecznie! Co w takiej sytuacji sprawdzi się lepiej? Informacja w lokalnej gazecie? Zdecydowanie. Plakat reklamowy wywieszony w pobliżu Domu Kultury dla Seniorów, na przystanku autobusowym bądź na okolicznym bazarku? To na pewno będzie strzał w dziesiątkę!

Choć wiele osób bagatelizuje wydruk plakatów, to nadal mają one ogromny potencjał reklamowy! Druk plakatów to bardzo ważna część marketingu, która pozwala na przyciągnięcie uwagi ogromnej grupy odbiorców. Plakaty reklamowe można rozwieszać wzdłuż ruchliwych ulic, w lokalnych sklepach i galeriach handlowych, w pobliżu obiektów kultury czy w komunikacji miejskiej. Wszystko zależy od tego, do kogo ma trafić nasz przekaz reklamowy.

Druk plakatów na zamówienie to idealna forma promocji

Wydruk plakatów został owiany jeszcze jednym mitem. Mianowicie – plakaty trafiają tylko do starszych ludzi, a w przypadku młodzieży znacznie lepiej jest korzystać z reklamy internetowej. Czy się z tym zgadzamy? Niekoniecznie!

Najłatwiej będzie, jeśli posłużymy się konkretnym przykładem. Niech będzie to lokalna siłownia. Czy można w tym wypadku skorzystać z reklamy w internecie? Oczywiście. Jednak, czy plakat reklamowy będzie mniej skuteczny? Na pewno nie!

Gdzie w tym wypadku warto umieścić plakat z ofertą siłowni?

·         w uczęszczanych miejscach w pobliżu siłowni – dzięki temu zobaczą go okoliczni mieszkańcy.

·         w pobliżu konkurencyjnych placówek – dzięki temu trafisz do osób, które korzystają już z siłowni, a jeśli Twoja oferta okaże się bardziej atrakcyjna, prawdopodobnie z niej skorzystają,

·         w liniach autobusowych i tramwajowych dojeżdżających w okolice Twojej siłowni – dzięki temu Twoją reklamę zobaczą osoby, które codziennie podróżują tymi liniami, np. do pracy – być może siłownia znajdująca się w pobliżu zachęci ich do rozpoczęcia zdrowego trybu życia.

Czy dotarcie do tak szerokiego, potencjalnie zainteresowanego Twoimi usługami grona odbiorców udałoby Ci się uzyskać za pomocą reklamy w internecie? Być może, jednak koszty takiej reklamy byłyby zdecydowanie wyższe niż w przypadku druku plakatów reklamowych.

Drukowanie plakatów na zamówienie – ponadczasowa forma reklamy

Drukowanie plakatów sprawdza się nie tylko w przypadku lokalnych siłowni. Tak naprawdę plakaty są w stanie wesprzeć każde wydarzenie! Wprowadzasz nowy produkt do oferty? Rozwieś plakaty reklamowe w pobliżu Twojego punktu usługowego. Oferujesz świąteczny catering? Plakaty nieopodal Twojej restauracji na pewno spowodują wzrost sprzedaży! Organizujesz targi modowe? Okolice wziętych butików w Twoim mieście powinny zostać zalane plakatami informacyjnymi. Czy ktoś jeszcze odważy się powiedzieć, że druk plakatów reklamowych na zamówienie odchodzi do lamusa? Jesteśmy przekonani, że NIE!