Użyteczność lightboxów w reklamie

portaart.pl > Drukarnia  > Użyteczność lightboxów w reklamie

Użyteczność lightboxów w reklamie

Lightboxy to medium reklamowe, których zadaniem jest estetyczna prezentacja danego elementu. Zyskują popularność w biurach i sklepach, jako reklama wewnętrzna lub zewnętrzna. Coraz częściej są także spotykane w mieszkaniach prywatnych. Zastosowanie lightboxów jest bardzo szerokie, a możliwość modyfikacji projektu daje duże pole do popisu. Czym dokładnie jest więc Lightbox?

Lightbox

Lightbox to wydrukowana na specjalnym materiale grafika, która jest podświetlona od spodu matrycą LED. Jednolite podświetlenie ma za zadanie uwypuklić elementy obrazu, dzięki czemu zwraca uwagę przechodniów. Lightbox zaczynał jako nośnik reklamowy, przy czym z czasem przeszedł ewolucję i stał się także efektownym elementem wystroju. Lightbox może być stosowany jako reklama wolno stojąca lub wisząca, może być także dwustronna. Lightbox składa się z ramy, matrycy LED która podświetla panel reklamowy, oraz z panelu reklamowego. Dzięki takiemu złożeniu, można w łatwy sposób wymieniać grafikę na panelu, dzięki czemu lightbox może być na bieżąco dostosowywany do obecnej kolekcji w sklepie czy też do danego wystroju wnętrza.

Potencjał lightboxów

Odpowiednio przygotowane Lightboxy stanowią doskonałą alternatywę dla reklam wielkoformatowych. Wielkość lightboxów można dopasować do ilości dostępnego miejsca, dzięki czemu wypełnią one wolne przestrzenie stosunkowo łatwo. Część sklepów w galeriach zrezygnowała z innych reklam wielkoformatowych na rzecz lightboxów, ponieważ sklep wydaje się wtedy bardziej przejrzysty i schludny, przez co przyciąga klientów. Prezentery podświetlane i nie podświetlane zamontowane w coraz większej ilości sklepów tylko potwierdzają tę tezę.

Czy prezentery to dobra inwestycja?

Ta forma reklamy zbiera coraz większe uznanie w sklepach, co można uznać za sukces. Lightboxy stają się powoli standardem w sklepach w galeriach handlowych, a ich skuteczność jest silnie uzależniona od grafiki jaką mają założoną. Wyliczając kilka zalet warto wspomnieć o prostocie obsługi prezenterów. Montaż lightboxów zajmuje mało czasu, a do wymiany grafiki nie potrzeba żadnego specjalistycznego sprzętu. Kolejną zaletą prezenterów podświetlanych jest ich budowa. Prezentery są wykonane ze standardowych profili aluminiowych, a sam prezenter jest tak wykonany by grafika w nim była zabezpieczona przed intensywnym światłem sztucznym i naturalnym. Warto także wspomnieć o czytelności reklamy. Kasetony podświetlane i nie podświetlane są gwarancją odpowiedniej powierzchni dla reklamy.

Rodzaje lightboxów

Podstawą lightboxów jest możliwość do ich dokładnego dostosowania pod danego klienta. Między innymi dlatego posiadają one kilka różnych podstawowych form, które pozwalają idealnie wypełnić dostępną przestrzeń. Pierwszym, podstawowym rozwiązaniem jest montaż kasetonu na ścianie. W ten sposób konstrukcja jest bezpiecznie przyczepiona do ściany, co zapewnia trwałość konstrukcji oraz zwiększa trwałość samej grafiki. Następnym rozwiązaniem jest lightbox jednostronny wolnostojący lub wiszący. Tego typu rozwiązania są doskonałe dla witryn sklepów. Trzecią opcją są prezentery dwustronne, które tak jak jednostronne, mogą być stojące lub wiszące. Prezenter dwustronny oznacza, że z obu stron lightboxa będą zawieszone grafiki. Każde z tych rozwiązań musi być przemyślane i przystosowane do dostępnego miejsca. Zastanawiając się nad lightboxem do domu, warto wybrać pierwsze rozwiązanie, ponieważ będziemy mogli w nim wieszać ulubione plakaty i grafiki. Rozwiązania jedno i dwustronne dedykowane są dla salonów sprzedażowych.

Chcemy wymienić grafikę. Co wtedy?

Wymiana grafiki to nic prostszego. Wystarczy zdemontować panel przedni i wyjąć starą grafikę. Następnie należy włożyć nową i przymocować panel. Gotowe! Skąd wziąć nową grafikę? Warto udać się do profesjonalnej drukarni opakowań takiej jak my, gdzie wykwalifikowana kadra dobierze dla Państwa najlepsze rozwiązanie.