Druk pocztówek – jak wypromować firmę z branży turystycznej?

portaart.pl > Drukarnia  > Druk pocztówek – jak wypromować firmę z branży turystycznej?
Drukowanie Pocztówek - Jak Promować Firmę Z Branży Turystycznej? zdjęcie nr 1

Druk pocztówek – jak wypromować firmę z branży turystycznej?

Sezon urlopowy już za nami jednak warto przygotować się na kolejny, zwłaszcza w dobie COVID 19. Pandemia spowodowała bowiem zmiany w myśleniu i funkcjonowaniu największych podmiotów z branży turystycznej. Wiele firm ze względu na cięcia kosztów, będzie zmuszonych do zmiany swojej strategii działania, także w przypadku reklamowania branży turystycznej. Druk pocztówek jako jedna z najtańszych form reklamy, może na szerszą skalę wrócić do łask.

Drukowanie pocztówek – definicja, historia, nazwy zastępcze

Kartki pocztowe od zawsze fascynowały lubi. Po pierwsze dlatego, że utrwalały podobnie jak zdjęcia wspomnienia z wakacji, po drugie były małym prezentem dla znajomych podczas urlopu. Czy wiesz jednak, że historia drukowania pocztówek liczy ponad 150 lat? Za wynalazcę pocztówki uważa się powszechnie Niemca Heinricha von Stephena, który zgłosił swój projekt już w 1865 roku.
Jaka jest definicja kartki pocztowej? Przede wszystkim warto zaznaczyć, że pocztówką określa się w nomenklaturze pocztowej widokówkę, kartę okolicznościową czy korespondencyjną. Pocztówka w języku powszechnym kojarzona jest z kartką, której nie ma potrzeby wkładać do koperty podczas wysyłki pocztowej. Nazwy alternatywne pocztówki związane są z tym co jest widoczne na karcie np. na widokówce przedstawiany jest zazwyczaj pejzaż, na kartce okolicznościowej życzenia z okazji świąt czy imienin, zaś karta korespondencyjna ma za zadanie przesłanie korespondencji urzędowej.

Jakie są źródła informacji o biurach podróży i wycieczkach?

Warto poznać najpopularniejsze i najskuteczniejsze formy reklamowania branży turystycznej. Źródła informacji o biurach podróży i wycieczkach są zróżnicowane w zależności od kanału dystrybucji. Mogą to być:

  • reklamy internetowe (Google ADs, mailing, baner reklamowy)
  • wizyty w biurze turystycznym
  • katalogi reklamowe z wycieczkami
  • reklama telewizyjna
  • reklama stacjonarna (billboardy, ulotki)
  • reklama w prasie

Czy w tym wszystkim jest jeszcze miejsce dla druku pocztówek?

Wbrew pozorom tak, jak najbardziej. Pocztówka może być tanią i skuteczną formą reklamy, wykorzystywaną na wiele sposobów. Nie ulega wątpliwości, że branża turystyczna bardzo mocno oberwała w dobie COVID 19. Przychody finansowe wielu firm bardzo mocno spadły, a dotacje nie poprawią znacząco sytuacji, ponieważ od samego wirusa groźniejsza wydaje się bojaźń do wycieczek zagranicznych. W mentalności ludzi zawsze bezpieczniej będzie w domu, w kraju ojczystym, choćby ze względu na język, czy dostęp do opieki zdrowotnej.

Drukowanie pocztówek na szerszą skalę wróci do łask, ze względu na fakt, że koszty związane z tym procesem i ich redystrybucja choćby na ulicach są zdecydowanie niższe niż np. reklamy w Internecie czy tv. Branża będzie zmuszona szukać nowych, oszczędnościowych rozwiązań. Druk pocztówek może być dobrą i ciekawą opcją także ze względu na to, że rozdając je na ulicach czy wkładając do skrzynek pocztowych jesteśmy w stanie zaciekawić klienta równie mocno, jak wysyłając mu widokówkę od znajomych. Ta reklama może być skuteczna, bo dostępne na niej zdjęcia i treść pozytywnie wpłyną na jej odbiór. Wydaje się więc, że drukarnie pocztówek mogą spać spokojnie, czekając cierpliwie na kolejne zlecenia. Wróżymy, że pocztówki na zamówienie wrócą wkrótce do łask…

Podsumowanie

Jeżeli prowadzisz biznes związany z branżą turystyczną bądź kreatywny. Przyjrzyj się konkurencji w swoim mieście, opracuj własną strategię reklamy. Nie maksymalizuj w tych trudnych czasach kosztów – skup się na tym, w jaki sposób możesz dotrzeć do dużej grupy odbiorców, maksymalnie niskim nakładem środków. Drukowanie pocztówek i ich rozdysponowanie może być jednym z tańszych i ciekawszych kanałów reklamowych.