Czy naklejki na samochód nadal działają?
Druk materiałów reklamowych to dział marketingu, w którym firmy nieustannie się prześcigają. Wszystko po to, by zostać zauważonym i dzięki ciekawej kreacji przyciągnąć coraz to nowych i nowych odbiorców. Gadżety firmowe, banery reklamowe, ulotki reklamowe, light boxy i… nieśmiertelne naklejki na samochód! Dlaczego reklama mobilna jest tak skuteczna? Podpowiadamy – zapraszamy do artykułu.
Oklejanie samochodów jako skuteczna forma reklamy
Oklejanie samochodów niezmiennie już od wielu, wielu lat uważane jest za skuteczną formę reklamy. Druk na folii i drukowane dzięki niemu na specjalnych foliach samoprzylepnych naklejki do oklejania samochodów coraz częściej możemy zaobserwować nie tylko na autach służbowych, ale także na tych prywatnych. Skoro przedsiębiorcy i właściciele firm, a nawet wielkie korporacje oferują prywatnym właścicielom aut wynagrodzenie za reklamowanie ich marki, produktów bądź usług to jeden z niepodważalnych dowodów na to, że mobilna reklama jest skuteczna i ma się całkiem dobrze. Co jednak decyduje o tym, że reklama na szybach samochodowych działa? O jakie czynniki należy zadbać, by dotrzeć do nowych odbiorców i przekonać ich do własnej marki? Oto nasze podpowiedzi!
Skuteczna reklama na szybie samochodowej – jak powinna wyglądać?
Druk na folii solwentowej może przynieść niesamowite rezultaty. Jednak, żeby tak było, to naklejka na samochód, podobnie jak każda inna dobra kreacja reklamowa, powinna:
· przyciągać wzrok,
· przykuwać uwagę,
· przekazywać określony komunikat,
· zapadać w pamięć odbiorców,
· wpisywać się w system identyfikacji wizualnej firmy,
· budować świadomość i rozpoznawalności marki.
Wszystkie te elementy sprawiają, że projekt naklejki na auto spełnia swoją podstawową funkcję – sprzedaje! Dlatego trzeba pamiętać, aby przy projekcie takiej reklamy skupić się nie tylko na samej treści, ale również na formie. Im ciekawszy i bardziej oryginalny design, tym większa szansa, że reklama będzie zwracać uwagę i zostanie zapamiętana.
Warto jednak zachować zdrowy rozsądek! Nie można też przesadzić w drugą stronę. Pamiętaj, że reklamę na aucie odbiorcy bardzo często widzą stojąc na światłach czy mijając auto na ulicy – a więc przez chwilę. Zbyt oryginalna forma reklamy może bowiem sprawić, że przekaz będzie niejasny i nieczytelny dla potencjalnych odbiorców. Dlatego za każdym razem należy tak dopasować formę do treści, żeby wszystko razem tworzyło interesujący i spójny przekaz marketingowy.
Dlaczego warto zainwestować w reklamy samochodowe?
Odpowiedź jest oczywista i prosta – przecież auta są w nieustającym ruchu. Przemieszczamy się z dzielnicy na dzielnice pędząc na spotkania. Parkujemy w różnych miejscach. Stoimy w korkach, stoimy na światłach. Często wyjeżdżamy do innych miast, województw, krajów. Co to oznacza? To, że non-stop docieramy do nowych grup odbiorców. Bardzo często do osób, do których nie bylibyśmy w stanie dotrzeć za pośrednictwem innej formy reklamy.
Nie ulega więc żadnym wątpliwościom fakt, że odpowiednio zaprojektowana, jakościowa i ciekawa okleina na samochodzie jest mobilną wizytówką naszej marki. Dlatego warto zadbać o to, by była interesująca, przejrzysta i wykonana na wysokim poziomie – wtedy będzie stanowiła porządną wizytówkę marki, którą z dumą będziemy prezentować pokonując dziesiątki tysięcy kilometrów samochodem!
Jak powstaje mobilna reklama? Folia do druku solwentowego i jej właściwości
Reklama mobilna powstaje przy pomocy tzw. folii solwentowej. Co to takiego? Otóż folia do druku solwentowego to tworzywo specjalnie dostosowane do zadrukowywania oraz przyklejania na różnego rodzaju podłożach. Reklamodawca ma do wyboru dwie możliwości – druk solwentowy na folii przezroczystej lub druk solwentowy na folii kolorowej. To oczywiście nie wszystkie udogodnienia. W zależności od efektu, jaki ma osiągnąć reklama, można wybrać odpowiedni rodzaj folii oraz laminat, który nie tylko nada odmiennego rezultatu, ale przede wszystkim wydłuży trwałość nadruku. Warto pamiętać, że druk na folii to dobre rozwiązanie nie tylko w przypadku, gdy chcemy okleić samochód, ale również szyby w oknach, stoiska wystawowe i wiele innych powierzchni.