Plakaty na zamówienie czyli jak skutecznie promować wydarzenia

portaart.pl > Drukarnia  > Plakaty na zamówienie czyli jak skutecznie promować wydarzenia
Promocja Wydarzeń Poprzez Plakaty Na Zamówienie zdjęcie nr 1

Plakaty na zamówienie czyli jak skutecznie promować wydarzenia

Plakaty reklamowe to jedna z najprostszych, a zarazem najskuteczniejszych form reklamy. To narzędzie reklamowe już od wielu stuleci cieszy się ogromną popularnością wśród reklamodawców. Dlaczego? Odpowiedź jest niezwykle prosta – potencjał reklamy na plakacie reklamowym jest ogromny.

W jaki sposób projektować plakaty na zamówienie?

Nie każdy plakat spełni swoje zadanie. A może pełnić różne zadania –  posiada bowiem funkcję promocyjną, informacyjną czy też zwyczajnie dekoracyjną. Z automatu nasuwa się więc pytanie: w jaki sposób zaprojektować atrakcyjny plakat?

Atrakcyjny plakaty reklamowe powinny bez wątpienia przykuć uwagę odbiorcy, a więc sprawić, że przechodzień zainteresuje się nimi, zatrzyma na chwilę i przeczyta. Plakaty nie powinny rozpraszać kolorystycznie odbiorców – najważniejsza jest bowiem treść i przekaz jaki ze sobą niosą.

Plakaty zaprojektowane do celów komercyjnych powinny przede wszystkim nieść ładunek informacyjny. Trudno zmierzyć ich skuteczność, ale poprzez unikalny design i przemyślaną koncepcję można uzyskać ciekawe efekty. Bardzo ważną rolę pełnią zwłaszcza plakaty z własnym nadrukiem w postaci hasła reklamowego.

Wartością dodaną odpowiednio zaprojektowanego plakatu reklamowego jest bez wątpienia odpowiednia kolorystyka. Jeżeli plakat ma za zadanie reklamować jakiś produkt lub usługę danej firmy to kolorystycznie powinien zawierać elementy, które kojarzą się z tą marką. Pozycją obowiązkową jest w tym przypadku również logotyp – dla wzmocnienia rozpoznawalności marki.

Jakich błędów unikać projektując plakat reklamowy?

Najczęstszym błędem, który popełniają graficy reklamowani jest wpadnie w pewien schematyzm, rutynę. Co do zasady plakat powinien być unikalny, wyjątkowy, wyróżniający się z oddala. Oczywiście są pewne odstępstwa od reguły np. plakaty na wydarzenia sportowe, mecze ligowe można drukować według jednego szablonu, gdyż mają one swoją stałą grupę odbiorców i są rozpoznawalne z daleka.

Kolejnym błędem jest rozproszenie informacji i brak spójności. Mowa tutaj o sytuacji kiedy kolorystyka rozprasza nam treść i powoduje, że koncentrujemy się na elementach drugorzędowych. Aby wyeliminować ten rozwiązania minimalistyczne.

Jakie elementy powinny obowiązkowo znaleźć się na plakacie?

Oczywista, oczywistość jak mawiał klasyk. A jednak nie! Graficy wciąż popełniają błędy. A te trudno wskazać, bo plakaty to forma sztuki użytecznej, więc trudno tutaj o jakieś badania UX np. poprzez generowanie map ciepła. Gałka oczna działa według zasady f-pattern w Internecie, czyli analizuje treść zgodnie z kształtem litery F. Trudno zbadać jak zachowuje się ta sama gałka “czytając” plakat reklamowy.

Przemyślany i dobrze skomponowany plakat reklamowy powinien zawierać:

  • krótkie i chwytliwe hasło reklamowe;
  • nazwę usługi, produktu, wydarzenia, które chcemy promować;
  • element identyfikacji wizualnej firmy np. logo;
  • unikalną oprawę graficzną;
  • odpowiedni rozmiar;
  • czytelną czcionkę;

Skąd brać pomysły na plakat reklamowy?

Kończąc nasze rozważania chcieliśmy jeszcze zwrócić uwagę na to skąd brać pomysły na plakaty reklamowe. Metod jest wiele. Warto z pewnością analizować konkurencję i stosowane przez nią techniki i rozwiązania. Przede wszystkim powinniśmy jednak szukać inspiracji w naszych produktach, usługach czy wydarzeniach. Ważną rolę odgrywa tu symbolika, uwypuklenie najważniejszych cech i zalet promowanej usługi. Warto również podążać za bieżącymi trendami. Dobrą praktyką w agencjach i drukarniach jest przygotowanie odpowiedniego briefu dla klientów z pytaniami dotyczącymi ich oczekiwań. To pozwala już na etapie wywiadu środowiskowego wyeliminować najprostsze błędy. Mamy nadzieję, że nasza podpowiedzi pozwolą Państwu zaprojektować atrakcyjny plakat reklamowy.