Katalog drukowany – nośnik, który przetrwał próbę czasu

portaart.pl > Drukarnia  > Katalog drukowany – nośnik, który przetrwał próbę czasu
Katalog Drukowany - Nośnik, Który Przetrwał Próbę Czasu - Portaart.pl zdjęcie nr 1

Katalog drukowany – nośnik, który przetrwał próbę czasu

Mimo prognozowania, że papier powoli wymrze, to katalogi drukowane nadal są popularnym nośnikiem reklamowym. Ich rozbudowana forma sprawia, że są nie tylko okazją do pokazania oferty, ale także historii i misji firmy.

Skąd się wziął katalog drukowany?

Historia katalogu sięga 1648 roku, co sprawia, że jego korzenie są niewiele starsze niż geneza samego druku. Katalog reklamowy dzięki swej prostocie przetrwał próbę czasu i obecnie nadal jest istotnym elementem strategii marketingowej wielu firm. Nieskomplikowana forma książki lub broszury wynika z jego rodowodu i jak się okazuje, przez lata wymagała niewielu poprawek.

W czym papier jest lepszy od wersji cyfrowej?

Poprzez cyfryzację mediów i reklamy papier niejako stał się synonimem jakości oraz produktem wręcz luksusowym. Ze względu na obcinanie kosztów wiele firm całkowicie rezygnuje z drukowania ulotek czy folderów na rzeczy rozwijania strony internetowej. Możesz to wykorzystać na swoją korzyść, ponieważ dobrze zaprojektowany katalog firmowy świadczy o profesjonalizmie i prestiżu organizacji. Poprzez drukowane wydanie możesz pochwalić się zmysłem estetycznym, umiejętnością doboru odpowiedniej faktury i rodzaju papieru do okazji czy też zawartymi w nich ciekawostkami.

Fizyczna forma reklamowa, jak dowodzą badania, pozostawia trwalszy ślad w świadomości konsumentów. Możliwość zapoznania się z reklamą za pomocą wielu zmysłów, wzroku, dotyku, czasem zapachu sprawia, że bardziej zapamiętują nam w pamięć komunikaty na papierze. Co więcej, zwykle katalogi i broszury przeglądane są po kilka razy. Kiedy sięgamy po katalog drukowany zwykle poświęcamy więcej czasu, żeby przewertować choć kilka stron, niżeli jest to w przypadku wersji cyfrowej.

Kto powinien zainwestować w katalog?

Wszelkie branże związane z modelarstwem, urządzaniem wnętrz, designem czy branżą beauty powinny zauważyć duże korzyści z posiadania katalogu. Dzięki rozbudowanym metodą uzyskiwania zdobień druk katalogów reklamowych to prawdziwa sztuka. Możesz zyskać proste formy, takie jak popularne katalogi na śliskim kredowym papierze bądź przeciwnie, bogato zdobione wydania, które przypominają drogą książkę.

Inwestycja w wysokiej jakości katalog to okazja do stworzenia czegoś to w przyszłości może mieć wartość kolekcjonerską. Zwłaszcza jeżeli w grę wchodzą dzieła sztuki, bądź zdjęcia artystyczne. Znalezienie odpowiednio doświadczonej drukarni nie jest łatwe. Dlatego, jeżeli zależy Ci na poradzie eksperta, to zgłoś się do naszych projektantów.

Katalog reklamowy jako źródło informacji

Katalog reklamowy to rzecz, która na pewno nie będzie zamawiana przez firmę zbyt często. Warto zatem zainwestować więcej czasu w jego przygotowanie. Możesz zawrzeć tam ciekawe artykuły na temat swoich produktów, surowców czy procesu produkcji. Dodatkowo możesz pochwalić się nagrodami zdobytymi przez Twoją markę oraz wywiadami z kadrą kierowniczą czy też referencjami. Poinformuj swoich klientów i partnerów co dzieje się w Twojej organizacji.