Jak zaprojektować idealny roll up?

portaart.pl > Drukarnia  > Jak zaprojektować idealny roll up?
Jak Zaprojektować Idealny Roll-Up? | Portaart.pl zdjęcie nr 1

Jak zaprojektować idealny roll up?

Jeśli chcesz rozpromować swój biznes i produkty na targach lub eventach to nie ma lepszego pomysłu niż indywidualnie zaprojektowany roll-up. Ten prosty rozwijany baner to jedno z najlepszych narzędzi marketingowych jakie może mieć przy sobie każdy wystawca. Jeśli zastanawiasz się jak zaprojektować roll-up baner tak, aby przyciągał uwagę potencjalnych klientów już z daleka i zapadał głęboko w ich pamięć nawet na długo po zakończeniu targów to zapraszamy Cię do przeczytania tego wpisu blogowego.

Czym jest roll-up?

Mówiąc prosto, roll-up to baner, który został przystosowany do zwijania i transportowania w łatwy sposób tak, aby uniknąć jego uszkodzeń. Nie jest to takie oczywiste w przypadku innych nośników reklamy, które najczęściej wykonane są ze sztywnych materiałów. W przypadku tych drugich konieczne jest specjalne zabezpieczenie oraz transport. W przypadku druku roll-upów wszystkie grafiki oraz zdjęcia są wykonane w technice UV na tworzywie, które jest odporne na uszkodzenia podczas wielokrotnego zwijania oraz rozwijania. Druk uv gwarantuje fotorealistyczną jakość oraz dużą odpornośc na czynniki zewnętrzne, co jest szczególnie ważny podczas organizowania imprez masowych na otwartej przestrzeni, gdzie warunki pogodowe mogą być bardzo zmienne.

Co ważne zwinięcie oraz zapakowanie tego typu baneru zajmuje mało czasu i polega jedynie na zwinięciu i zamknięciu w aluminiowej kasecie służącej do przechowywania i transportu. Tak zwinięty stand nie zajmuje wiele miejsca dlatego zarówno jego transport, jak i przechowywanie nie powinno być żadnym problemem.

Kiedy używa się baneru typu roll-up?

Roll-up to idealne rozwiązanie do prezentowania swojej oferty na takich wydarzeniach jak:

  • targi branżowe
    Doskonałe właściwości transportowe sprawiają, że roll-up to jeden z nielicznych niezawodnych sposobów na prezentację oferty poza typowymi ulotkami oraz witryną targową.
  • szkolenia pracownicze
    Roll-upy idealnie sprawdzą się w przypadku firm posiadających wiele różnych siedzib, w których szkolenia mają różnorodne terminy, gdyż w takim przypadku wystarczy jedna kopia danego baneru, którą można przetransportować w łatwy sposób pomiędzy poszczególnymi siedzibami.
  • wykłady i prelekcje w instytucjach państwowych oraz kulturalnych, takich jak szkoły wyższe, urzędy, teatry, galeria sztuki oraz muzea.
    Poza powyższymi przykładami roll-up idealnie nada się do prezentowania bieżącej oferty w sklepach, salonach kosmetycznych, salonach motoryzacyjnych oraz wszystkich miejscach, gdzie prezentowane są różnorodne produkty i usługi.

Jak powinien wyglądać idealny roll-up?

Roll-up, tak jak każda forma reklamy wymaga przemyślenia treści, którą się na nim umieści oraz sposobu, w jaki zostanie ona zaprezentowana. Warto poświęcić trochę czasu i energii na stworzenie wyjątkowego roll-upu, który spełni swoją rolę i posłuży nam przez wiele miesięcy lub nawet lat w zależności od aktualności naszej oferty. W przypadku, gdy nie mamy zdolności graficznych warto zaprojektowanie baneru typu roll-up powierzyć specjalistom. W przypadku, gdy znamy program do obróbki graficznej możemy pokusić się o samodzielne zaprojektowanie grafiki na baner i zlecenie wykonania reszty pracy firmie produkcyjnej, która zagwarantuje, że gotowy nadruk na banerze będzie wyglądał identycznie jak ten na ekranie naszego komputera, dzięki czemu unikniemy zbędnych rozczarowań wynikających z braku wiedzy poligraficznej.

Podczas tworzenia własnego baneru typu roll-up, aby być zadowolonym z efektów należy pamiętać o następujących rzeczach:

  • wybierz odpowiedni rozmiar baneru
    Wybierz roll-up odpowiedni do miejsca, w którym planujesz go prezentować. Większy baner idealnie sprawdzi się na targach, gdyż musi być widoczny z daleka. Z kolei mniejsze banery można z powodzeniem użyć do prezentacji małej ilości danych – na przykład gdy roll-up jest tylko dodatkiem do wykładu lub szkolenia, a większa część treści przekazywana jest ustnie.
  • zrób listę elementów, które chcesz umieścić na banerze – zastanów się nad głównym przekazem
    Ważne jest to, abyś przemyślał co ma być podstawową informacją, jaką chcesz przekazać. Być może powinna to być grafika lub zdjęcie, które przyciągnie uwagę odbiorców na Twoje stanowisko, a może wręcz przeciwnie to treść będzie kluczowa w Twoim przypadku.
  • wybierz adekwatne rodzaje czcionek do Twojej marki i branży
    Odpowiednio dobrana czcionka gwarantuje poprawny odbiór tego, co chcesz przekazać i ułatwia zapamiętywanie.
  • zastosuj odpowiednią wielkość oraz grubość czcionki
    Tak samo, jak w przypadku rodzaju czcionki jest to kluczowy element w odbiorze treści pisanych.
  • umieszczając treść oraz grafiki kieruj się zasadą :z góry na dół” oraz “od lewej do prawej”
    Zgodnie z naturalnym ruchem gałek oczu ludzie zaczynają oglądać baner z góry na dół dlatego zacznij od umieszczenia logo na górze, a tuż pod nim umieść kluczową treść, którą chcesz przekazać. Takie ułożenie gwarantuje łatwiejsze odnalezienie Twojego stoiska pośród innych oraz wyłowienie nazwy Twojej firmy wśród tłumu odwiedzających.
  • zadbaj o wysoką rozdzielczość zdjęć oraz grafik
    Niska jakość grafiki na banerze, na którym widoczne będą poszczególne piksele może całkowicie zniechęcić potencjalnych klientów od kontaktu z Tobą sugerując, że równie niskiej jakości są Twoje usługi lub produkty.
  • nie bój się kolorów
  • zadbaj o estetykę i spójność elementów projektu graficznego
  • zadbaj o harmonię miedzy banerem oraz innymi materiałami reklamowymi

Stwórz wyjątkowy roll-up z nami

Z całą pewnością, proces tworzenia wyjątkowego roll-upu wymaga doświadczenia, umiejętności oraz odpowiednich programów graficznych i maszyn jednak efekty, które gwarantuje są tego warte. Zapraszamy do kontaktu z naszą firmą jeśli są zainteresowani Państwo produkcją roll-upu na zamówienie.