Co zrobić, żeby Twoje ulotki reklamowe nie trafiały do kosza?

portaart.pl > Drukarnia  > Co zrobić, żeby Twoje ulotki reklamowe nie trafiały do kosza?
Jak Sprawić Aby Ulotka Nie Trafiła Do Kosza? - Podpowiedzi I Wskazówki zdjęcie nr 1

Co zrobić, żeby Twoje ulotki reklamowe nie trafiały do kosza?

Ulotki reklamowe są obecnie najpopularniejszą formą reklamy. Dla firm o zasięgu lokalnym potrafią być prawdziwą dźwignią w prowadzonym handlu. Problematyka zastosowania ulotek reklamowych polega jednak na tym, że coraz więcej z nich zamiast do głowy odbiorcy, trafia do kosza. Jak podnieść efektywność ulotki reklamowej i sprawić, żeby nie wylądowała w najbliższym koszu? Postaramy się przedstawić Państwu kilka ciekawych sugestii, aby poprawić efektywność tego nośnika reklamy.

Jakie powody decydują o tym, że ulotka reklamowa jest nieskuteczna?

Największym problemem ulotek reklamowych w Polsce jest to, że… jest ich zbyt wiele. Tak to prawda. Nasze aglomeracje miejskie, a nawet mniejsze miasta i miasteczka zalane są dziś różnego typu reklamami. Wystarczy wybrać się na zakupy do galerii, czy utknąć w korku na skrzyżowaniu. Mocny przekaz medialny też nie ułatwia sprawy. Reklama jest widoczna wszędzie i dla dużej grupy osób stała się obojętna. Zagubieni w pędzie życia ludzie nie biorą często do ręki ulotkę odruchowo, tylko po to aby przejrzeć jej graficzną oprawę, przeczytać dwa zdania i wyrzucić do śmieci. Z czego to wynika?
Powodów może być kilka:

  • reklama jest niedostosowana do grupy odbiorców
  • ulotka nie przyciąga wzroku/li>
  • typ działalność nie jest optymalny do reklamowania za pomocą ulotki/li>
  • lokalizacja w której rozdawane są ulotki jest nieodpowiednia/li>

Jak stworzyć skuteczną ulotkę – poznaj 5 cennych wskazówek!

Pomimo tego, że ulotki są reklamą, w której konwersja pozostawia wiele do życzenia nadal są najchętniej wybierane. Decyduje o tym stosunkowo niski koszt takiego zabiegu. Ulotki są tanie w produkcji, a koszty związane z ich rozdysponowaniem również nie należą do wysokich. To biznes i grupa docelowa marki decydują o tym jaki będzie ich współczynnik konwersji. Ponadto firmy stawiają na budowanie za pomocą ulotek świadomości marki, jej rozpoznawalności. Nie zawsze więc rabat na ulotce jest celem samym w sobie. Co nim może być?

Cel ulotki reklamowej

Jaki powinien być cel ulotki reklamowej? Według nas z jednej strony może wzywać do działania lub tylko informować klientów o jakiejś usłudze, promocjach, otwarciu nowego sklepu. Zdefiniowanie celu i grupy docelowej odbiorców pozwoli nam utworzyć mityczny lejek sprzedażowy. To pojęcie oczywiście bardziej pasuje do branży e-commerce, ale w istocie tak jest.

Treść ma ulotce

Przekaz merytoryczny również jest bardzo ważny. Zacznijmy może od tego, że kontakt z ulotką klienta trwa zazwyczaj 5-10 sekund. To jest czas w którym powinniśmy zainteresować odbiorcę treścią i przekazem ulotki. Złota zasada mówi tutaj, że im mniejsza ilość treści na ulotce tym lepiej. Treść na ulotce reklamowej powinna być krótka i ograniczać się do typowego “mięsa”. Dobrze opracowana treść, wzbogacona mądrym cytatem, jasnym przekazem wzbudzi zainteresowanie odbiorcy.

Grafika i zdjęcia

Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że oprawa graficzna jest niezwykle ważna. To ona buduje wizerunek firmy, podnosząc jej wiarygodność. Nieszablonowy kształt ulotki, wysokiej jakości zdjęcia i ich ciekawa prezentacja, wzbudzą zainteresowania odbiorcy. Warto tutaj trzymać się zasady użycia maksymalnie 3 kolorów, aby nie rozpraszać i nie męczyć oczu odbiorcy.

Papier – gramatura, format

Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, jak ważny jest sam nośnik reklamy, a konkretniej materiał na jakim jest wykonany. Papier powinien być odpowiedniej grubości i jakości. Optymalnie gdyby był miły w dotyku. Według przeprowadzonych w USA badań ulotka reklamowa na wysokiej jakości papierze, o odpowiedniej gramaturze i miła w dotyku znacznie częściej trafiała z klientem do domu niż do kosza. Format również ma znaczenie – nie powinien być zbyt duży. Przerost formy nad treścią to częsta bolączka firm.

Efekt wow – rabaty i promocje

Przekaz jest równie ważny. Wyżej pisaliśmy już o wezwaniu do działania lub konkretnej informacji skierowanej do klienta. Starajmy się mówić językiem korzyści do konkretnej grupy docelowej. Warto używać sformułowań o charakterze bezpośrednim. Kluczem do sukcesu jest osiągnięcie takiego stanu rzeczy, w którym klient po wręczeniu ulotki poczuje się indywidualnie wyróżniony. Powinien poczuć się także zmotywowany do działania przez pewnego rodzaju Call to Action np w postaci zniżki, rabatu czy promocji na ulotce. Nic nie działa lepiej na potencjalnego kontrahenta niż obietnica korzyści.