Packaging, czyli projektowanie opakowań produktowych – wyróżnij się na rynku!

portaart.pl > Drukarnia  > Packaging, czyli projektowanie opakowań produktowych – wyróżnij się na rynku!
Packaging, czyli projektowanie opakowań produktowych - wyróżnij się na rynku!

Packaging, czyli projektowanie opakowań produktowych – wyróżnij się na rynku!

Opakowanie produktu to często pierwsza rzecz, na którą odbiorca zwraca uwagę. Estetycznie zapakowany produkt potrafi wzbudzić pozytywne emocje, zaskoczyć klienta i sprawić, że poczuje się doceniony. Nieciężko więc o wniosek, że naprawdę warto zadbać o to, by kartony produktowe były oryginalne, nieszablonowe, spersonalizowane i skutecznie przyciągały uwagę. Jak dobierać opakowania produktowe? Na co zwracać uwagę? Podpowiadamy – zapraszamy do artykułu.

Najważniejsze wyróżniki pudełek na produkty

Opakowania produktowe są ważne z kilku względów. Przede wszystkim:

  • podczas zakupów stacjonarnych mogą być bodźcem zakupowym i przyczyniać się do wzrostu sprzedaży,
  • podczas wysyłki internetowej estetyczne pudełko wywiera pozytywne wrażenie na kliencie, a tym samym wpływa odpowiedniej relacji z klientem,
  • pełnią również funkcję ochronną.

W sytuacji, gdy konkurencja jest naprawdę wysoka, warto się wyróżnić i zaoferować swoim klientom wysoką jakość i indywidualne podejście. Opakowania produktowe naprawdę są w stanie pomóc w tej kwestii! Tylko czym więc kierować się podczas wyboru pudełek produktowych? Przede wszystkim trzeba zadbać o to, aby rozmiarem pasowało do oferowanego produktu. Pudełka z zamknięciem na magnes czy pudełka dwuczęściowe można dodatkowo uzupełnić eleganckim wypełnieniem – np. estetyczną bibułą lub wełną drzewną. Co więcej, Twoje pudełka produktowe muszą skutecznie wyróżniać się na tle konkurencji – zwłaszcza jeśli zależy Ci na tym, by być zauważonym i zapamiętanym przez odbiorców. Kolejno, należy dopilnować również tego, by opakowania na produkty były spójne z wizerunkiem i identyfikacją wizualną marki. Wpływa to na odbiór Twojej firmy jako wiarygodnej i profesjonalnej. Dodatkowo, opakowania produktowe z nadrukiem (np. logo marki lub reklamowego tigeline’a) charakteryzują się także walorami reklamowymi.

Jak zaprojektować idealne opakowanie produktowe?

Tworzenie opakowania rozpoczyna się oczywiście od projektu całego opakowania. Taki projekt można wykonać w kilku programach, np. w Adobe Photoshop czy Gimp. Jakie są najważniejsze zasady, o których należy pamiętać? Istotną kwestią jest odpowiednia rozdzielczość – zazwyczaj powinna ona wynosić minimum 300dpi.

Oczywiście warto wiedzieć, że nadruk na opakowaniach produktowych może znajdować się zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pudełka. W środku opakowania często umieszcza się podziękowania za zakup lub wspomniany już tigeline marki czy dane kontaktowe firmy. Należy zwrócić uwagę na odpowiedni rozmiar fontu – nie może być zbyt mały, istnieje wtedy ryzyko, że pozostanie niezauważony. Podobnie rzecz ma się w kwestii logo – powinno umieścić się je w widocznym, dobrze wyeksponowanym miejscu. Tak, aby od razu rzucało się w oczy.

Istotna pozostaje także kolorystyka – w tym wypadku najlepiej wykorzystać zestaw CMYK. Co do formatu, w jakim należy dostarczyć projekt opakowania produktowego w większości przypadków wymagany jest plik PDF oraz TIFF.

Na szczęście nie trzeba o wszystkie te kwestie dbać samodzielnie. Nasze profesjonalne studio graficzne jest w stanie przygotować projekt opakowania produktowego od A do Z!

Projektowanie i druk opakowań produktowych – Twój najlepszy wybór!

Aby w pełni spersonalizować swoje opakowania produktowe, warto zwrócić uwagę na projektowanie opakowań produktowych. Studio graficzne, producent opakowań i drukarnia PortaArt może pomóc w zaprojektowaniu i stworzeniu idealnych dla Twojego biznesu pudełek kartonowych – wszystkie kwestie związane z tym tematem załatwisz w jednym miejscu. Zapoznaj się z naszymi dotychczasowymi realizacjami i sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić. W razie jakichkolwiek pytań zawsze pozostajemy do Twojej dyspozycji. Cechuje nas wysoka jakość druku, najlepsze materiały i wieloletnie doświadczenie. Wyróżnij się na rynku – bardzo chętnie Ci w tym pomożemy!