Puzzle to skuteczne narzędzie marketingowe – sprawdź dlaczego warto

portaart.pl > Drukarnia  > Puzzle to skuteczne narzędzie marketingowe – sprawdź dlaczego warto
Puzzle Reklamowe Z Ukrytym Kodem Rabatowym - Warto? | Portaart.pl zdjęcie nr 1

Puzzle to skuteczne narzędzie marketingowe – sprawdź dlaczego warto

Zapadnięcie w pamięć klientów nie jest łatwym zadaniem. Różnorodność form reklamy sprawia, że czasami ciężko wybrać taką, która będzie przyjemna w odbiorze, dzięki czemu ma większe szanse na przyniesienie korzystnych efektów. Tworząc gadżety firmowe oraz inne produkty marketingowe z własną marką warto wybrać takie, które przywołują pozytywne skojarzenia, wywołują uśmiech na twarzy i pozwolą zostać zapamiętanym na dłużej w świadomości odbiorcy. Takim produktem są puzzle reklamowe, które nie tylko pozwalają na prezentację Państwa produktów, usług lub marki, lecz także zapewnią bardzo dobre efekty w przypadku, gdy zależy nam na zapamiętaniu i budowaniu brandu. Na co należy zwracać uwagę tworząc własne puzzle reklamowe i dlaczego są one tak skuteczne? Na te i inne pytania odpowiemy w tym wpisie blogowym.

Czym są puzzle?

Puzzle to forma intelektualnej rozrywki, która polega na ułożeniu dużego obrazu lub grafiki z małych, najczęściej kartonowych części o różnorodnych kształtach, które należy ze sobą spasować. Zazwyczaj puzzle składają się z kilkuset lub nawet kilku tysięcy małych elementów. Przyjmuje się, że puzzle zostały wymyślone już w osiemnastym wieku przez londyńskiego grawera oraz kartografa – Johna Spilsbury’ego i na początku służyły do celów dydaktycznych – jako wsparcie uczniów w nauce map.

W tym celu puzzle do dziś sprawdzają się znakomicie, gdyż ułatwiają zapamiętywanie grafik i kształtów, które tworzą. Obecnie puzzle stosowane są głównie w celach rozrywkowych, lecz w dalszym ciągu umożliwiają łatwe zapamiętywanie, co sprawia, że doskonale nadają się jako podarunek dla klientów, których chcemy przyzwyczaić i przywiązać do naszej marki. Do tego celu najlepiej nadadzą się puzzle reklamowe, które można dostosować indywidualnie do celu firmy.

Dla kogo są puzzle?

Być może uważasz, że puzzle to prezent, który daje się tylko dzieciom i nie wypada podarować go osobie dorosłej, tym bardziej, gdy mamy do czynienia z klientem. Nic bardziej mylnego – puzzle to forma rozrywki, po którą sięgają nie tylko dzieci, lecz także dorośli. Statystyki pokazują, że blisko połowa dorosłych (48%) układa puzzle przynajmniej raz w roku. W związku z tym warto pozbyć się uprzedzeń i przetestować puzzle jako formę reklamy w firmie.

Dlaczego puzzle są zdrowe dla naszego mózgu?

Puzzle to forma rozrywki, która sprawia, że używamy obu półkul mózgu równocześnie. W związku z tym wszystkie szare komórki podczas tej aktywności są poddawane intensywnej pracy, dzięki czemu zwiększa się ich wydajność oraz pojemność. Regularne układanie puzzli wyraźnie obniża szanse na zachorowanie na choroby neurodegeneracyjne – jak na przykład choroba Alzheimera.

Jest to doskonały powód, dla którego puzzle reklamowe tak dobrze nadają się na prezent. Szczególnie dobrze ten prezent sprawdzi się jako podarunek od firmy lub specjalisty zajmującego się zdrowiem. Pokazując, że zależy nam na zdrowiu klienta przekonamy go do naszych dobrych intencji i będziemy w stanie zbudować silniejszą więź. Poza aspektem zdrowotnym warto także puzzle stosować w przypadku chęci wywołania pozytywnych skojarzeń w każdej branży – nie tylko tej związanej ze zdrowiem.

„Efekt odkrywcy” – to dzięki niemu zapamiętujemy

To, co sprawia, że puzzle tak dobrze nadają się na podarunek dla klientów jest związane z procesem, który zachodzi podczas ich układania. W momencie, gdy układamy puzzle nasze komórki mózgowe bardzo silnie pracują i skupiają się na tym, aby dopasować elementy układanki w całość. Wielokrotne spoglądanie w kierunku pudełka z gotowym wzorem sprawia, że doskonale zapamiętujemy docelowy obraz.

Szczególnie dobrze puzzle sprawdzą się, gdy nasze produkty wywołują pozytywne emocje i jesteśmy w stanie wykorzystać fotografie lub grafiki dobrej jakości (np. samochodów będących obiektem westchnień wielu klientów). W takim przypadku nie będziemy mieć większych problemów, aby nakłonić klientów do ułożenia puzzli, przez co jeszcze bardziej przywiążemy ich do naszej marki.

Zachęć klientów do ułożenia puzzli – ukryty kod rabatowy

Żadna akcja marketingowa nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, jeśli nie zadbamy o jej prawidłową realizację. W przypadku, gdy obdarowujemy naszych klientów puzzlami reklamowymi należy zrobić wszystko, aby klient rzeczywiście je ułożył. W przypadku, gdy mamy do czynienia z klientem, który jest fanem marki (np. motoryzacyjnej) nie powinniśmy mieć większego problemu żeby go do tego nakłonić.

Trudniejsza sytuacja ma miejsce, gdy nasza marka jest z mniej “rozrywkowej” branży. W takim przypadku tworząc puzzle warto zawrzeć w nich dodatkowy – ukryty przekaz zawierający np. kod rabatowy na kolejne zakupy (należy go umieścić jedynie na puzzlach – nie na opakowaniu). Takie podejście pomoże nakłonić klienta do ułożenia puzzli, co może w konsekwencji okazać się dla niego zarówno przyjemną, jak i korzystną aktywnością, która pozwoli na zaoszczędzenie pieniędzy podczas kolejnych zakupów.

W przypadku, gdy są Państwo zainteresowani wyprodukowaniem puzzli reklamowych zapraszamy do kontaktu z naszą firmą!