5 rad jak zaprojektować idealne pudełko produktowe

portaart.pl > Drukarnia  > 5 rad jak zaprojektować idealne pudełko produktowe
Pudełko Produktowe - Jak Zaplanować, Czym Powinno Się Wyróżniać? zdjęcie nr 1

5 rad jak zaprojektować idealne pudełko produktowe

Zaprojektowanie pudełka reklamowego w sposób mądry, przemyślany, zgodnie z kanonami marketingu to połowa sukcesu. Projektując wysokiej jakości pudełko produktowe zwiększamy szanse na jego sprzedaż. Dobrym i prostym przykładem może być tu Iphone. Czy zastanawiałeś się kiedyś w czym tkwi sekret sprzedaży tego urządzenia? Po naszym artykule znajdziesz odpowiedź na to pytanie.

Pudełko produktowe i jego rola

Jaką rolę pełni właściwie pudełko reklamowe? Czy zastanawialiście się Państwo kiedykolwiek nad odpowiedzią na to pytanie? No właśnie. Zazwyczaj zwracamy uwagę na produkt – czekając na nowy telefon, aparat fotograficzny, ulubioną odzież. Tymczasem opakowanie jest niezwykle ważne, ponieważ mówi nam wiele o marce, która ten produkt wytworzyła. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak duży wpływ na budowanie wizerunku danej marki ma to w jaki sposób jest zaprojektowane pudełko produktowe. Poruszony na wstępie tego artykułu przykład Iphone niech będzie tutaj idealnym przykładem do rozwinięcia dalszej dyskusji. Steve Jobs, twórca i pomysłodawca Iphone słynie z mądrych cytatów. Kiedyś, ten wybitny Amerykanin miał powiedzieć: “Innowacja odróżnia lidera od naśladowcy”. Te słowa zastosowane zostały przy projektowaniu pudełka do Iphone. Czym ono się wyróżnia?

Zauważmy, że powstało w oparciu o długoletnie badania użyteczności na sporej rzeszy badanych. Efekty tych badań UX pozwoliły stworzyć opakowanie do Iphone, które odpowiadało na potrzeby klientów. W jaki sposób? Jest tak skonstruowane, że bez trudu możemy je otworzyć. Nawet małe dziecko nie miałoby z tym problemu – jest bardzo intuicyjne. Co więcej, otwierając je otrzymujemy produkt, który “patrzy się na nas” i jest “gotowy do działania” już po kliknięciu pierwszego przycisku. Nie wspomnimy już o kwestiach związanych z bezpieczeństwem. Steve Jobs wyznaczył cel, zrobił to jako pierwszy, teraz naśladują go inni. Otwierając pudełko od Iphone od pierwszej chwili mamy wrażenie, że chwila w której to wykonujemy jest szczególna.

Na co warto zwracać uwagę projektując pudełko produktowe?

Wróćmy do spraw nieco bardziej przyziemnych. W procesie projektowania opakowania w którym będzie znajdował się produkt możemy wyróżnić kilka etapów. Pomysł, koncepcja, projektowanie, realizacja, testy i badania – to wszystko jest ważne. Opisanie tych etapów objętościowo można by zawrzeć w pracy magisterskiej. Na potrzeby tego artykułu postanowiliśmy wyszczególnić kilka cennych wskazówek, które spowodują, że zastosowanie ich podniesie jakość pudełka produktowego.

Styl i charakterystyczne cechy

Minimalizm jest trendy. Naprawdę. Widać to po aranżacji wnętrz, budowie sklepów www. Minimalizm to nie pustka, ale poczucie dobrego stylu i elegancji. Projektując pudełko produktowe producenci opakowań coraz chętniej proponują zamawiającemu minimalistyczne rozwiązania. Minimalizm to także nowoczesność, design na najwyższym poziomie. A design to również praktyczność i funkcjonalność. Jeżeli produkujemy towar wyjątkowy, klasy premium – kolorowe opakowanie, łamiące zasadę zastosowania trzech barw, może negatywnie wpłynąć na odbiór samego produktu.

Ekologia

Najnowsze obserwacje trendów w branży opakowań coraz częściej wskazują na ekologię, jako czynnik wyróżniający dane opakowanie. Świadczą o tym chętnie umieszczane oznaczenia – “opakowanie ekologiczne”. Nie ulega wątpliwości, że w przyszłości znaczenie ekologiczności będzie cechą wzmacniającą atrakcyjność. Producenci już teraz chwalą się, że ich produkty, opakowania są ekologiczne. To dobrze dla nas wszystkich!

Trwałość

Kolejną cechą, która powinna wyróżniać idealne pudełko produktowe jest jej trwałość i wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne. To praktyczna rzecz, do której coraz więcej producentów opakowań przywiązuje dużą uwagę. Nikt nie chce zwrotów produktów z powodu uszkodzeń. To nie wpływa dobrze także na postrzeganie marki czy jej dystrybutora. Trwałość i wytrzymałość to podstawa – projektując pudełka produktowe warto mieć to na uwadze.

Symbole – logotypy, oznaczenia

Marketing również jest ważny. Projektując opakowanie pod produkt musimy pamiętać o symbolice. Logotypy mają znaczenie niezwykle istotne. To one wzmacniają przekaz odbioru marki. Gdzie warto umieścić logotyp? Wykorzystaj górną ścianę – to tutaj jest pierwsza linia wzroku. Według prowadzonych na szeroką skalę badań pierwszą powierzchnią na którą zwracają uwagę klienci jest wieko bądź górna ścianka opakowania. Nie zapominajmy również o nadruku. Treść jest bardzo ważna, ale nie powinno być jej zbyt wiele. Reasumując – górna część pudełka to miejsce stworzone do prezentacji logotypu.

Social media na pudełku produktowym? Czemu nie?

Dialog z klientem jest bardzo ważny. Mając tę wiedzę powinniśmy zaimplementować na naszym pudełku informację po social mediach: Facebooku, Instagramie czy Pintereście. Wszystko oczywiście za pomocą odpowiedniego nadruku i logotypów. W ten sposób zwiększymy zaangażowanie się klienta, dołączając go do naszej społeczności.