Przykuj uwagę klientów ekspozytorem kartonowym
Jeśli prowadzisz własny biznes na pewno wiesz jak ciężko jest przykuć uwagę odbiorców i zachęcić ich do zakupu. Szczególnie jeśli sklep zlokalizowany jest w dużym centrum handlowym, w którym aż roi się od konkurencji. Na pewno też wiesz, że to sposób w jaki produkty są prezentowane decyduje czy w ogóle przechodnie zdecydują się wejść do środka i zastanowić nad zakupem. Od tego zależy także ile dany klient będzie gotowy wydać w naszym sklepie. Te kluczowe dla biznesu funkcje prezentowania produktów oraz informacji o nich spełniają ekspozytory – czyli inaczej standy kartonowe. Jeśli chcesz wiedzieć na co zwrócić uwagę tworząc własny ekspozytor zapraszamy do zapoznania się z poradami w tym artykule.
Czym jest ekspozytor kartonowy?
Ekspozytor tekturowy, czyli inaczej stand kartonowy to rozwiązanie bardzo powszechnie stosowane w sklepach sprzedających różnorodne artykuły – od spożywczych, poprzez biurowe na kosmetykach kończąc. Służy on do prezentowania asortymentu o stosunkowo niewielkiej wadze oraz gabarytach w taki sposób, aby nie umknął on uwadze klientów. Co istotne ekspozytory nie zajmują wiele miejsca dlatego sprawdzą się zarówno w sklepach wielkopowierzchniowych zlokalizowanych w galeriach handlowych, jak i mniejszych – osiedlowych sklepach. Stojak kartonowy to doskonały sposób na wypromowanie nowych produktów w ofercie, które jeszcze nie zostały poznane przez klientów.
Po co używa się ekspozytorów kartonowych?
Ekspozytory tekturowe i kartonowe stosowane są jako stojące nośniki reklamy oraz miejsce, w którym można wystawić produkty. Dzięki temu, że wyróżniają się one względem pozostałych elementów wyposażenia sklepu kolorem, kształtem oraz materiałami bardzo dobrze przyciągają uwagę klientów. Ta cecha sprawia, że ekspozytory tekturowe są doskonałym pomysłem na zaprezentowanie nowych produktów w ofercie sklepu lub tych produktów, na których szybkiej sprzedaży nam bardzo zależy – np. przecenionych produktów z krótkim terminem ważności lub pochodzących z poprzedniej kolekcji.
Zalety stosowania standów kartonowych
Z całą pewnością wiesz, że standy kartonowe to jedne z najlepszych sposobów na prezentację różnorodnych produktów lub oferty firmowej. Być może zastanawiasz się także jakie jeszcze zalety wynikają z posiadania standu kartonowego z logo własnej marki? Jeśli tak to już odpowiadamy. Do głównych zalet ekspozytorów można zaliczyć:
- budowanie lub zwiększanie świadomości Twojej marki,
- informowanie o nowych produktach w ofercie,
- zwiększenie sprzedaży niskim kosztem,
- efektywne wykorzystanie wolnej przestrzeni,
- odciążenie pracowników w szczególnie pracowitych okresach ze względu na możliwość przedstawienia wielu informacji na ekspozytorze.
Buduj świadomość Twojej marki poprzez stand z logo firmy
Z całą pewnością każdemu właścicielowi firmy zależy na kreowaniu pozytywnych odczuć w stosunku do własnej marki. Stand kartonowy to jeden z najlepszych sposobów na stworzenie graficznej – wizualnej formy reklamy, która dodatkowo spełnia wiele innych przydatnych funkcji. Ekspozytory, które w efektywny sposób budują świadomośc brandu nie tylko spowodują zwiększenie sprzedaży w tak zwanych zakupach impulsywnych, lecz także poprawiają odbiór Twojej marki w dłuższej perspektywie w przypadku stałych klientów.
Poza powyższymi zaletami standy idealnie sprawdzą się również w przypadku, gdy planujemy przeprowadzić rebranding. Zmiana nazwy i logo firmy powinna zostać przeprowadzona w taki sposób, aby klienci wiedzieli, że otrzymają produkty lub usługi tej samej jakości, co kiedyś, lecz pod zmienioną nazwą. W związku z tym na kilka tygodni przed planowaną zmianą warto wdrożyć standy, które powoli przyzwyczają klientów do tego, co zastaną w przyszłości w naszym sklepie. Stopniowy rebranding będzie skutkował dużo lepszymi efektami niż taki, który przeprowadzimy gwałtownie – bez informowania o tym klientów.
Zwróć uwagę klientów na nowe produkty
Poza generalnym zwiększaniem świadomości marki standy kartonowe służą do tego, by przyciągnąć uwagę Twoich potencjalnych klientów do najnowszych produktów w ofercie. To właśnie te produkty powinny być wyróżnione na tle innych w sposób niemożliwy do przeoczenia przez klienta. Dzięki wyjątkowemu ekspozytorowi z pewnością Twoje produkty nie zginą pośród innych.
Zwiększ sprzedaż swoich produktów w tani sposób
Bardzo mało technik i narzędzi marketingowych jest tak efektywne kosztowo, jak stand kartonowy. Ekspozytory są uznawane za narzędzie marketingowe o jednym z najwyższych współczynników zwrotu z inwestycji. Tanie w produkcji i jednocześnie wytrzymałe, dzięki czemu mogą posłużyć wiele lat w przypadku, gdy używamy ich do niezmiennej ekspozycji.
Wykorzystaj wolną przestrzeń w efektywny sposób
Ekspozytory sprawdzą się doskonale również w sklepach o małej powierzchni, gdyż zajmują mało przestrzeni na podłodze. Co więcej nie ma przeszkód, aby stand kartonowy miał dużą wysokość dochodzącą do 1,5 metra ze względu na odpowiednią sztywność materiałów z których jest wykonany.
Stwórz swój indywidualny ekspozytor
Z całą pewnością, proces tworzenia standu kartonowego wymaga wiedzy oraz przemyślanych działań jednak efekty, które gwarantuje taki wyjątkowy ekspozytor kartonowy są tego warte. Zapraszamy do kontaktu z naszą firmą w przypadku zainteresowania ekspozytorami robionymi na zamówienie.