Jak przygotować się na targi branżowe?
Wyjazd na targ branżowe i eventy branżowe to nie lada wydarzenie! Przecież to świetna okazja, żeby zaprezentować firmę i jej ofertę potencjalnym klientom, kontrahentom, partnerom. Jednak, żeby prezentacja przebiegła prawidłowo i przyniosła oczekiwane skutki, do targów trzeba się odpowiednio przygotować. Materiały reklamowe, gadżety dla klientów, katalogi ulotki, ekspozytory produktowe, lada targowa… Lista jest długa. Ale nie martw się – mamy dla Ciebie kilka sprawdzonych wskazówek! Zapraszamy do artykułu.
Targi branżowe – idea.
Targi branżowe to wyjątkowa impreza z ogromnym potencjałem. Dlatego musisz odpowiednio ten potencjał wykorzystać. Pamiętaj, że to najlepsza możliwość, aby:
- zdobyć zaufanie klientów,
- zbudować świadomość marki.
- zaprezentować ofertę firmy w miłej atmosferze,
- pozyskać nowych partnerów i kontrahentów.
Od tego, jak zaprezentujesz się podczas targów, będzie zależało to, czy osiągniesz wyżej wymienione cele, które z pewnością zaowocują również w dłuższej perspektywie.
Co więc zrobić, aby uczestnictwo w targach było satysfakcjonujące? Podpowiadamy.
Co zabrać ze sobą na targi branżowe?
Rozpoczęcie przygotowań do targów warto rozpocząć przynajmniej kilka tygodni przed samym wydarzeniem. Przede wszystkim po to, aby skompletować wszystkie niezbędne materiały, gadżety i ladę targową.
Jednak zanim przejdziesz do tych punktów, na wstępie określić cele, które planujesz osiągnąć poprzez uczestnictwo w targach. Zwiększenie świadomości Twojej marki? Sprzedaż konkretnych produktów? Edukacja klienta? Pozyskanie nowych partnerów biznesowych? Dokładnie przeanalizuj charakter wydarzenia, sprecyzuj cele i… zacznij kompletować niezbędne wyposażenie.
Po pierwsze, przygotuj materiały reklamowe!
Katalogi, ulotki, broszury, wizytówki – to wręcz niezbędne elementy wszystkich stoisk wystawienniczych. Materiały reklamowe dopasuj do charakteru wydarzenia, grupy docelowej i celów, które sobie wyznaczyłeś.
Jeśli wybierasz się na targi w poszukiwaniu nowych klientów – na Twoim stanowisku targowym nie może zabraknąć katalogów ofertowych i ulotek reklamowych. Jeśli zamierzasz pozyskać nowych partnerów do współpracy, zabierz arkusze rekrutacyjne i wizytówki.
Ale jak odnaleźć się w takim gąszczy dokumentów? Gdzie ułożyć ulotki, gdzie wizytówki? Jak wydzielić miejsce na rozmowę z zainteresowanymi osobami? Kluczem do sukcesu jest odpowiednio przygotowane stanowisko targowe.
Przygotuj stanowisko na targi branżowe!
Lada wystawiennicza musi być odpowiednio zorganizowana. Na stanowisku musisz wydzielić miejsce na rozmowy z zainteresowanymi osobami, na podpisanie umów/dokumentów, na wyeksponowanie materiałów reklamowych. Co pomoże Ci w utrzymaniu porządku? Przede wszystkim:
Profesjonalne stanowisko targowe – bardzo dobrze sprawdzają się lada targowa z MDF. Płyta MDF to materiał drewnopodobny i podstawowy surowiec wykorzystywany w produkcji mebli. Druk na MDF pozwala na odpowiednie spersonalizowanie stoiska targowego – wydruk logo czy hasła marki na pewno przyciągnie wzrok odbiorców i wzbudzi ich zainteresowanie.
Ekspozytory reklamowe – to absolutnie niezbędny element na każdym evencie i wydarzeniu. Pomagają zachować ład i porządek na stanowisku, a dodatkowo nowoczesne techniki drukarskie pozwalają na stworzenie spersonalizowanych, nieszablonowych ekspozytorów. Druk UV na ekspozytorach produktowych pozwala nanieść na nie logo firmy i grafiki, w fotograficznej wręcz jakości! Co więcej, projekt ekspozytorów produktowych może zawierać szuflady, zakładki, kieszenie czy przegródki – tak, żebyś mógł funkcjonalnie zaplanować rozłożenie ulotek, katalogów, wizytówek.
Opakowania produktowe – w końcu na eventach będziesz obdarowywał uczestników gadżetami firmowymi i katalogami. Pudełka produktowe z logo firmy pozwolą na wyróżnienie się spośród konkurencji, a dodatkowo wywrą pozytywne wrażenie na Twoich rozmówcach. Druk na opakowaniach produktowych stwarza niesamowite możliwości, z których musisz skorzystać!
Przygotowanie na targi branżowe – podsumowanie
Wybierając się na targi i eventy branżowe musisz się odpowiednio przygotować. Niezbędne ulotki i materiały to podstawa. Tak, jak stanowisko wystawiennicze, ekspozytory produktowe, opakowania produktowe i gadżety firmowe dla zainteresowanych. Jeśli stoisz właśnie przed wyzwaniem zorganizowania niezbędnych akcesoriów na targi, skontaktuj się z Portaart. Nasza wiedza, doświadczenie i bogaty park maszynowy z pewnością odpowiedzą na wszystkie Twoje oczekiwania i potrzeby. Zachęcamy do kontaktu!